Reklamy Produktowe Google AdWords

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 05.2016
 
Reklamy Produktowe Google AdWords

Reklamy Produktowe
Google AdWords

Kampanie produktowe Google są dedykowane reklamodawcom e-commerce. Dzięki reklamom produktowym, sklepy internetowe mają możliwość wyświetlania oferowanych towarów w ubogaconej formie na stronach wyników wyszukiwania Google. Formaty reklam zawierają bowiem informacje o cenie, nazwie sprzedawcy i co najważniejsze, zawierają zdjęcie produktu.

kampania produktowa adwords

W przypadku wyszukiwania przez użytkownika konkretnego towaru, strona wyników wyszukiwania podzielona jest na reklamy tekstowe AdWords, reklamy produktowe i oczywiście bezpłatne, organiczne wyniki. Reklamy produktowe mogą być wyświetlane nad wynikami organicznymi lub po prawej stronie.

Co zrobić, aby rozpocząć kampanię produktową AdWords

Reklamy produktowe Google AdWords są tworzone automatycznie i wykorzystują dane pochodzące z plików danych przesłanych do Google Merchant Center (tzw Feed ).

Dane produktów są niezbędne podczas tworzenia produktowych kampanii AdWords. Plik produktowy (feed) zawiera atrybuty, np. cenę, link do zdjęcia, nazwę produktu, jego dostępność, itd., które następnie wyświetlane są w Zakupach Google.

  1. Zacznij od utworzenia swojego konta Google Merchant Center

Wejdź na stronę Merchant Center Google i kliknij SIGN IN w prawym górnym rogu. Wypełnij informacje o Twojej firmie (kraj, nazwa sklepu, adres witryny sklepu oraz dane kontaktowe). Zaakceptuj warunki korzystania z usługi i w trzecim kroku zgłoś prawa własności witryny, podając jej adres.

  1. Przygotuj plik produktowy (feed)

Teraz musisz przygotować swój plik produktowy i przesłać go do Google Merchant Center. Większość platform e-commerce umożliwia łatwy eksport feedów produktów na potrzeby Google Merchant Center. Jest to sugerowany przez nas sposób przygotowania atrybutów produktów. Ręczne pisanie feeda może być bardzo żmudne, szczególnie w przypadku sklepów internetowych z szerokim asortymentem.

Dokładną specyfikację pliku danych o produktach możesz znaleźć tutaj. Nie jest konieczne stosowanie wszystkich opisów atrybutów w pliku feed. Jest to uzależnione od branży Twojego sklepu online. Jakie atrybuty Ciebie obowiązują sprawdzisz tutaj.

Plik produktowy powinien być zapisany w formacie txt, xml (zalecamy), gz, zip lub bz2.

  1. Wgraj feed do Google Merchant Center

Google Merchant Center

Przejdź przez 3 kroki opisane w Google Merchant Center. Wybierz kraj oraz nazwę Twojego feeda. W drugim kroku wybierz metodę importu: Google Sheets (plik zapisany w dokumentach Google), Scheduled fetches (plik umieszczony na Twoim serwerze, który będzie się aktualizował automatycznie o zaplanowanych porach), Regular uploads (plik umieszczony na serwerze, który będziesz manualnie aktualizował). Jeśli chcesz wgrać plik bezpośrednio z komputera wybierz Regular uploads i w trzecim kroku oznacz 'Manually upload a file now’.

  1. Zapisz plik produktowy i oczekuj na jego akceptację przez Google

Teraz Google Merchant Center sprawdzi poprawność Twojego feeda. Google bierze pod uwagę także poziom bezpieczeństwa zakupów w Twoim sklepie internetowym. Wymagane jest zabezpieczenie danych użytkowników, które są wprowadzane w formularzu zamówienia. Sklep powinien być zabezpieczony protokołem SSL (a szczególnie strona formularza zamówienia).

  1. Połącz konto Google Merchant Center z Google AdWords i uruchom kampanię produktową

Jeśli udało Ci się wgrać feed produktowy i został on zaakceptowany przez Google, teraz możesz utworzyć swoją pierwszą kampanię produktową. Najpierw połącz swoje konto Google AdWords z kontem Google Merchant Center. Poproś swojego menadżera kampanii AdWords, aby uruchomił Twoją pierwszą kampanię produktową.

Kampanie produktowe Google dla sklepów internetowych

Rozszerzony format reklamy produktowej, wzbogacony o zdjęcie i cenę produktu, przyciąga większą uwagę naszych potencjalnych klientów niż standardowe reklamy tekstowe. Prowadząc sklep internetowy warto rozważyć rozszerzenie kampanii o taką formę reklamy. Pamiętajmy, że klienci często kupują oczami. Pokazując im zdjęcie produktu już na poziomie wyszukiwarki Google, daje większą szansę, że potencjalny klient kliknie właśnie w Twoją reklamę. W prowadzonych przez nas  kampaniach dla sklepów internetowych średnio 20-40% przychodów sklepów jest generowana właśnie przez kampanie produktowe – Ty także musisz je mieć!.

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry