Search Console Insights – jeszcze więcej danych dotyczących treści

Marek Stokowski
Marek Stokowski
29 czerwca 2021
 
search console insights

Search Console Insights


Jeszcze więcej danych dotyczących treści

Narzędzia Google dla Webmasterów (tak dawniej nazywano miejsce , które obecnie wiele osób zna jako Google Serach Console) wciąż rozwija się i zapewnia nam coraz większą próbkę danych.  Jeszcze nie tak dawno Google dodało do Google Search Console wiele metryk optymalizacyjnych („wygląd i działanie strony” oraz  „Podstawowe wskaźniki internetowe”), a już pojawia się nowa fukcjonalność „Search Console Insights„. Jest to jeszcze wersja Beta, ale zapowiada się całkiem ciekawie.

 

Narzędzie Search Console Insights – czym jest?

Dzięki nowemu narzędziu twórcy treści mogą odkryć, w jaki sposób odbiorcy „konsumują” zawartość serwisu – to wszystko na podstawie danych zarówno z Google Search Console, ale i Google Analytics. Poniżej lista informacji, jakie uzyskamy z użyciem Search Console Insights. Sąto dane nie tylko dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron, ale i dla właścicieli witryn.

 

Które fragmenty treści naszej strony cieszą się największym zainteresowaniem?

 

 

Mamy możliwość przeanalizowania najbardziej popularnych treści – w ostatnich 28 dniach.

 

Jakim zainteresowaniem cieszą się nowe treści?

 

Wybierając konkretny adres URL, otrzymujemy więcej danych:

 

 

Oprócz ogólnych danych, znajdziemy podział ruchu na kanały:

 

 

Oraz linki odsyłające do artykułów:

 

 

Dowiemy się też, jak wygląda ruch z kanałów social media:

 

 

Sekcja tło

Szukasz specjalistów od SEO?

 

Wykazane powyżej dane dotyczą jednego adresu – świeżo dodanego artykułu. Możemy te same dane analizować globalnie, w oparciu o całą witrynę i okres ostatnich 28 dni.

 

 

 

 

 

Podsumowanie

Stworzenie Search Console Insights jest bardzo dobrym krokiem giganta z Mountain View. To praktycznie rozwiązanie umożliwia analizowanie popularności serwisu na podstawie danych z GA i GSC – w jednym panelu. Do tej pory analizy takie wymagały pobrania danych po API i przedstawienia ich (np. z wykorzystaniem Google Data Studio ). Osobiście kibicuje Google, by coraz bardziej rozwijała swoje narzędzia i stawały się one jeszcze bardziej praktyczne. Nie tylko dla specjalistów SEO, ale i dla właścicieli serwisów.

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 4,20 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991