Przy tworzeniu kampanii na rynki lokalne zwykle pamiętamy o dodaniu rozszerzenia lokalizacji. Chcemy, by klienci szybko i wygodnie znaleźli nasz sklep lub firmę. Jednak często zapominamy, że rozszerzenie lokalizacji jest czymś więcej niż pinezką z adresem firmy, która wyświetla się pod reklamą w wyszukiwarce. W rozszerzeniach tego typu tkwi duży potencjał, a my prezentujemy kilka trików i porad, które pozwolą maksymalnie wykorzystać to rozszerzenie.
Na początku warto przypomnieć podstawy. Rozszerzenie lokalizacji to element reklamy tekstowej, który pozwala umieścić w niej informacje o lokalizacji takie jak adres, numer telefonu, oceny czy godziny pracy. Na urządzeniach mobilnych w obrębie tego rozszerzenia opcjonalnie mogą pojawić się przyciski, które pozwalają uzyskać wskazówki dojazdowe czy połączyć się telefonicznie z firmą.
Rozszerzenie lokalizacji wyświetli się, gdy klient znajdzie się w pobliżu siedziby naszej firmy lub kiedy wpisze słowa kluczowe związane z naszą lokalizacją.
Najistotniejszymi zaletami rozszerzenia lokalizacji są:
– zwiększenie widoczności reklamy,
– podniesienie CTR według Google średnio o 10%,
– możliwość przyciągnięcia klientów do stacjonarnej siedziby firmy.
To jednak nie wszystko, co warto wiedzieć o tym rozszerzeniu. W artykule prezentujemy kilka naszych podpowiedzi jak maksymalnie wykorzystać rozszerzenie lokalizacji. Nie odkrywamy Ameryki, jedynie przypominamy o szerokich możliwościach zastosowania rozszerzenia lokalizacji.
1. Rozszerzenie lokalizacji bez Google Moja Firma
Jeśli nie mamy dostępu do profilu klienta w Google Moja Firma, istnieje rozwiązanie, dzięki któremu ręcznie wprowadzimy lokalizację firmy. W pliku w formacie .csv, .tsv, .xls lub .xlsx należy dodać nazwę firmy, dane adresowe, kod kraju oraz numer telefonu. Następnie należy go wgrać w zakładce Udostępnione zasoby w sekcji Firmowe bazy danych.
Za pomocą prostego pliku wgramy nawet 1000 lokalizacji, a jeśli mamy ich więcej możemy przesłać je w kilku osobnych plikach (więcej informacji w artykule pomocy).
2. Rozszerzenie lokalizacji w sieci reklamowej
Jeśli wyświetlamy reklamy tekstowe w sieci displayowej i posiadamy rozszerzenie lokalizacji, nasze reklamy mogą pojawiać się z lokalizacją firmy oznaczoną na mapie. Wystarczy, że dodamy rozszerzenie do kampanii.
A może cały czas nieświadomie korzystamy z tego rozszerzenia, bo dodaliśmy je na poziomie konta? Warto to sprawdzić za pomocą funkcji Segmenty.
W przypadku tej formy reklamowej płacimy za kliknięcie, przesunięcie palcem w górę, naciśnięcie przycisku ze strzałką lub kliknięcie w mapę w celu jej powiększenia. Pomysł na wyróżniająca się wśród konkurencji reklamę gotowy!
3. Kierowanie według rozszerzenia lokalizacji
Reklamy możemy wyświetlać osobom, które znajdują się w pobliżu lokalizacji naszej firmy lub podnieść dla nich stawki. Przy tworzeniu kampanii wystarczy dodać Lokalizację w zakładce Grupy lokalizacji. Następnie należy przejść do zakładki Ustawienia, wyświetlić dane dotyczące Lokalizacji, gdzie dostosujemy stawkę aż do +900%.
Grupy lokalizacji w Ustawieniach kampanii
Zakładka Lokalizacje
4. Kierowanie na adres konkurencji
Dzięki temu rozwiązaniu możemy kierować reklamy do osób, które są zainteresowane daną lokalizacją albo sprawić, aby nasza reklama nie wyświetlała się w obrębie lokalizacji konkurencji. Na przykład restauracja może podnieść stawki za kliknięcie w okolicy konkurencyjnych lokali.
5.Wyświetlanie więcej niż jednego rozszerzenia lokalizacji w reklamie tekstowej
Jeśli promowana firma ma kilka siedzib w danej okolicy, dodajemy wszystkie adresy, aby zaproponować najbardziej dogodne lokalizacje naszej firmy klientom oraz zwiększyć powierzchnie reklamy. Z naszych obserwacji wynika, że wiele rozszerzeń lokalizacji firmy wyświetli się przede wszystkim na urządzeniach mobilnych.
Oto kilka zastosowań rozszerzenia lokalizacji, które potwierdzają, że nie jest ono wyłączenie domeną kampanii na wyszukiwarkę. Rozszerzenia te sprawdzają się w każdym typie kampanii AdWords.
Są one szczególnie ważne dla firm działających na rynkach lokalnych, ale można je wykorzystać także do kampanii kierowanych na cały kraj. W prosty sposób poprawią skuteczność naszej kampanii i pomogą użytkownikom sieci znaleźć to, czego poszukują.