Typy dopasowań fraz słów kluczowych

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 05.2016
 
Typy dopasowań fraz słów kluczowych

Typy dopasowań
fraz słów kluczowych

Przy tworzeniu kampanii AdWords niezwykle istotną rolę pełnią słowa kluczowe. Tworząc frazy, poprzez które użytkownikom wyświetlą się nasze reklamy, należy pamiętać o zastosowaniu różnych typów ich dopasowań. Pomagają one bowiem kontrolować dokładniej, które wyszukania spowodują pojawianie się danej reklamy, a tym samym i zmniejszyć jej koszty.

Każde z dostępnych typów dopasowań słów kluczowych daje możliwość dotarcia do różnej wielkości grupy użytkowników. W zależności więc od założonych celów można generować większy ruch przy wykorzystaniu węższych typów dopasowania lub mniejszy, korzystając z typów bardziej zawężonych.

Dostępnych jest kilka typów dopasowania słów kluczowych. Kolejno od najszerszego do możliwie jak najwęższego, są to:

1. Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone jest najszerszym ze wszystkich możliwych do ustawienia dopasowań. Jest to również domyślny typ dopasowania każdego słowa kluczowego. Korzystanie z niego jest zalecane szczególnie w przypadku gdy zależy nam na dotarciu do jak największej liczby użytkowników. Maksymalizuje ono bowiem prawdopodobieństwo wyświetlanie się reklam do pasujących wyników wyszukiwania. Przy dopasowaniu przybliżonym reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania synonimów, podobnych wyszukiwań, haseł z błędną pisownią oraz innych trafnych odmian.

Przykład

Jeżeli użyjemy słowa kluczowego książki o zwierzętach w dopasowaniu przybliżonym, reklamy będą wyświetlane dla takich wyszukiwań jak np.: książki o psach, książki o kotach, książka o dzikich zwierzętach.

2. Modyfikator dopasowania przybliżonego

Symbol: +słowo +kluczowe

Modyfikator dopasowania przybliżonego pozwala mieć większą kontrolę nad wyświetlaniem się naszej reklamy w wynikach wyszukiwania niż ma to miejsce w przypadku dopasowania przybliżonego. Korzystanie z tego typu dopasowania umożliwia wyświetlanie reklam dla słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym lub zbliżonych do nich odmian, nie obejmuje natomiast synonimów ani podobnych wyszukiwań. Reklamy będą więc wyświetlane w wynikach wyszukiwania zawierających zmodyfikowane hasło (to przed którym postawiliśmy + )  w dowolnej kolejności.

Przykład

Słowo kluczowe: +adoptuj +psa

Przykładowe wyszukiwania, dla ktrórych mogą wyświetlać się reklamy: adoptuj psa, pies do adopcji, jak adoptować psa

3. Dopasowanie do wyrażenia

Symbol: ”słowo kluczowe”

Dopasowanie do wyrażenia daje większą precyzję wyświetlania reklam niż ma to miejsce w przypadku modyfikatora dopasowania przybliżonego i dopasowania przybliżonego. Korzystanie z niego umożliwia wyświetlanie reklamy użytkownikom wyszukującym daną frazę oraz użytkownikom którzy szukają podobnych słów zawierających jednak w sobie zdefiniowaną frazę. Innymi słowy w wyszukiwaniu użytkownika musi  pojawić się dana fraza dodatkowo może się pojawić dodatkowe słow przed nią lub za nią.

Przykład

Słowo kluczowe: ”adoptuj psa”

Przykładowe wyszukiwania, dla których mogą wyświetlać się reklamy: adoptuj psa, adoptuj psa ze schroniska, kraków adoptuj psa

4. Dopasowanie ścisłe

Symbol: [słowo kluczowe]

Dopasowanie ścisłe jest typem dopasowania, które daje największą kontrole nad tym, kiedy będzie wyświetlana dana reklama. Korzystanie z niego umożliwia bowiem wyświetlanie reklamy tylko tym użytkownikom, którzy wyszukują dokładnie dane słowo kluczowe lub jego zbliżone odmiany, bez innych słów. Dopasowanie to może spowodować zatem mniejszą liczbę wyświetleń reklamy, jednak dzięki niemu prawdopodobnie uzyskany współczynnik klikalności (CTR) będzie wyższy.

 

Przykład

Słowo kluczowe: [adoptuj psa]

Przykładowe wyszukiwania, dla których mogą wyświetlać się reklamy: adoptuj psa

4. Dopasowanie wykluczające

Symbol: -słowo kluczowe

Korzystając z dopasowania wykluczającego można ograniczyć zapytania użytkowników, którzy nie są do końca zainteresowani naszą ofertą użytkowników. Ponadto pozwala ono również na ograniczenie kosztów oraz zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI). Dzięki wykorzystaniu wykluczających słów kluczowych dana reklama nie będzie bowiem wyświetlana osobom wyszukującym wskazane przez nas hasła.

Przykład

Jeżeli użyjemy wykluczającego słowa kluczowego -bezpłatne, dla słowa adopcja psów reklamy nie będą wyświetlane dla takich wyszukiwań jak np.: bezpłatna adopcja psów, bezpłatne kalendarze z psami, bezpłatne leczenie psów.

Tomasz Trzósło
Sales and Google Ads Manager Zajmuje się analizą danych płynących z narzędzia Google Analytics. W branży e-commerce pracuje od 2008 roku. Prowadził agencję ROIExperts.pl. Szkolił m.in.: Ministerstwo Cyfryzacji RP czy Akademię Google Partners.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry