SEOpress – kwiecień 2025

W kwietniu 2025 roku w świecie SEO pojawiło się kilka istotnych zmian. Testowanie AI Overviews w YouTube, obsługa danych godzinowych w Search Analytics API czy też wprowadzenie przez Google globalnych przekierowań dla krajowych wersji wyszukiwarki. To tylko kilka z nich. Poniżej przedstawiamy szczegóły najważniejszych wydarzeń minionego miesiąca.

Google ogłosiło, że interfejs Search Analytics API w Search Console obsługuje teraz dane godzinowe. Nowa funkcja umożliwia dostęp do szczegółowych danych o skuteczności witryny w wyszukiwarce Google z dokładnością do jednej godziny.
Google planuje rozszerzyć funkcję Discover na swoją stronę główną w wersji desktopowej. Dotychczas Discover był dostępny głównie na urządzeniach mobilnych, oferując użytkownikom spersonalizowane treści na podstawie ich zainteresowań i historii wyszukiwania. Teraz firma testuje wprowadzenie tej funkcji również na komputerach stacjonarnych, co pozwoli użytkownikom na dostęp do rekomendowanych treści bezpośrednio z głównej strony Google.
Google oficjalnie wprowadziło zmianę w funkcji AI Overviews, polegającą na dodaniu linków prowadzących z powrotem do własnych wyników wyszukiwania. Nowa funkcja jest dostępna w języku angielskim w USA, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach stacjonarnych.
W najnowszej aktualizacji z 10 kwietnia 2025 roku Google zaktualizowało listę formularzy zgłoszeniowych dla zainteresowanych stron, dodając nowe linki oraz obsługiwane typy zapytań. Porównywarki cen czy platformy rezerwacyjne mogą łatwiej zgłaszać swoje oferty, aby były widoczne w specjalnych sekcjach wyników wyszukiwania, np. w blokach agregujących oferty lub filtrach zawężających wyszukiwanie.
Google ogłosiło, że w nadchodzących miesiącach zacznie przekierowywać krajowe wersje swojej wyszukiwarki (np. google.pl, google.fr) na globalny adres google.com. Celem tej zmiany jest uproszczenie korzystania z wyszukiwarki
Artykuł na Search Engine Land podkreśla że kluczem do wyróżnienia się w opartym na sztucznej inteligencji krajobrazie wyszukiwania organicznego jest stanie się źródłem informacji w Google, narzędziach AI i na platformach społecznościowych.
Artykuł na Search Engine Land omawia wpływ funkcji AI Overviews na jakość kliknięć w wynikach wyszukiwania Google. Google stara się jednak zapewnić, że AI Overviews zawierają linki do źródeł, umożliwiając użytkownikom dostęp do pełnych treści.
W artykule opisano przypadek, w którym AI Overviews dostarczył odpowiedź, która była niezgodna z oczekiwaniami użytkowników i ekspertów. Takie błędy mogą nieumyślnie ujawniać, jak algorytm Google interpretuje zapytania i wybiera odpowiedzi. Analiza takich błędów może pomóc specjalistom SEO lepiej zrozumieć mechanizmy działania algorytmu Google i dostosować swoje strategie optymalizacji treści.
Departament Sprawiedliwości sugeruje, że Google powinno sprzedać przeglądarkę Chrome. Ale także zakończyć tzw. ekskluzywne umowy z Apple i Samsungiem (umowy, w których jedna firma, np. Apple zgadza się, że będzie ustawiać jedną konkretną wyszukiwarkę jako domyślną na swoich urządzeniach), czy też udostępnić wyniki wyszukiwania dla konkurencji. Celem jest ograniczenie dominacji Google w sektorze wyszukiwarek internetowych i przywrócenie konkurencji na rynku.
Długie artykuły często zajmują wysokie pozycje w Google, co prowadzi do błędnego wniosku, że to długość jest kluczowym czynnikiem rankingowym. Si Quan Ong na blogu Ahrefs przekonuje, że długość treści nie jest wyznacznikiem jej skuteczności. Najważniejsze jest dostarczenie wartościowych, przemyślanych i dobrze zredagowanych informacji, które odpowiadają na potrzeby użytkownika.
YouTube testuje wprowadzenie funkcji AI Overviews, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do prezentowania użytkownikom najistotniejszych fragmentów filmów bez konieczności oglądania całych materiałów. Funkcja ma analizować treści wideo i wyodrębniać kluczowe fragmenty odpowiadające zapytaniu użytkownika
Google zaktualizowało dokumentację dotyczącą robota indeksującego Googlebot-News, aby usunąć błędne informacje sugerujące, że preferencje dotyczące indeksowania wpływają na zawartość zakładki „Wiadomości” w wyszukiwarce Google.Dla wydawców oznacza to, że kontrola nad tym, co pojawia się w zakładce „Wiadomości” w wyszukiwarce Google, nie jest możliwa poprzez ustawienia dla Googlebot-News.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów oraz optymalizację stron internetowych, pomagając klientom osiągać lepszą widoczność w sieci. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy border collie.

Leszek Urban
Team Leader & Senior SEO Specialist. W branży od 2017 roku. Obecnie w DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Przygotowuje kompleksowe strategie działań prowadzące do zwiększenia ich widoczności i wydajności. Prywatnie pasjonat motoryzacji, podróży i piłki nożnej. Po godzinach zajmuje się też nagrywaniem i montowaniem filmów.

Natalia Dulian
SEO Associate. Łączę miłość do słów z pasją do SEO. Od 2023 roku pomagam firmom wyróżniać się w sieci – testuję, analizuję i optymalizuję. Po pracy spędzam równie wiele czasu z tekstami, od czytania książek aż po pisanie i redakcję najróżniejszych treści.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry