3 powody dla których Tablica.pl prawdopodobnie szybko z filtra nie wyjdzie

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 10.2012

O sprawie Tablica.pl pisał chyba już każdy seo-bloger, Dla wielu sprawa była na tyle kontrowersyjna, że oberwało się wszystkim zwolennikom Google i fanom (złych) korporacji. Nie jedną osobę dreszcze przechodzą na myśl za co Google mógłby ukarać jego stronę, w myśl zasady – na każdego znajdzie się paragraf. Dziś jedno z powiadomień RSS mnie zaskoczyło – Allegro postanowiło nawet przystąpić to FairSearch – w kupie (wyciętych z indeksu) raźniej? No cóż. Każdy kto kiedykolwiek filtr miał, z Kasparem parę słów zamienił i nie jedno 301 postawić musiał, domyśla się, że nie tędy droga do wyjścia z filtra… dlaczego?

Odpowiedzmy sobie na to pytanie na wesoło : – )

 

 

O to 3 główne powody:

Google to taka Pani Wychowawczyni, która łapie bijących się smarkaczy na boisku – Tomek Ceniasty i Jacek Nokauciak, jeden mówi że to drugi do niego linkował potajemnie piąchę, Jacek odpowiada, że to Nokauciak zaczął. Pani Wychowawczyni tego łatwo nie kupi, zna za dużo takich bajek (to konkurencja od 2 lat nas linkuje z tego zaplecza, które stoi na naszych domenach!)”. Efekt? Każdemu się obrywa, bez wyjątku, nawet jeśli faktycznie to nie były Wasze linki, nie Wasza wina, zwykły błąd (których jest masa!) w kolejnej zmienionej wersji algorytmu Google.

 1) Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina.. 😉

Tak powinno brzmieć zgłoszenie o ‚reinkluzje’ (seo nowomowa jest urocza, prawda?) wg tego co słyszymy od Google. Ba – nie możesz go w sumie wysłać nie przyznając się, że coś robiłeś źle i teraz już tego nie robisz. Jesteś hardy i piszesz, że to jakiś błąd ? Nie ważne, Google nie popełnia błędów ;), a kara jest za coś. Jeśli tego jeszcze nie rozumiesz to… filtr zostanie.

Allegro postanowiło odpyskować wspomnianej Pani Wychowawczyni. Czas pokaże czy to dobry pomysł. Ale przyznacie, w szkole nie jednego z Was to kusiło, prawda? 🙂

2) Linkbaiting = znajdź jelenia

Myślicie, że czasy kiedy ktoś prosi w agencji o wstawienie licznika na stronę minęły? Oj nie, niestety nie minęły. Dlatego warto upiększać strony bajerami, licznikami, wstawkami i .. widgetami. Agencja nie da zbezcześcić strony firmowej? No to jest domowa, zespołu weselnego i milion blogów o szydełkowaniu. Spryciarze to wiedzą, tworzą widgety tak aby przenosiły moc i linkowały stronę docelową i… jak Google bije po łapach zmieniają te linki tak szybko że aż się kurzy! Widgety sterowane centralnie z serwera nagle stają się nofollow a Search Quality dostają laurkę popsikaną najnowszym Kenzo z melodyjką w środku (z tych wesołych)

Tablica.pl nie. Nie rusza widgetów, nie zmienia ich działania i ma linki site-wide (Wszyscy Święci i Św. Petronelko Patronko Pozycjonerów patrzysz i nie grzmisz?!) + 4 dodatkowe z każdej podstrony przykładowego sklepu. Mało? Widget działa analogicznie jak dynamiczny SWL – tzn codziennie ‚tracą’ linki bo są rotowane na nowe przedmioty, to oznacza, że automat widzi sporą (w tej skali) zmianę linków, a wykresy na MajesticSEO są tak śliczne, że aż się łezka w oku kręci.

Konsekwencja w działaniu. Nie wypluję gumy aż Pani Wychowawczyni nie zaprowadzi mnie za ucho do Dyrcia 😉

3) Wykop efekt, czyli reklamy przenoszące moc linków

Zapraszam teraz szanownych Czytelników na wycieczkę na wykop.pl, a dokładniej podstrony, stopka tej strony ma reklamy – Tablica.pl, dofollow. Jest dziś 01.10.2012. Dziękuję za uwagę. To jest tak jabym napisał na ścianie szkoły o Pani Wychowawczyni, że to stara…. panna ;P

 

 

Na koniec chciałbym dodać od siebie – Pani Wychowawczyni zazwyczaj ostrzegała, zazwyczaj wiedzieliśmy co się robiło źle i tak bym sobie to wymarzył:

Google ostrzega, przynajmniej duże firmy, daje im znać co jest nie tak
Mam szansę na obronę – ‚blokowanie’ linków nienaturalnych w Google Webmaster Tools*

Realia są jednak takie, że Google nie jest obowiązkowe, nie musi uwzględniać nas w wynikach, użytkownicy mają alternatywy ( hahahaha ), a zasoby jakie musieli by do tego oddelegować były by na prawdę znaczne i nie dochodowe. To po co? 😛

Pośmialiśmy się, pomarzyliśmy, a teraz sru chować precle bo Panda z kosą lezie i w zaplecze wlezie!

 

Źródła grafik: http://mominthelastfrontier.blogspot.com/2011/11/i-need-good-battle-cry.html, http://xxcrossmaniac.deviantart.com/art/CROSS-ID-Angry-Panda-Version-149923659

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

4 Komentarze

  1. Avatar Seoinfo.edu.pl pisze:

    Co do linków na wykopie to stopka mały pikuś albo pan Pikuś – najfajniejsze są te powsadzane w tagi 😉

  2. Avatar Artur pisze:

    To się uśmiałem, motyw z tagiem nieprzeciętny, pożyczyłem na FB – podobno Prezes Tablica.pl jest zdania, że Google jest im nie potrzebne, to by wiele wyjaśniało.

  3. Avatar Marcin Urbanczyk pisze:

    Usprawiedliwienie

    Uprzejmie prosimy o usprawiedliwienie nieobecności serwisu Tablica.pl w wynikach Google. Nieobecność nie jest wynikiem stosowania widgetów przez naszych użytkowników. Chcemy podkreślić, że zamieszczone w nich rotowane linki nie są pozycjonujące, ponieważ generowane są przez JavaScript, a nie przez backend jak w przypadku SWL. Po zainstalowaniu widgetu na stronie użytkownika serwis Tablica.pl nie ma wpływu na linki pojawiające się w nagłówku (wystarczy spojrzeć na kod, żeby o tym się przekonać). Stosowanie widgetów, podobnie jak wzajemna promocja serwisów należących do jednej grupy, to powszechne praktyki w branży internetowej. Serwis nie dostawał nigdy żadnych uwag do dzienniczka [ani w Google Webmaster Tools] i wzorowo przestrzegał zasad SEO.

    Zatroskani Rodzice

    • Avatar Krzysztof Marzec pisze:

      Wyczytałem to usprawiedliwienie w dzienniczku kolegi i zasugerowałem mu, żeby nie szedł z nim dalej, na rzeź. Pani Wychowawczyni nie wypada tak odpisać, ale na pewno by wpisała: srały muszki, będzie wiosna. Myślę, że Państwa nieodniesienie się do 208,076 linków zajumanych z wykop.pl (kolega Rysiek Majestatyczny mi wygadał) to poważne zaniedbanie. Stara prukwa, jak pieszotliwie nazywamy naszą p. Wychowawczynię wspominała na pewno o rzucaniu śmieciami takimi jak http://www.testwebapi.pl/ po całej klasie,w liczbie 1,760,000 (tak to milion siedemset coś). Pamiętam tę drakę z widgetami jak dziś, dziewczynom bardzo nie podobało się łapanie za te widgety. Na przykład chuda Aśka Ciepły z http://www.sklepecoheat.pl/ dostała aż 3 linki, w tym jeden z niezłym anchorem, jeśli czają Pańswto o czym piszę 😉 Proponuję pogaworzyć sobie z synkiem, fajny z niego chłop, tylko szlugiem się nie podzieli czasem, i posprzątać, jak to się u nas mówi, linkowy burdel 😉

      Krzysiek Rozrabiaka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991