Kraków doliną SEM i SEO – krakowskie spotkanie semKRK

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 04.2016

 

O SEM i SEO można powiedzieć wiele. Ale czy jest to już ziemia podbita, na której nie można znaleźć nic nowego? Nie! Okazuje się, że w Krakowie brakuje cyklicznych spotkań, które pozwoliłyby specjalistom podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Tą pustkę próbuje wypełnić semKRK.

12311093_619374724895477_3742546941519637633_n (1)

 

Po raz pierwszy i nie jedyny

Pierwsze spotkanie z cyku semKRK dało uczestnikom możliwość zapoznania się z nowinkami takim jak: skracanie czasu wdrażanie kodów śledzenia, analityka i marketing automation, zmiany SERPów i oczywiści niestandardowe wykorzystanie możliwość AdWords. Ufff… Tematyka wystąpień idealnie wpasowała się w krakowskich specjalistów, którzy przybyli tłumnie do Pauzy in Garden.

Google Tag Manager

Według Edgar Allan Poe „Czas to pieniądz, a pieniądz to więcej niż czas”. Prezentacja Tomasza Trzósło idealnie oddaje tę myśl. Podczas wystąpienia zaprezentował on podstawowe i bardziej zaawansowane możliwości, jakie daje Google Tag Manager. TGM w znaczącym stopniu ułatwia dodawanie kodów śledzących do strony, sama implementacja trwa też krócej. Dla przykładu wdrażanie prostych kodów skraca się od 2 do 4 razy, a trudniejszych od 4 do 6 razy.

Dużym plusem TGM jest też to, że nie wymaga pomocy specjalisty IT, kody w prosty sposób można wrzucić do strony. Dodatkowo wykorzystanie kodów wygenerowanych przez narzędzie w szybszy sposób pozwala eliminować błędy spowodowane złym podpięciem, które z kolei przekładają się na nieprecyzyjne zliczanie danych.

Analityki i marketing automation

Dane bez analizy to żadne dane według Łukasza Haładusa. SALESmanago pokazało nie tylko jak prezentować dane, ale też w jaki sposób skrócić czas realizacji, zestawiać hot leady, i wiele więcej.

Analityka i marketing automation daje możliwość wglądu nie tylko w dane, ale także w sposób ich pozyskiwania, a także w ich dynamikę. Dzięki czemu analizowane dane są bardziej precyzyjne.

Wyszukiwarka jest dla ludzi, nie dla SEO

W zamierzchłych czasach, kiedy nikt jeszcze nie wiedział, jak zarabiać na Internecie wyszukiwarki działały, aby ułatwić użytkownikom odnalezienie stron internetowych. A później powstało SEO. Google zamierza wróć do tej ery, wyszukiwarki na powrót będą działały dla ludzi nie dla stron. Dzięki Damianowi Sałkowskiemu dowiedzieliśmy się, że Google już teraz zmienia wygląd SERPów, tak aby wyszukiwarka podawała użytkownikom precyzyjne i natychmiastowe odpowiedzi na zadane pytania. Internauci nie będą już musieli wchodzić na stronę, żeby pozyskać interesujące ich informacje, sama wyszukiwarka będzie je wyrzucać.

Jakie daje to szanse specjalistom SEO? Informacje zawarte na stronach będą „wciągane” przez wyszukiwarkę Google, jak odpowiedzi na zapytania. Jest to możliwość szybkiego przeniesienia strony z np. 10 wyniku organicznego do odpowiedzi na pytanie użytkownika, czyli na samą górę. Dlatego warto umieszczać kotwice w spisach treści artykułów i dać się odnaleźć botom Google.

Co każdy SEM-owiec wiedzieć powinien?

AdWords jest z nami od lat, właściwie każdy specjalista zna jego funkcjonalności na pamięć, ale zawsze znajdzie się coś nowego o czym nawet byśmy nie pomyśleli. Łukasz Kozłowski pokazał, jakich 6, a właściwie 7 funkcji AdWords czeka na specjalistów.

Linkowanie wewnętrzne – zrób to dobrze

Linkowane wewnętrzne stron nie jest rzeczą nową, ale żeby robić to dobrze należy odpuścić sobie robienie farm. No chyba, że ktoś lubi bany. Tomasz Stopka pokazał, jak dobrze i mądrze linkować wewnętrznie strony. Jak to robić? Podstawą jest ilość linków przenoszących – jeden link na stronie A do strony B wystarczy, nie musisz ich umieszczać 20, Google nie lubi starych treści, ale stare treści lubią nowe dlatego warto jest umieszczać linki w starych treściach do nowych i na odwrót, pamiętaj jednak, aby unikalna treść miała unikalny link, dobre SEO nie lubi „czytaj więcej”, takie przenoszenie do strony lepiej sprawdza się w CTA.

SemKRK okazał się wielkim sukcesem. Specjaliści przybyli tłumnie do Pauzy in Garden i na pewno tego nie żałują. Uczestnicy wystawili spotkaniu wysoką ocenę 4+. Czego chcieć więc? Więcej pizzy, piwa i spotkań, prawie 100% uczestników zadeklarowało udział w kolejnych spotkaniach. Gratulujemy też wystąpienia Damianowi Sałkowskiemu, który opowiedział nam o wynikach wyszukiwania w 2016 roku. Jego wystąpienie zostało ocenione najwyżej przez osoby przybyłe do Pauzy, dostał on mocną 5. Mamy nadzieję, że kolejne semKRK będą równie dużymi i istotnymi wydarzeniami, zwłaszcza, że uczestnicy deklarują chęć udziału w 4 spotkaniach rocznie. Chyba czas poszukać większej sali J

Natalia Chrobak
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991