Wykorzystanie kampanii DSA

Wykorzystanie kampanii DSA


Czym są kampanie DSA?

DSA ang. Dynamic Search Ads, czyli dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są podobne do tradycyjnych kampanii na sieć wyszukiwania Google, ale różnią się w istotną cechą: nie zawierają słów kluczowych. Zamiast tego ich system automatycznie dopasowuje frazy na postawie treści strony internetowej.

Reklamy w kampanii DSA nie zawierają nagłówków – są one określone poprzez tytuł strony. W dynamicznych reklam w wyszukiwarce można natomiast wybrać opis oraz dodać rozszerzenia, podobnie jak w klasycznych reklamach tekstowych.

 

W kampanii DSA sam wybierasz, którego adresu url użyjesz – możesz kierować reklamy na całą domenę, lub tylko na wybrane strony internetowe bądź kategorie.

O tym jak działają i jak się je tworzy kampanię DSA pisaliśmy już wcześniej we wpisie „Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce (DSA)„. Jeżeli jeszcze nigdy nie tworzyłeś tego typu kampanii, zapoznaj się najpierw z podstawami opisanymi w podlinkowanym poście.

 

Jak można wykorzystać reklamy dynamiczne?

Jeżeli jesteś już po tworzeniu pierwszej kampanii DSA to pokażemy Ci kilka sposobów, jak efektywnie ustawić Dynamic Search Ads, by nie przepalić na nie budżetu i wykorzystać w pełni ich potencjał. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce mogą być bardzo dobrym uzupełnieniem pozostałych kampanii o słowa kluczowe mające mało wyszukiwań. Kampanie DSA to nie tylko dodatkowe wyświetlenia reklam, lecz także konwersje i dotarcie do nowych klientów.

Zaczynajmy!

 

#1 Kampania DSA dopełnieniem dla PLA

W wielu sklepach internetowych z małymi budżetami na Google Ads zdarza się tak, że reklamy tekstowe praktycznie w 100% wyparte zostają przez reklamy produktowe. Nic dziwnego. W końcu kampanie PLA stworzone właśnie dla e-commerców. Jednak czy warto się ograniczać? Oczywiście, że nie. Ale nie warto również inwestować sporo w reklamy, które nie przynoszą nam zadowalających efektów. Tutaj warto postawić na kampanię DSA. Uzupełniając konto o dynamiczne reklamy w wyszukiwarce z niskimi stawkami możemy ustrzec się strat związanych np. z testami rozłożenia reklam.

Często się zdarza, że Google testuje nowe rozwiązania w wynikach wyszukiwania np. tylko reklamy produktowe, reklamy produktowe + tekstowe, inna kolejność, rozmieszczenie itp. W przypadku gdy reklamy PLA nie będą wyświetlane na dane słowo kluczowe nasza reklama się pojawi dzięki dopełnieniu kampanii w postaci reklam dynamicznych.

Dodatkowo posiadając reklamy dynamiczne łatwiej dotrzemy do osób, które bardziej skłonne są klikać w reklamy tekstowe.

Nie tak wyjątkową sytuacją jest wyświetlanie reklam produktowych oraz tekstowych jednocześnie na niszowe słowa kluczowe – bez reklam dynamicznych jest to bardzo trudne, wręcz niemożliwie, ponieważ niektóre frazy pojawiają się bardzo rzadko, czasem nawet jednorazowo w wynikach wyszukiwania.

Można oczywiście tworzyć zwykłe reklamy tekstowe, jednak przy rozbudowanych kampaniach zajmuje to zdecydowanie więcej czasu niż reklamy dynamiczne. Dodatkowo pozwala nie rozdrabniać znacznie budżetu między dziesiątki kampanii, kierującymi na setki słów kluczowych o niskim wolumenie wyszukiwań.

Pamiętaj jednak, że kampanie DSA na starcie trzeba często obserwować i wykluczać nieinteresujące nas słowa kluczowe, gdyż mogą one kierować reklamy na ogólne frazy, które generują duży ruch i przepalają budżet.

 

#2 Kampania DSA z bardzo niskimi stawkami

Bardzo często zdarza się, że budżet kampanii nie zaspokaja jej dziennych potrzeb i pojawiają się ograniczenia w wyświetleniach na koncie Google Ads. Dość irytująca sytuacja, bo może właśnie tracimy kolejne konwersje. Tworząc kampanię DSA na bardzo niskich stawkach możemy dotrzeć do osób, które poszukują oferowanych przez nas produktów w czasie gdy nasze najważniejsze kampanie na koncie mają ograniczenia w wyświetleniach.

Gdy używamy harmonogramu reklam i w pewnych godzinach nasze kampanie nie są wyświetlane tak często, jakby mogły, polecamy włączyć w tym czasie kampanie DSA na niskich stawkach i sprawdzać, czy aby na pewno nikt nie szuka oferowanych przez nas produktów poprzez mniej wyszukiwane słowa kluczowe.

Dodatkowo dzięki takiej kampanii kupujemy dużo taniego ruchu gdy naszej konkurencji wyczerpie się budżet lub z jakichś powodów ich kampania nie działa.

 

#3 DSA jako generator pomysłów na nowe słowa kluczowe

Jedno z lepszych zastosowań dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Dodając je do swojej kampanii jako uzupełnienie dowiadujemy się jak użytkownicy wyszukują nasze produkty. Oczywiście można ustawić dopasowanie przybliżone i tak sprawdzać słowa kluczowe z długiego ogona, jednak z kampanii DSA można czasem wyciągnąć słowa, na które nigdy byśmy nie wpadli i to zdecydowanie niższym kosztem.

Po zdobyciu takich słów kluczowych przenosimy je oczywiście do istniejących kampanii z odpowiednimi grupami reklam lub tworzymy nowe. Następnie wykluczamy te słowa z kampanii DSA, ponieważ szkoda, aby zabierały one budżet innym słowom, z których tak samo możemy skorzystać.

 

#4 DSA w remarketingu na wyszukiwarkę

Prawie na sam koniec lecą dynamiczne reklamy w wyszukiwarce połączone z remarketingiem. Dzięki takiemu ustawieniu docieramy z reklamą do osób, które były już na naszej stronie i szukają słów kluczowych, których aktualnie nie mamy w kampanii na wyszukiwarkę, gdyż przykładowo nie ma na to budżetu. Powracający użytkownicy z kampanii DSA konwertują zdecydowanie lepiej niż osoby, które pierwszy raz odwiedzają naszą stronę. Pamiętaj przy tym, że listy remarketingowe w wyszukiwarce muszą mieć zapisanych powyżej 1000 użytkowników, aby mogły działać. W przeciwnym wypadku kampanie RLSA nie będzie mogła się wyświetlać. Dodatkowo należy pamiętać, aby ustawić kierowanie na odbiorców zamiast obserwacji. Ustawienie na obserwację jest znacznie szersze i nie ogranicza wyświetleń tylko do wybranej grupy odbiorców, na której Ci zależy.
Dzięki takim ustawieniom kampanii DSA twoje reklamy będą zawsze tam, gdzie twoi klienci będą wyszukiwać produktów, które oferujesz.

Warto zadbać o wykluczeniu fraz brandowych oraz kontroli kampanii DSA jak najszybciej po starcie. Pozwoli ci to uniknąć strat budżetu związanych z niepożądanym wyświetlaniem się reklam. Wyklucz z nich również strony docelowe na które nie chcesz kierować reklam np. regulamin, blog, stronę o nas itp.

 

#5 DSA jako grupy reklam

Jeśli nie chcesz tracić czasu na tworzenie nowej kampanii lub dysponujesz ograniczonym budżetem, to można dodać grupę dynamicznych reklam do klasycznej kampanii na sieć wyszukiwania. Grupa DSA będzie uzupełniać słowa kluczowe z pozostałych grup reklam – wystarczy ustawić url, na jakie kierują reklamy lub wykorzystać kategorię kierowania: strony docelowe ze standardowej grupy reklam, jeśli tylko mamy włączoną pojedynczą kampanię na wyszukiwarkę. Kategoria ta obejmie wszystkie grupy reklam na koncie, więc trzeba mieć to na uwadze.

Reklamy na postawie obecnych grup reklam pozwalają na wyłapanie fraz, które mogliśmy przeoczyć, a generują one konwersje. Włączenie grupy DSA zwiększy zasięg kampanii i pozwoli na wyświetlanie reklam na frazy mające mało wyszukiwań.

W przypadku takiej grupy reklam warto wykluczyć wszystkie słowa kluczowe, jakie mamy w pozostałych grupach naszej kampanii – aby nie dublowały się oraz by DSA faktycznie „działało” w kampanii i było nastawione na niszowe frazy.

 

Kampania DSA – niezbędna na każdym koncie Google Ads?

To tylko kilka pomysłów, które pokazują, że na dynamiczne reklamy w wyszukiwarce warto zwrócić uwagę. Polecamy przetestowanie kilku z nich, aby trafić na ten idealny – nie każdy będzie działał równie efektywnie na każdym koncie.

Sekcja tło

Jesteśmy ekspertami od Google Ads!

Kampania DSA wprowadzona na twoim koncie Google Ads będzie świetnym uzupełnieniem klasycznych kampanii na sieć wyszukiwania, które wygeneruje dodatkowe konwersje. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są polecane w generowaniu nowych, skutecznych fraz na koncie i efektywnym zarządzaniu budżetem. Nie należy je traktować jako bazy dla naszego ruchu, lecz jako dodatkowe źródło mniej popularnych słów kluczowych.

A może masz jeszcze jakieś ciekawe zastosowania kampanii DSA? Podziel się z nami w komentarzu, na pewno je sprawdzimy!

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu autorstwa Natalii Dworniak została opublikowana na blogu w lipcu 2017. 

 

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Justyna Bolisęga
SEM Specialist. Posiada certyfikaty Google Ads i Google Analytics. Oprócz przynudzania na blogu, zajmuje się również prowadzeniem kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991