Mobile Trends Conference 2021 – dzień pierwszy

Anita Pruchniak
Anita Pruchniak
Archiwum 03.2021
 

Relacja z pierwszego dnia


Mobile Trends Conference 2021

Konferencję Mobile Trends oraz pierwszy blok prezentacji zainaugurował Krzysztof Wojewodzic (Escola) z tematem „Trendy w MOBILE AD 2021”. Wystąpienie było swego rodzaju podsumowaniem działań w świecie mobile, a zarazem punktem wyjścia do wyznaczenia trendów na najbliższy czas. Dowiedzieliśmy się pod jakim znakiem stał rok 2020 w kontekście zwiększonej ilości pobrań aplikacji, czy zmian zachowań użytkowników na mobile. Zeszłoroczne zmiany pokazały w którą stronę rozwijał się rynek mobilny i w jakie obszary należy obecnie inwestować działając w sektorze mobile.

Następnie wysłuchaliśmy prezentacji Artura Kurasińskiego (kurasinski.com) „Nasze zdrowie w oczach maszyn – o połączeniu mobile i wearables z naciskiem na health!”. Był to temat niezwykle ciekawy z punktu widzenia prywatności danych o stanie zdrowia, czy uzależnienia się od technologii, a z drugiej strony przedstawiał korzyści, jakie niosą za sobą urządzenia zbierające dane medyczne. Pokazane były zarówno możliwości i szanse użycia technologii mobilnych dla zdrowia, nie obyło się jednak bez uświadomienia ograniczeń czy zagrożeń przez nie powodowanych.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Pierwszy blok kończyła prezentacja „Technologia w służbie wellbeing – wsparcie czy rozdarcie” Miłosza Matyaszczyka (Artegence) i Edyty Cieślewicz (Artegence), która korespondowała z poprzednią prezentacją, ale skupiła się na zdrowiu psychicznym w dobie pandemii. Otrzymaliśmy odpowiedź na pytanie, czy technologia może tylko pomóc, czy zastąpić w pełni kontakt ze specjalistami takimi jak psychologowie czy psychiatrzy. Tu również nie zabrakło dylematów etycznych – w końcu temat dotyczył sztucznej inteligencji, zbierania danych wrażliwych przez maszyny.

Drugi blok konferencji rozpoczęliśmy od wystąpienia Adriana Hołoty i Ewy Mieżwińskiej (oboje reprezentujący firmę Panowie Programiści / Sparing Digital Consulting) z tematem „Mobil(e)izacja kultury”. Jak wiemy, pandemia mocno potraktowała instytucje kultury, które w mgnieniu oka zmuszone były dokonać transformacji cyfrowej. Jak zrobić to dobrze? Jakich błędów nie popełniać? Jak zmonetyzować kanał mobile? Na te i inne pytania otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź podczas kilkunastominutowej prelekcji.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Następnie głos zabrał Paweł Herman (Netizens), który wystąpił z tematem: „Jak tworzyć produkty mobilne w świecie Internetu Rzeczy?”. Prezentacja obfitowała w dużą ilość inspirujących kejsów, co pewnie wielu osobom otworzyło oczy na przyszłość, jaka stoi przed światem Internetu Rzeczy (IoT). Smart Home i inne tego typu rozwiązania wynikają z faktu, że coraz bardziej chcemy jako ludzie mieć coś szybko, łatwo i wygodnie. Stąd szerokie perspektywy dla inżynierów i projektantów, aby umożliwić rozwój IoT w tym kierunku. Z drugiej strony, jak to z technologią bywa, Paweł Herman uczulał, że to również wyzwania, takie jak: cyberprzemoc, prawo nie nadążające za zmianami, czy brak należytej edukacji cyfrowej.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Ostatnia prezentacja w drugim bloku dotyczyła bankowości, a dokładnie tego „Jak bankowa aplikacja mobilna pomaga w codziennym życiu”. Artur Józefowski i Jakub Wyparło (obaj reprezentujący SGB-Bank) na podstawie kejsa aplikacji bankowej banku SGB zaprezentowali możliwości tego typu aplikacji i jakie ułatwienia są funkcjonalne dla klientów banku. Okazało się, że wykorzystać ją można nie tylko w takich oczywistych celach jak wykonanie przelewu, ale również umożliwia ona za swoim pośrednictwem zarządzanie kontem pacjenta, wykupionymi subskrypcjami, czy realizowanie płatności na autostradach. Prelegenci podkreślali, że aplikacja mobilna powinna być innowacyjna i być odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

I tym sposobem dobiliśmy do półmetku konferencji MTC 2021. Druga połowa była nie mniej ciekawa od pierwszej, a kolejny z bloków rozpoczął się mocnym kejsem sukcesu aplikacji mobilnej marki 4F „Wszyscy o tym tylko mówią, a MY to wspólnie zrobiliśmy — Case Study aplikacji 4F”. Warto zaznaczyć, że ta prezentacja to przykład dobrze prosperującej współpracy klienta, technologii i biznesu. Filip Iwański (IMAGINE), Łukasz Świerk (OTCF), Paweł Lipka (Goodylabs) zaprezentowali trzy różne perspektywy i wyzwania, jakie stawiał launch nowej aplikacji. Elastyczne podejście, odporna infrastruktura i wspomniana wcześniej synergia powinny składać się na trzon aplikacji, który jest podstawą do dalszego działania. Duży nacisk położony był również na to, aby apka stanowiła platformę do komunikacji z klientem końcowym. Jak mogliśmy zobaczyć na konkretnych liczbach, takie podejście spowodowało ogromny sukces aplikacji.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Audyt w trójkącie nieskończoności produktu cyfrowego” – tak brzmiał tytuł kolejnej prezentacji autorstwa Tomasza Żmudy (Morele.net). Co się kryje za tą enigmatyczną nazwą? Otóż nic innego jak dobre praktyki związane z audytem produktu cyfrowego, a wspomniany w tytule „trójkąt nieskończoności” to biznes-technologia-użytkownik. Są to 3 punkty styku, które należy pogodzić wykonując audyt. Celem prezentacji było pokazanie istoty takich audytów oraz jak je dobrze przeprowadzać, aby niosły za sobą realną wartość dla biznesu i użytkownika.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Jako ostatni w trzecim bloku na konferencji wystąpił Tomasz Woźniak (Future Mind) z prezentacją pt.: „Mobile w służbie cyfrowej transformacji wewnętrznych procesów”. Zagadnienia oscylowały wokół tematyki transformacji cyfrowej przedsiębiorstw w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej. Prelegent zaznaczał, że rozwiązania mobilne są tworzone głównie dla użytkowników, więc tym razem wskazał na silną potrzebę tworzenia aplikacji dla procesów wewnątrz firmy oraz dla ich pracowników. Jako przykłady takich działań można wymienić aplikację ułatwiającą onboarding nowych pracowników, czy wprowadzenie polityki pojedynczego urządzenia mogącego zastąpić wiele narzędzi wykorzystywanych w codziennej pracy.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Około godziny 15:00 Mobile Trends Conference wkroczyła w końcową fazę i przed nami zostały 4 prezentacje. Na ostatniej prostej mogliśmy posłuchać ciekawostek, jakie przygotowali dla nas prelegenci. A więc po kolei.

Ostatni blok rozpoczął się odRich Media na smartfonach, czyli jak wygrać walkę o uwagę użytkownika”. Nikodem Sarna (YOC) i Sylwia Kaska (YOC) poruszyli temat rich media oraz jak używać tych właśnie formatów w dobie dominacji Internetu na mobile.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Następnie Piotr Gorzyński (Vercom) powiedział nam (prawie) „Wszystko o mobile PUSH”. Piszę „prawie”, ponieważ temat był na tyle rozbudowany, że ciężko było go całego zmieścić w 25 minutach. Jednak były to minuty przepełnione wiedzą i dobrymi praktykami dotyczącymi powiadomień aplikacji.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Końcówka wydarzenia należała do Krzysztofa Marca – CEO DevaGroup oraz Łukasza Dębskiego z OVH Cloud.

Krzysztof Marzec wystąpił z omówieniem „7 case study z kampanii mobilnych w Google”. Przykłady te stanowiły inspiracje zarówno dla dużych, średnich jak i mniejszych biznesów. Kejsy dotyczyły zarówno działań SEO, jak i płatnych kampanii Google Ads. Na ich podstawie dowiedzieliśmy się również z jakich narzędzi warto korzystać jeśli chodzi o strony mobilne.

 

Źródło: prezentacja prelegenta

 

Natomiast końcowa prezentacja przypadła Łukaszowi Dębskiemu (OVHcloud), a zatytułowana była: „Jak aplikacja mobilna LinkedIn zachęca do aktywizacji użytkowników?”. Otrzymaliśmy sporą wiedzę statystyczną, aby nakreślić nieco tło, na którym tle wyróżniała się aplikacja mobilna LinkedIn. Jak się okazało, portal to nie tylko platforma do zamieszczania CV, ale przede wszystkim służąca komunikacji międzyludzkiej. Z tego względu ważne jest to, jak uzupełniamy swój profil zawodowy, ale również w jaki sposób się komunikujemy poprzez LinkedIn.

Źródło: prezentacja prelegenta

Anita Pruchniak
SEM Specialist w agencji DevaGroup. Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 4,56 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991