5 pomysłów na personalizację reklam – lokalizacja

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 09.2017

5 pomysłów na


personalizację reklam – lokalizacja

Każdy z nas widział te reklamy setki, a może nawet tysiące razy. Zwyczajne, niewyróżniające się, pisane na jedno kopyto – tak niestety wygląda większość reklam, które wychodzą spod klawiatur specjalistów od AdWords.

Często przyczyną jest brak czasu po dopracowaniu wszystkich sposobów kierowania, ustawień, struktury itd. A gdyby tak poświęcić na reklamy tyle samo czasu i energii, co na pozostałe elementy naszej kampanii?

Mamy dla Was 5 pomysłów na to, jak personalizując reklamy, zyskać przewagę nad konkurencją.

Pierwszy artykułu z tej serii ukazał się już na naszym blogu jako 5 pomysłów na personalizację reklam – płeć. W drugiej części cyklu zajmiemy się personalizacją ze względu na lokalizację.

 

2. Lokalizacja.

Zwróćmy uwagę, że praktycznie każdy użytkownik, któremu wyświetlamy naszą reklamę, znajduje się w innym miejscu. I nie chodzi tu o to, czy to praca, dom czy ulica (o tym w innej części naszego cyklu), tylko o to, z jakiego miasta/regionu/kraju pochodzi nasz ruch. Warto wykorzystać te informacje nie tylko do skonstruowania odpowiedniej struktury kampanii, ale także do spersonalizowania naszych reklam.

 

Skąd czerpać pomysły na personalizację reklam?

Czasami pomysłów na spersonalizowanie reklam możemy szukać już w założeniach kampanii, a czasami inspiracji dostarczają osiągane do tej pory wyniki. Najlepiej będzie prześledzić kilka rzeczywistych przypadków:

 

1. Firma rekrutuje do pracy na dane stanowisko w mieście X.

Pomysł na personalizację: Dobrym pomysłem już na starcie byłoby podzielić kampanie według klucza „kampanie kierowane do osób z miasta X” oraz „kampanie kierowane do osób spoza miasta X”. To pozwoli  jednych poinformować, że praca czeka w ich mieście, a drugim zaproponować pakiet relokacyjny. Co więcej, być może interesują nas również osoby z innych krajów, wówczas wyświetlmy im reklamę w języku angielskim.

Przykład reklamy:

reklama-rekrutacji

O czym pamiętać: Wybierając reklamę w języku angielskim, musimy pamiętać, żeby odpowiednio ustawić kierowanie na język. Jeżeli wyświetlamy reklamę w innym kraju, to w ustawieniach powinniśmy zaznaczyć nie tylko język angielski, ale również język obowiązujący w danym kraju. Dodatkowo warto dodać język kraju, w którym znajduje się oddział firmy, ponieważ być może oferta zachęci kogoś do powrotu z emigracji.

 

2. Firma świadczy usługi edukacyjne online dla dzieci.

Pomysł na personalizację: Warto rozważyć zaadresowanie reklam nie tylko do Polaków w kraju, ale również tych przebywających na emigracji. Oni mogą jeszcze chętniej zapisać dziecko do szkoły online, zwłaszcza jeżeli wykorzystamy odpowiedni przekaz, tj. przedstawimy emigrantom naukę w języku polskim jako wartość samą w sobie.

Przykład reklamy:

reklama-edukacyjna

O czym pamiętać: Zapewne część krajów będzie notowała znacznie większy ruch niż pozostałe; w naszym przykładzie będą to najpewniej Niemcy, Wielka Brytania i USA. Warto uwzględnić to przy optymalizacjach i z czasem przygotować jeszcze bardziej spersonalizowany przekaz reklamowy do osób w tych krajach.

 

3. Firma prowadzi wycieczki dla turystów zagranicznych po lokalnych barach i restauracjach w mieście X.

Pomysł na personalizację: Zapewne bardziej spontaniczna część turystów będzie szukała lokalnych wycieczek już po przybyciu do miasta X. Możemy im wyświetlić reklamę, w której odwołamy się np. do zabytków w mieście X, po zwiedzaniu których dobrze byłoby coś zjeść. Z kolei tym, którzy są przezorni i szukają jeszcze przed wyjazdem, połechtajmy ego i zaproponujmy rezerwację wycieczki z wyprzedzeniem.

Przykład:

reklama-wycieczek

O czym pamiętać: Osoby, którym wyświetlimy reklamę już na miejscu, najpewniej będą korzystać ze smartfona lub tabletu, więc warto uwzględnić to przy dostosowywaniu stawek dla różnych urządzeń.

 

4. Firma udostępnia franczyzę dla chcących zainwestować w swój biznes.

Pomysł na personalizację: Spróbujmy podzielić nasze konto na kampanie kierowane do osób w dużych miastach, małych miastach i na wsiach. W reklamach podkreślmy, że oferujemy franczyzę właśnie w lokalizacji, w której znajduje się użytkownik, a dodatkowo zwróćmy uwagę na te atuty, które mogą okazać się dla niego kluczowe, np. wsparcie techniczne dla franczyzobiorców w małych miastach i na wsiach.

Przykład:

reklama-franczyza

O czym pamiętać: Nie musimy wpisywać wszystkich wsi, małych i dużych miast z przysłowiowego palca. Możemy na przykład skorzystać z arkusza ROI Experts, gdzie znajdziemy potrzebne materiały. Teraz pozostaje odpowiednio ustawić kierowanie na lokalizację dla kampanii na małe i duże miast, a dla kampanii, które chcemy skierować na wsie, po prostu wykluczyć wszystkie lokalizacje z arkusza (pozostawiając kierowanie domyślne na Polskę).

 

5. Firma zajmuje się tłumaczeniami, mając swoje oddziały w różnych miastach Polski.

Pomysł na personalizację: Najprostszy sposób na spersonalizowanie reklamy ze względu na lokalizację, tj. umieszczenie nazwy miejscowości, w której klient ma swój oddział. Oczywiście taką reklamę wyświetlimy tylko użytkownikom znajdującym się w tej właśnie miejscowości. Dodatkowo warto wzmocnić przekaz rozszerzeniem lokalizacji, żeby użytkownik od razu wiedział, że ma do czynienia z firmą rzeczywiście działającą na lokalnym rynku.

Przykład:

firma-tłumaczeniowa

 

O czym pamiętać: W grupach reklam zawierających słowa kluczowe z nazwą miejscowości, warto w nagłówkach reklam wykorzystać funkcję wstawiania słowa kluczowego. W pozostałych grupach sprawnie edytujemy nasze reklamy za pomocą skrótu Ctrl+H w Edytorze AdWords.

 

Przed nami jeszcze 3 artykuły z pomysłami na to, jak można personalizować reklamy AdWords, żeby odróżnić się od konkurencji i poprawić wyniki. Zapraszamy!

Damian Szot
SEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991