Krzysztof Modrzewski – wywiad po semKRK#16 on-line

Ewelina Ibek
Ewelina Ibek
Archiwum 04.2021
 

Krzysztof Modrzewski


– wywiad po semKRK#16 on-line

Krzysztof Modrzewski wystąpił na semKRK#16 on-line z prelekcją Data Warehouse for Dummies – Case study. Z reklamą cyfrową i analityką internetową Krzysztof związany jest od 2010 roku. Prowadził zajęcia dla Google Partners Academy, SEMcamp University i Marketing Masters, Google Growth i Startup School. Na co dzień rozwiązuje problemy analityki internetowej i mediów firm dynamicznie rozwijających się w internecie. Jeden z twórców narzędzia WitCloud.

 

A teraz czas na pytania od uczestników naszej konferencji

W którym momencie na pewno powinno się mieć funkcjonujący Data Warehouse? Powiedzmy o poziomie obrotu / marży, przy jakim jest to już konieczne.

Data Warehouse to nic innego jak po prostu rozbudowana analityka, która uwzględnia nie tylko dane z ruchu użytkowników na stronie ale również informacje z pozostałych systemów z których korzystamy, np. magazyn, CRM, platformy marketingowe.

Analitykę w biznesie powinniśmy mieć jak najszybciej, niezależnie od poziomu obrotu czy marży, ponieważ wszelkie decyzje powinniśmy starać się opierać na danych. Im lepsza będzie ta analityka (czyli im więcej różnych elementów naszej biznesowej układanki będzie uwzględniała) tym będziemy mieli lepsze spojrzenie na nasze działania, co pozwala wyciągać lepsze wnioski i podjąć lepsze decyzje biznesowe.

Podsumowując – im szybciej tym lepiej.

 

 

Jaki wybrać Data Warehouse na start z niedużym budżetem ?

Nie ma narzędzia „Data Warehouse”, ale to nad czym należy się zastanowić to miejsce, gdzie będziemy przechowywać, łączyć i procesować nasze dane. Ja polecam platformę Google Cloud i przede wszystkim Google BigQuery. Jest to zdecydowanie rozwiązanie, które będzie odpowiednie zarówno dla firm z małym jak i większym budżetem.

Jeżeli chodzi o rozwiązania, które pomogą zarządzać danymi, czyli przesłać je do Google BigQuery, połączyć w tabele gotowe do wizualizacji a na końcu jeszcze wykorzystać w marketingu – polecam narzędzie WitCloud. Dzięki niemu będziecie mogli stworzyć Data Warehouse bez pomocy działu IT, czy znajomości języków programowania i na pewno zmieścić się to w każdym budżecie.

 

Jakie źródła wiedzy dot. Data Warehouse polecisz?

Tak naprawdę to mówimy tutaj o wiedzy dotyczącej całej analityki, jak i rozwiązań chmurowych. Niestety nie ma jednego miejsca kompleksowo wyjaśniającego wszystkie zagadnienia, ale polecam zapisać się na newsletter Warsaw Analytics, który raz w tygodniu podsumowuje najciekawsze materiały na ten temat w internecie.

Poza tym polecę też swojego bloga, na którym pojawiają się artykuły dotyczące Data Warehouse.

 

 

 

Jak radzicie sobie z rozbieżnościami danych? Czy przyjmujecie jakieś najważniejsze źródło? Jeżeli np. w panelu sklepu mam 1000 obrotu, a w programie księgowym 1300?

Muszę przyznać, że bardzo zależy mi na jak najlepszych danych i bardzo denerwują mnie wszelkie rozbieżności (po angielsku nazywa się to data-obsessed). Z tego powodu szukam rozwiązań i możliwości uzyskania jak najlepszego obrazu sytuacji, do czego przydaje się Data Warehouse łączący dane Google Analytics z danymi CRM sklepu internetowego, dzięki czemu możemy mieć wszystkie transakcje w raportach, ponieważ brakujące dane GA są uzupełniane z CRM. To tylko jeden z przykładów, ale bazowanie na niedokładnych danych nie pozwala na podejmowanie dobrych decyzji biznesowych, dlatego zachęcam do szukania sposobów na pozbycie się takich rozbieżności.

Sekcja tło

Chcesz zobaczyć wystąpienie Krzyśka na semKRK?

 

Ewelina Ibek
Marketing Manager. Polonistka, entuzjastka marketingu internetowego. Najlepiej czuje się na eventach, które sama zorganizowała. Gdy nie zajmuje się konferencjami i contentem, pije dużo kawy (czarnej), czyta jeszcze więcej książek (tych dobrych) i chodzi na spacery ze swoim Pieskiem (marki Akita). Kibicuje Arsenalowi, więc nerwy to ma ze stali.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 3,67 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991