Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? (Strategia long-tail keywords)

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 07.2013

longtail

Zwiększenie ruchu na stronie czy zdobycie większej liczby konwersji?  W branży e-commerce to jedno z kluczowych pytań. Często zdarza się, że duży ruch na stronie, nie zapewnia pożądanej liczby konwersji, z kolei zdobycie wejść użytkowników zainteresowanych zakupem wymaga skomplikowanych działań. Podejmując decyzję dotyczącą wyboru strategii promowania strony internetowej warto zastanowić się, który wynik jest dla nas bardziej interesujący – zdobycie 1 000 wizyt w sklepie i 10 zakupów czy pozyskanie 100 wizyt  i 50 konwersji. W tym artykule przedstawimy jeden z prostych sposobów na podniesienie liczby konwersji.

Zwykle przyjmujemy, że duży ruch na stronie gwarantuje zwiększenie liczby konwersji. W praktyce największy procent odwiedzających naszą stronę stanowią osoby, które spędzają na stronie kilka sekund, a następnie ją opuszczają. Są to użytkownicy, którzy nie znajdują na niej to, czego szukali, niezainteresowani dokonaniem zakupu, poszukujący informacji związanych z oferowanym przez nas asortymentem lub użytkownicy, którzy poszukują informacji o sklepie stacjonarnym. W nieco mniejszej grupie użytkowników znajdują się zainteresowani ofertą, ale niezdecydowani na zakup w naszym sklepie internetowym. Mogą to być osoby, które przeglądają ofertę wielu sklepów internetowych w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty cenowej i taniej lub darmowej przesyłki. Kolejną grupę osób stanowią ci, którzy chcą dokonać zakupu w naszym sklepie, ale napotykają pewne bariery uniemożliwiające im dokonanie zakupu pożądanego produktu. Przeszkodą w dokonaniu zakupu może być np. skomplikowany formularz zakupowy. I w końcu najmniej liczną grupą są odwiedzający, którzy dokonują konwersji. To oni są dla nas najcenniejsi, a naszym zadaniem jest ustalić co można zrobić, aby więcej takich osób trafiało na naszą stronę.

SuccessfulWeb.com

Jednym z pomysłów jest pozyskanie ruchu ze słów kluczowych z długiego ogona (long-tail keywords). Słowa te wyróżniają się wysoką precyzją, dlatego dobrze opisują potrzeby osób, które korzystają z wyszukiwarki. Istnieje kilka sprawdzonych sposób, aby je odnaleźć. Najprostsze sposoby to wyszukanie ich za pomocą Narzędzia propozycji słów kluczowych w panelu Google AdWords lub wyłowienie bezpośrednio z sugerowanych słów w wyszukiwarce. Przydatnym narzędziem jest z pewnością Ubersuggest. Warto także zawsze spojrzeć do Google Analylitcs. Interesująca listę narzędzi będących alternatywą dla Google Adwords Keyword Tool niedawno zamieścił  e2msolutions.

Narzędzia te mogą nabrać dla nas szczególne znaczenia, kiedy Google Planner na dobre zastąpi Narzędzie propozycji słów kluczowych.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991