Tips & tricks – rozszerzenie lokalizacji w AdWords

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 05.2016
 

Przy tworzeniu kampanii na rynki lokalne zwykle pamiętamy o dodaniu rozszerzenia lokalizacji. Chcemy, by klienci szybko i wygodnie znaleźli nasz sklep lub firmę. Jednak często zapominamy, że  rozszerzenie lokalizacji jest czymś więcej niż pinezką z adresem firmy, która wyświetla się pod reklamą w wyszukiwarce. W rozszerzeniach tego typu tkwi duży potencjał, a my prezentujemy kilka trików i porad, które pozwolą maksymalnie wykorzystać to rozszerzenie.
duzy_szablon rozszerzenie lokalizacji

Na początku warto przypomnieć podstawy. Rozszerzenie lokalizacji to element reklamy tekstowej, który pozwala umieścić w niej informacje o lokalizacji takie jak adres, numer telefonu, oceny czy godziny pracy. Na urządzeniach mobilnych w obrębie tego rozszerzenia opcjonalnie mogą pojawić się przyciski, które pozwalają uzyskać wskazówki dojazdowe czy połączyć się telefonicznie z firmą.

itaka_ad

 

Rozszerzenie lokalizacji wyświetli się, gdy klient znajdzie się w pobliżu siedziby naszej firmy lub kiedy wpisze słowa kluczowe związane z naszą lokalizacją.

Najistotniejszymi zaletami rozszerzenia lokalizacji są:

– zwiększenie widoczności reklamy,
– podniesienie CTR według Google średnio o 10%,
– możliwość przyciągnięcia klientów do stacjonarnej siedziby firmy.

To jednak nie wszystko, co warto wiedzieć o tym rozszerzeniu. W artykule prezentujemy kilka naszych podpowiedzi jak maksymalnie wykorzystać rozszerzenie lokalizacji. Nie odkrywamy Ameryki, jedynie przypominamy o szerokich możliwościach zastosowania rozszerzenia lokalizacji.

1. Rozszerzenie lokalizacji bez Google Moja Firma

Jeśli nie mamy dostępu do profilu klienta w Google Moja Firma, istnieje rozwiązanie, dzięki któremu ręcznie wprowadzimy lokalizację firmy. W pliku w formacie .csv, .tsv, .xls lub .xlsx należy dodać nazwę firmy, dane adresowe, kod kraju oraz numer telefonu. Następnie należy go wgrać w zakładce Udostępnione zasoby w sekcji Firmowe bazy danych.

Za pomocą prostego pliku wgramy nawet 1000 lokalizacji, a jeśli mamy ich więcej możemy przesłać je w kilku osobnych plikach (więcej informacji w artykule pomocy).

lokalizacje wprowadzone samodzielnie

2. Rozszerzenie lokalizacji w sieci reklamowej

Jeśli wyświetlamy reklamy tekstowe w sieci displayowej i posiadamy rozszerzenie lokalizacji,  nasze reklamy mogą pojawiać się z lokalizacją firmy oznaczoną na mapie. Wystarczy, że dodamy rozszerzenie do kampanii.

A może cały czas nieświadomie korzystamy z tego rozszerzenia, bo dodaliśmy je na poziomie konta? Warto to sprawdzić za pomocą funkcji Segmenty.

W przypadku tej formy reklamowej płacimy za kliknięcie, przesunięcie palcem w górę, naciśnięcie przycisku ze strzałką lub kliknięcie w mapę w celu jej powiększenia. Pomysł na wyróżniająca się wśród konkurencji reklamę gotowy!

displayowa reklama

3. Kierowanie według rozszerzenia lokalizacji

Reklamy możemy wyświetlać osobom, które znajdują się w pobliżu lokalizacji naszej firmy lub podnieść dla nich stawki. Przy tworzeniu kampanii wystarczy dodać Lokalizację w zakładce Grupy lokalizacji. Następnie należy przejść do zakładki Ustawienia, wyświetlić dane dotyczące Lokalizacji, gdzie dostosujemy stawkę aż do +900%.

moje_lokalizacje

Grupy lokalizacji w Ustawieniach kampanii

Dostosowanie stawki moja lokalizacja

Zakładka Lokalizacje

4. Kierowanie na adres konkurencji

Dzięki temu rozwiązaniu możemy kierować reklamy do osób, które są zainteresowane daną lokalizacją albo sprawić, aby nasza reklama nie wyświetlała się w obrębie lokalizacji konkurencji. Na przykład restauracja może podnieść stawki za kliknięcie w okolicy konkurencyjnych lokali.

5.Wyświetlanie więcej niż jednego rozszerzenia lokalizacji w reklamie tekstowej

Jeśli promowana firma ma kilka siedzib w danej okolicy, dodajemy wszystkie adresy, aby zaproponować najbardziej dogodne lokalizacje naszej firmy klientom oraz zwiększyć powierzchnie reklamy. Z naszych obserwacji wynika, że wiele rozszerzeń lokalizacji firmy wyświetli się przede wszystkim na urządzeniach mobilnych.

kilka_rozszerzen

Oto kilka zastosowań rozszerzenia lokalizacji, które potwierdzają, że nie jest ono wyłączenie domeną kampanii na wyszukiwarkę.  Rozszerzenia te sprawdzają się  w każdym typie kampanii AdWords.

Są one szczególnie ważne dla firm działających na rynkach lokalnych, ale można je wykorzystać także do kampanii kierowanych na cały kraj. W prosty sposób poprawią skuteczność naszej kampanii i pomogą użytkownikom sieci znaleźć to, czego poszukują.

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry