Spadki / wzrosty SEO – LISTOPAD 2020

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 12.2020
 
Spadki / wzrosty SEO – LISTOPAD 2020

Spadki / wzrosty SEO - LISTOPAD 2020
Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

Kontynuujemy serię artykułów z podsumowaniem zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w poprzednim miesiącu. Dziś przedstawię efekty zmian widoczności w listopadzie 2020. Porównaliśmy dane z pierwszego tygodnia grudnia vs dane z pierwszego tygodnia listopada. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w listopadzie 2020

Listopad 2020 był okresem, w którym występowały niewielkie zmiany w wynikach organicznych z dość dużymi zmianami na początku miesiąca – ilustruje to poniższy wykres.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

chillizet.pl

Serwis chillizet.pl odnotował spadek widoczności o ponad 48 procent, przy ilościowym spadku o 29797 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem listopada a pierwszym poniedziałkiem grudnia).

 

 

Powodem spadków może być brak docelowych adresów URL artykułów, które pojawiają się na listingu. Linki zamiast kierować do artykułów, przekierowują poprzez 301 na adres w domenie radiozet.pl. Jeśli była to celowa strategia, to gdzieś nastapił błąd – przekierowanie 301 kieruje do nieaktualnego adresu 404:

a oto efekt:

 

encyklopedia.moto.pl

Widoczność serwisu w TOP10 na początku grudnia była mniejsza o 26457 fraz (zmniejszyła się o ponad 50% w stosunku do początku listopada).

 

 

 

Spadki te mogły być spowodowane problemem ze stroną lub zmianami w wynikach Google. Gdy przenalizujemy analizę dzienną najpopularniejszych fraz – widzimy wzrost widoczności w ostatnich dniach:

 

Poprawa widoczności zbiegła się w czasie z informacją Google o zakończeniu korekt po grudniowym update. Może to potwierdzać zależność tych zmian od aktualizacji Google.

 

 

ezakupy.tesco.pl

Widoczność serwisu w TOP10 na początku grudnia była mniejsza o 13538 fraz (zmniejszyła się o ponad 60% w stosunku do początku listopada).

 

 

Spadek widoczności jest spowodowany podjęciem decyzji o zamknięciu sklepu internetowego i przekierowanie całej subdomeny na LP informujący o zamknięciu sklepu internetowego https://tesco.pl/zamkniecie-uslugi-e-zakupy/ :

 

 

Sekcja tło

Pomożemy Ci w SEO Twojej strony!

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

cancioneros.com

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10 (również procentowo), jest portal cancioneros.com. Nastąpił wzrost o ponad 150% – miesiąc do miesiąca.

 

Wzrost widoczności dotyczy nie tylko wyników Google w Polsce:

 

 

 

 

Empik.com

Portal ten odnotował wzrost widoczności o ponad 6% w stosunku do poprzedniego okresu – co daje aż wzrost liczbowy o 31944.

 

 

Wzrost widoczności następuje regularnie od końca września 2020.

 

newonce.net

Portal ten odnotował wzrost widoczności o ponad 193% w stosunku do poprzedniego okresu – co daje aż wzrost liczbowy o 4919 fraz.

 

 

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (99 głosów, średnia: 4,89 / 5)
Loading...
Przewiń do góry