Platforma YouTube staje się coraz mocniejszym placementem działań reklamowych i wychodzi do firm z kolejnymi rozwiązaniami, które mają zapewnić nie tylko rozpoznawalność marki, ale też realne wzrosty sprzedaży. Tym razem YouTube wychodzi na przeciw trendom i proponuje reklamodawcom format idealny dla słuchaczy podcastów – reklamy audio.
Kupuj… uszami
Pod koniec października br. platforma YouTube wprowadziła reklamy audio, które pozwalają docierać do użytkowników, którzy konsumują treści w formie słuchanej (np. podcast, wywiad, muzyka w tle). YouTube kategoryzuje userów, którzy korzystają z takiego contentu i dystrybuje im materiały promocyjne marek. Cały proces poparty był skrupulatnymi testami, wg których aż 87% mierzonych kampanii audio w wersji beta pozwoliło zwiększyć rozpoznawalność reklamy, a 81% – zwiększyć świadomość marki.
Takie reklamy dostępne są w Google Ads oraz Display & Video 360.
Daj się usłyszeć
Główny cel reklam audio to zwiększenie zasięgu oraz świadomości marki wśród docelowych odbiorców. Skuteczne dotarcie do potencjalnych Klientów, np. poprzez targetowanie reklam na słuchaczy konkretnych podcastów, to świetny sposób na poszerzenie swoich działań, a warto dodać, że (przynajmniej na razie) koszt tej reklamy jest stosunkowo niski. Taka kreacja ma jeszcze jeden istotny plus – stworzenie jej wiąże się z dużo mniejszym nakładem finansowym niż chociażby reklamy wideo, które są tymi wiodącymi na platformie. Wystarczy nam dobrze zbierający mikrofon, ciekawy tekst i dobra dykcja. Warto więc przetestować ten typ reklamy, bo nie dość, że będziemy jednymi z pierwszych, którzy wykorzystają tą formę promocji, to nie wyczyści ona naszego portfela.
Jeśli jednak spodziewasz się utrudnień od strony technicznej, takich jak nowe funkcje strategii ustalania stawek czy niecodzienna konfiguracja reklamy, to nie możesz mylić się bardziej. Wszystkie te elementy przebiegają tak samo, jak w przypadku innych formatów reklamowych w YouTube. Mając jakiekolwiek doświadczenie na platformie, z pewnością poradzisz sobie przy konfiguracji reklamy audio.
Pierwsza Twoja reklama na YouTube?
Reklamy audio na YouTube – jak to zrobić?
Google zapewnia nam konkretną instrukcję krok po kroku, która pomoże ustawić kampanię audio na platformie YouTube. By zrobić to poprawnie podążaj za wytycznymi:
- Zaloguj się na konto Google Ads.
- W menu po lewej stronie kliknij Kampanie wideo.
- Kliknij kolejno przycisk plusa i Nowa kampania.
- Wybierz cel Świadomość i zasięg marki.
- Wybierz typ kampanii Wideo.
- Jako podtyp kampanii wybierz Audio.
- Kliknij Dalej.
- Wpisz szczegóły dotyczące kampanii, np. stawkę i budżet.
- Dodaj kierowanie do grupy reklam. Aby uzyskać optymalne wyniki, zadbaj o to, by kierowanie nie było zbyt wąskie.
- Za pomocą edytora dodaj adres URL filmu w YouTube, a potem zredaguj tekst reklamy.
- Podaj kwotę docelowej stawki CPM.
Aby wyświetlić szacowaną liczbę dostępnych wyświetleń i szacowaną skuteczność, sprawdź widżet „Prognozy dotyczące kampanii”. Podczas obliczania szacowanej skuteczności brane są pod uwagę ustawienia kierowania, budżetu i stawek. Możesz dostosowywać ustawienia kampanii pod kątem osiągnięcia zamierzonych wyników. Pamiętaj – jeśli ustawisz zbyt niską stawkę, Twoja kampania może nie uzyskiwać dobrych wyników na aukcji Google Ads, a budżet może nie zostać wykorzystany w całości. Prognozy są dostępne tylko wtedy, gdy używasz w kampanii jednego formatu reklamy.
- Gdy skończysz, kliknij Utwórz kampanię.
Lineup Podcast
Wyżej pisaliśmy o możliwości targetowania reklam audio na konkretne treści podcastów. Ta funkcja nazywa się „Lineup Podcast” i jest już dostępna w panelu Google Ads. Wystarczy, że w momencie tworzenia kampanii jako miejsce docelowe wyświetlania się reklamy zaznaczymy „Podcast”:
Podsumowanie
Jeśli tylko grupa Twoich potencjalnych Klientów znajduje się wśród osób słuchających treści na YouTube (a ciężko nam uwierzyć, że tak nie będzie!), to zdecydowanie warto spróbować działań poszerzających rozpoznawalność Twojej marki poprzez reklamy w formacie audio. Dla reklamodawcy to sposób na szybką, skuteczną i przede wszystkim ekonomiczną opcję promocji wśród słuchaczy, którzy dodatkowo mogą realnie potrzebować Twoich produktów lub usług (dzięki targetowaniu na konkretne kategorie podcastów czy treści). Co więcej, usługa jest na tyle nowa, że obecnie nie jest jeszcze popularna wśród brandów, dlatego możesz być jednym z pierwszych, którzy zastosują to formę reklamy. A jak wszyscy wiemy, jeśli chcesz odnieść sukces, to musisz zrobić coś jako jeden z pierwszych lub jeden z najlepszych.