Krystian Kucharski – wywiad po semKRK #13

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
Archiwum 09.2019
 
Krystian Kucharski – wywiad po semKRK #13

Krystian Kucharski
wywiad po semKRK #13

Podczas semKRK #13 jednym z prelegentów był Krystian Kucharski, który przedstawił prezentację pt. „PromoTraffic & SneakerStudio: Ekspansja 22 rynków: dopasowana strategia, automatyzacja działań i Machine Learning”. Zapraszamy na wywiad z Krystianem!

 

W PromoTraffic miałeś do czynienia z nagrodzonym na semKRK Awards #12 projektem, który przybliżyłeś na konferencji semKRK#13. Jak weszliście we współpracę ze SneakerStudio?

Nasza współpraca z marką Sneakerstudio zaczęła się początkiem 2018 roku. Rozpoczęliśmy działania reklamowe SEO / SEM / PPC na rynku polskim, systematycznie rozbudowując kampanie o kolejne rynki zagraniczne. W tym celu wykorzystywaliśmy ponad 10 innowacyjnych narzędzi, opartych o maszynowe uczenie się, automatyzujących działania reklamowe i przede wszystkim pozwalających rzetelnie zmierzyć potencjał na każdym rynku. Dziś pracujemy na blisko 30 rynkach globalnie.

 

Jaką część informacji otrzymaliście bezpośrednio od klienta, a co musieliście przygotować sami?

Zaczęliśmy od rozbudowy zaawansowanej analityki internetowej dla e-commerce. Po dokładnym i rzetelnym zebraniu informacji historycznych, dostępach do CMS i Google Analytics, które otrzymaliśmy od klienta rozpoczęliśmy budowę biznesplanu i estymacji wyników, podpięliśmy narzędzia i technologię do platform Google Ads i Facebook Ads. Wszelki zakres konfiguracyjny i planowy potrzebny do realizacji działań PPC i SEO rozpoczęliśmy wspólnie z klientem.

 

Czy na każdym rynku funkcjonowały takie same kampanie, czy były one uzależnione od danego kraju? (pomijając kwestię języka)

Jak wspomniałem podczas prezentacji case study, każdy rynek jest inny. Wymaga indywidualnego spojrzenia na potencjał, kulturę, zachowania konsumentów i potrzeby. Analizowaliśmy dane z perspektywy narzędzia Google Market Explorer, które pomaga nam w wyjściu na rynki zagraniczne. Za pomocą dedykowanego narzędzia od Google mogliśmy odkryć rynki o najwyższym potencjale ekspansji międzynarodowej nadając im priorytety wdrożeń i testów. Market Explorer rekomenduje najlepsze rynki zagraniczne, za jego pomocą jesteśmy w stanie stworzyć globalny biznesplan, korzystając ze szczegółowych informacji rynkowych w danym kraju. Dowiemy się dzięki niemu jak potencjalni klienci korzystają z Internetu, jaki rodzaj kampanii Google jest bardziej popularny czy też jaki jest ich dochód rozporządzalny w danym kraju. Podsumowując Market Explorer rekomenduje nam najlepszy rynek dla sklepu internetowego i zapewnia wszystkie informacje potrzebne do zbadania następnego rynku globalnego. Natomiast każdy kraj posiadał różne rodzaje kampanii, z procentowym podziałem budżetu mediowego, dostosowanym do efektywności kampanii i zachowań Internautów na danym rynku.

 

Jeden z uczestników konferencji pyta: Jak skalowaliście budżet w krajach, gdzie działa funt czy euro?

Waluta z perspektywy działań PPC nie ma żadnego znaczenia. Odwrotnie będzie z perspektywy administracyjno-logistycznej. Wszystkie kampanie optymalizujemy na osobnych kontach reklamowych na każdym rynku. Efekt skali na każdym rynku osiągaliśmy dobraniem właściwej technologii, która wsparła zarówno klienta jako reklamodawcę, jak i nas jako agencję w procesach optymalizacyjnych. Pozwoliło to na oszczędzenie czasu, dobranie odpowiedniej metody optymalizacji kampanii, ustawień i budżetów.

 

Wiele osób mówi aktualnie o automatyzacji marketingu. Powiedz, czy korzystaliście ze zautomatyzowanych rozwiązań? Jeśli tak, to z czego?

Zaawansowane rozwiązania dają możliwość skalowania i zwiększania kampanii PPC w efektywny i skuteczny sposób. Połączenie kont reklamowych z narzędziami DoubleClick, Whoop! Apps, Optmyzr, Revealbot czy ROIHunter pozwoliło nam wyskalować biznes klienta i włączyć nowe kampanie AdWords i Facebook na wyższy poziom. Dostęp do narzędzi pozwolił uzyskać większą wiedzę na temat działań konkurencji, potencjału branży i wybranych słów kluczowych co pozwala na bieżące reagowanie i dostosowywanie działań pod wyznaczony cel i uzyskanie minimalnego wyniku w postaci ROAS. DoubleClick rozwiązuje problemy z którymi boryka się większość dużych sklepów internetowych. Jest receptą na promowanie tylko tych artykułów, które aktualnie znajdują się na magazynie sklepu. Nie marnuje więc pieniędzy na produkty, których nie ma na stanie, ale również nie doprowadza do frustracji użytkowników, którzy klikając w wybraną reklamę oczekują strony docelowej odpowiadającym ich konkretnym potrzebom. Jednocześnie wsparcie kampanii produktowych Google narzędziami tj. Whoop Apps stale zmniejsza i dostosowuje wydatki reklamowe w kampaniach PLA, maksymalizuje widoczność reklam produktowych w ich najwyższych sezonach. Te wszystkie rozwiązania wpływają na ostateczny efekt. Narzędzi na rynku jest pełno, trzeba je jednak właściwie połączyć ze sobą i całym ekosystemem, tak aby z jednej strony były rentowne, a z drugiej stale przynosiły efekt skali.

 

Czym jest machine learning i jak pomógł Wam w przypadku SneakerStudio?

Uczenie maszynowe i jego przewaga nad manualną obsługą kampanii PPC w systemach Google Ads i Facebook Ads jest nieporównywalna w przypadku obsługi kampanii z dużą ilością danych. Zaawansowane algorytmy, które są stosowane w platformach optymalizacyjnych, potrafią przeliczyć dane w czasie rzeczywistym, podczas gdy specjalista SEM / PPC musiałby spędzić nad nimi godziny pracy. Machine learning stał się wyraźnym trendem w rozwoju systemu Google Ads. Sam Google stawia na sztuczną inteligencję i automatyczne rozwiązania, chcąc zwiększyć efektywność podejmowanych działań promocyjnych. Innowacyjne zewnętrzne systemy pomagają również zaoszczędzić czas, uprościć działania, podejmować trafniejsze decyzje i zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI) w marketing online. Są skomplikowanymi i zaawansowanymi algorytmami, które wymagają ogromnej wiedzy i doświadczenia. Dopiero ich połączenie z kompetencjami i know-how specjalistów w agencji pozwala w pełni wykorzystać potencjał i zwiększyć efektywność strategii reklamowych gwarantując sukces i skuteczność działań. Wiemy, że sklepy internetowe e-commerce inwestując każdą złotówkę dbają o maksymalny zwrot z inwestycji. W PromoTraffic szanujemy to, ale wiemy też, że poza efektem tu i teraz mierzonym w modelu last click, ważne są też inne parametry kampanii PPC, które pozwolą skalować biznes w dłuższej perspektywie. Połączenie machine learning, automatyzacji działań, pozwala na efektywne i skuteczne wyniki, które w zgodzie z rentownością kampanii mogą skalować biznes online.

 

 

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry