W dniu 31 marca 2020 ekipa Semrush zorganizowała webinar pt. „SEO & Content Marketing dla eCommerce”. Jest to już kolejny webinar prowadzony przez Miłosza Krasińskiego, podczas którego poprosił o wypowiedź Damiana Sałkowskiego z Senuto oraz Wojciecha Mazura z Elephate .
Tematem tego webinaru było prowadzenie działań SEO oraz CM w sklepach internetowych. W jego trakcie poruszany był fakt, iż obecna sytuacja często jest okazją do wykorzystania większej ilości wolnego czasu. Gdy firma prowadzi sklep zarówno stacjonarny i online – po wstrzymaniu sprzedaży offline, można bardziej skupić się na działaniach dt. e-sklepu. Powstaje tutaj od razu pytanie, jakie działania i w jakiej skali należy prowadzić, by przyniosły one w przyszłości efekt. Na te pytania odpowiadali zaproszeni goście.
Pierwszy wypowiadał się Damian Sałkowski, który jest założycielem i właścicielem narzędzia Senuto. Dzięki dostępowi do tak wielkiego volumenu danych dotyczących widoczności serwisów internetowych, Damian miał możliwość wypowiedzieć się na temat potrzebnych zasobów oraz czasu, który jest potrzebny do promowania sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Drugim gościem był Wojciech Mazur, który jest szefem działu Content Marketing oraz współzałożycielem agencji Elephate. Wojciech podzielił się z uczestnikami webinaru swoimi spostrzeżeniami dt. content marketingu w e-commerce.
SEO w e-commerce
Podczas części dotyczącej SEO, Damian omawiał dane jakie zebrał podczas analizy domen i ich widoczności z Senuto. W jego ocenie najbardziej optymalnym sposobem rozpoczęcia działań SEO przy sklepie internetowym, jest wydanie już na starcie większej ilości pieniędzy (do kilkudziesięciu tysięcy złotych). Środki te można przeznaczyć na dokładny audyt sklepu, wdrożenie zaleceń, rozplanowanie i stworzenie dużej ilości contentu oraz już na start mocne linki. Odnośniki z dużych serwisów o wysokim autorytecie domeny. Ważna jest w przypadku pozycjonowania sklepu także świadomość czasu, który musi minąć, by pojawiły się pierwsze efekty. Oto dane dt. liczby dni oczekiwania na pojawienie się w TOP10 z podziałem na branże:
Content marketing w e-commerce
W drugiej części webinaru Wojciech Mazur omawiał jak ważny jest ruch organiczny i dlaczego warto inwestować w content marketing. Wspominał o nie do końca etycznych praktykach e-sklepów – tworzeniu zupełnie nieistotnej dla użytkownika dużej ilości treści w kartach kategorii ( chociaż potwierdził również, że ta taktyka działa 🙂 ). Przykład takiej treści:
W ocenie Wojciecha – strategia content marketingowa to działania w oparciu o blog sklepu. Najczęściej wybieranym wariantem jest blog w domenie sklepu (wewnątrz katalogu np. /blog/).
Do czego wykorzystać blog, by działania były wydajne? Głównie w celu dotarcia do swoich klientów na dowolnym etapie Customer Journey. Oto przykłady słów na różnych etapach:
Samo napisanie treści i umieszczenie jej na swoim blogu niestety nie wystarczy, by dotrzeć do dużego grona odbiorców. Trzeba je potem promować. Oto przykładowe kanały, w których warto promować wartościowe treści – zakładając, że w miejscach tych znajdują się nasi klienci. Nie ma nic gorszego, niż masowe spamowanie 🙂
Sprawdź inne webinary od Semrush
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO i Content Marketingu w e-commerce (np. w jaki sposób wykorzystać również stare artykuły i zwiększyć dzięki nimi ruch) – polecam obejrzeć webinar: