4 pomysły na wykorzystanie kampanii DSA

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 07.2017

4 pomysły na wykorzystanie


kampanii DSA

DSA, czyli reklamy dynamiczne w sieci wyszukiwania. O tym jak działają i jak się je tworzy pisaliśmy już wcześniej w poście „Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce (DSA)„. Jeżeli jeszcze nigdy nie tworzyłeś tego typu reklam, zapoznaj się najpierw z podstawami opisanymi w podlinkowanym poście. Jeżeli jesteś już po tworzeniu pierwszej kampanii DSA to pokażemy Ci 4 sposoby, jak efektywnie ją wykorzystać i jak nie przepalić na niej budżetu. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to bardzo często pomijany typ kampanii. A przecież może być ona bardzo dobrym uzupełnieniem lub zbierać zbierać dla nas potrzebne słowa kluczowe. No więc zaczynajmy:

#1 Kampania DSA dopełnieniem dla PLA

W wielu sklepach internetowych z małymi budżetami na AdWords zdarza się tak, że reklamy tekstowe praktycznie w 100% wyparte zostają przez reklamy produktowe. Nic dziwnego. W końcu reklamy PLA stworzone właśnie dla e-commerców. Jednak czy warto się ograniczać? Oczywiście, że nie. Ale nie warto również inwestować sporo w reklamy, które nie przynoszą nam zadowalających efektów. I tutaj pojawia się DSA. Uzupełniając kampanię o reklamy dynamiczne w wyszukiwarce z niskimi stawkami możemy ustrzec się strat związanych np. z testami rozłożenia reklam. Często się zdarza, że Google testuje nowe rozwiązania w wynikach wyszukiwania np. tylko reklamy produktowe, reklamy produktowe + tekstowe, inna kolejność, rozmieszczenie itp. W przypadku gdy reklamy PLA nie będą wyświetlane na dane hasło nasza reklama się pojawi dzięki dopełnieniu naszej kampanii w postaci DSA. Dodatkowo posiadając reklamy dynamiczne łatwiej dotrzemy do osób, które bardziej skłonne są klikać w reklamy tekstowe.

Można oczywiście tworzyć zwykłe reklamy tekstowe, jednak przy małych kampaniach zajmuje to zdecydowanie więcej czasu niż reklamy dynamiczne. Dodatkowo pozwala nie rozdrabniać znacznie budżetu między dziesiątki kampanii. Pamiętaj jednak, że kampanie DSA na starcie trzeba często obserwować i wykluczać nieinteresujące nas słowa kluczowe.

#2 Kampania DSA z bardzo niskimi stawkami

Bardzo często zdarza się, że budżet kampanii nie zaspokaja jej dziennych potrzeb i pojawiają się ograniczenia w wyświetleniach. Dość irytująca sytuacja, bo może właśnie tracimy kolejne konwersje. Tworząc kampanię DSA na bardzo niskich stawkach możemy dotrzeć do osób, które poszukują oferowanych przez nas produktów w czasie gdy nasze najważniejsze kampanie na koncie mają ograniczenia w wyświetleniach.

Gdy używamy harmonogramu reklam i w pewnych godzinach nasze kampanie nie są wyświetlane, polecamy włączyć w tym czasie kampanie DSA na niskich stawkach i sprawdzać, czy aby na pewno nikt nie szuka oferowanych przez nas produktów.

Dodatkowo dzięki takiej kampanii kupujemy dużo taniego ruchu gdy naszej konkurencji wyczerpie się budżet lub z jakichś powodów ich kampania nie działa.

#3 DSA – generator pomysłów na nowe słowa kluczowe

Jedno z lepszych zastosowań dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Dodając je do swojej kampanii jako uzupełnienie dowiadujemy się jak użytkownicy wyszukują nasze produkty. Oczywiście można ustawić dopasowanie przybliżone i tak sprawdzać słowa kluczowe z długiego ogona, jednak z kampanii DSA można czasem wyciągnąć słowa, na które nigdy byśmy nie wpadli i to zdecydowanie niższym kosztem.

Po zdobyciu takich słów przenosimy je oczywiście do istniejących kampanii z odpowiednimi grupami reklam lub tworzymy nowe. Następnie wykluczamy te słowa z kampanii DSA, ponieważ szkoda, aby zabierały one budżet innym słowom, z których tak samo możemy skorzystać.

#4 DSA + RLSA

I na koniec lecą dynamiczne reklamy w wyszukiwarce połączone z remarketingiem. Dzięki takiemu ustawieniu docieramy z reklamą do osób, które były już na naszej stronie i wyszukują czegoś, czego aktualnie nie reklamujemy bo np. nie ma na to budżetu. Powracający użytkownicy konwertują zdecydowanie lepiej niż osoby, które pierwszy raz odwiedzają naszą stronę. Pamiętaj, że listy remarketingowe w wyszukiwarce muszą mieć zapisanych powyżej 1000 użytkowników aby mogły działać. Dzięki takim ustawieniom kampanii DSA twoje reklamy będą zawsze tam, gdzie twoi klienci będą wyszukiwać produktów które oferujesz.

Pamiętaj o wykluczeniu fraz brandowych oraz kontroli takich kampanii dość często po starcie. Pozwoli ci to uniknąć strat budżetu związanych z niepożądanym wyświetlaniem się reklam. Wyklucz z nich również strony docelowe na które nie chce kierować reklam np. regulamin, blog, o nas itp.

To tylko 4 pomysły, które pokazują, że na dynamiczne reklamy w wyszukiwarce warto zwrócić uwagę. Przetestuj kilka sposobów, a na pewno trafisz na ten idealny i kampania DSA stanie się na twoim koncie świetnym uzupełnieniem. A może masz jeszcze jakieś ciekawe zastosowania takich kampanii? Podziel się z nami w komentarzu, na pewno je sprawdzimy!

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991