Relacja ze szkolenia Whitepress SEO & CM w Krakowie

Robert Gąsior
Robert Gąsior
Archiwum 05.2018
 
Relacja ze szkolenia Whitepress SEO & CM w Krakowie

Szkolenie Whitepress
Relacja

Pod koniec kwietnia miałem przyjemność uczestniczyć w dwudniowym szkoleniu organizowanym przez Whitepress na którym szeroko omówione zostały takie zagadnienia jak optymalizacja stron internetowych, linkbuilding oraz działania związane z content marketingiem. Jak dowiedziałem się od prowadzących Tomasza Stopki i Tomasza Bieguna było to jedenaste z kolei szkolenie z serii SEO & CM organizowane przez Whitepress. Szkolenia te odbywają są w całej w Polsce, ja uczestniczyłem w edycji krakowskiej zorganizowanej w Centrum Konferencyjnym Grzegórzki Park w dniach 23 i 24 kwietnia.

Dzień 1 – optymalizacja stron internetowych

Planowo mieliśmy wystartować o godzinie 9:00 jednak z uwagi na małe problemy w dostawie prądu szkolenie rozpoczęło się z 15 minutowym opóźnieniem ; -) Cały pierwszy dzień został poświęcony problemom natury technicznego SEO, natomiast w jego tajniki skutecznie wprowadził wszystkich uczestników szkolenia Tomasz Stopka. W pierwszej części Tomasz omówił solidne podstawy takie jak poszczególne sekcje wyszukiwarki Google, działanie Googlebota, mikromomenty, wyszukiwanie fraz kluczowych i narzędzia do ich analizy. Zainteresowały mnie również przykłady przypadków omawianych przez Tomasza opartych na doświadczeniu pracy z klientami z różnych branż. Poza standardowym wykładem uczestnicy mogli również zadawać na bieżąco prowadzącemu pytania z czego nierzadko wywiązywała się ciekawa dyskusja.

Dalsza część szkolenia prowadzona było stricte w kierunku optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek. Omówione zostały elementy mające wpływ na ranking strony internetowej w Google. Nie zabrakło również smaczków o JS, Crawl Budget, przekierowaniach czy linkowaniu wewnętrznym. Po ponad 7 godzinnym wyczerpującym szkoleniu odbyła się sesja Q&A gdzie jeszcze wiele osób zadawało Tomaszowi dodatkowe pytania.

Dzień 2 – content marketing i link building

Szkolenie Whitepress Content Marketing i Link Building

Drugi dzień szkolenia prawie od początku do końca obfity był w rewelacyjne case studies, które niczym asy z rękawa – jeden po drugim wykładał Tomasz Biegun. Sam początek to z kolei szybki zestaw podchwytliwych pytań do uczestników, które pozwoliły nam wdrożyć się w kolejną właściwą część szkolenia. Tomasz zwrócił uwagę na stale zwiększające się zainteresowanie content marketingiem, ale również przypomina, że content marketing nie powinien być jedynie fabryką treści, ale narzędziem do skutecznego dotarcia do użytkownika i przyciągnięcia jego uwagi. Omówione zostały m.in. rodzaje treści content marketingowych (content marketing to nie tylko artykuły sponsorowane), formy reklamy natywnej, czy inbound marketingu. Podkreślona została istota analizy słów kluczowych przy budowaniu treści i planowaniu strategii marketingowej.

Kolejna część szkolenia dotyczyła linkbuildingu. W przeciwieństwie do case studies prezentowanych na różnego rodzaju eventach branżowych wszystkie studium przypadku przedstawione przez Tomasza zawierały adresy domen przy których pracował, także zainteresowani mogli sobie później zweryfikować efekty i przeanalizować przeprowadzone działania w zaciszu domowym 😉 Uzyskałem również konkretne informacje na temat tego jakie budżety zostały przeznaczone na kampanie SEO w danych projektach, jakie rodzaje i ile linków pozyskano oraz jakie efekty dało tego typu pozycjonowanie np. w postaci zwiększenia ruchu organicznego czy widoczności. Od siebie dodam, że przedstawiono projekty zarówno ze sporymi budżetami jak i te mniejsze osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba. Na szkoleniu mieliśmy również okazję poznać case study z wychodzenia z filtra algorytmicznego. Na zakończenie Tomasz przedstawił propozycję tego jak odnieść sukces w SEO w 2018 roku, następnie rozpoczęło się Q&A gdzie padało wiele ciekawych pytań.

Dla kogo szkolenie i czy warto?

Na pewno warto wybrać się na szkolenie aby usystematyzować wiedzę, a także odkryć ciekawe smaczki z różnego rodzaju case studies. Szkolenie jest raczej wielowymiarowe, a więc ukierunkowane jednocześnie do wielu osób o różnym stopniu zaawansowania wiedzy o SEO. Osoby nie zajmujące się tematem zawodowo mogą mieć jednak problemy ze zrozumieniem niektórych niuansów branżowych. Według mnie nie będzie przeszkadzało to jednak takim osobom w przyswojeniu fundamentów, które również zostały świetnie zaprezentowane na szkoleniu.

 

Robert Gąsior
Były pracownik na stanowisku Senior SEO Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się tworzeniem audytów SEO, optymalizacją stron Klientów, a także realizacją strategii link buildingu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry