Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co da Ci poprawnie przygotowany tekst marketingowy? Jak pisać, aby ciągle zwiększać ilość konwersji i zachęcać odbiorców do interakcji z marką? Wszystkiego nie da się osiągnąć od razu, ale warto wiedzieć jak się za to zabrać. Może dzięki tej wiedzy uda Ci się nawiązać długo wyczekiwaną współpracę z blogerką modową lub wygenerować coraz to większy ruch w mediach używanych przez Twoją markę?
Zapraszamy do zapoznania się z naszym przewodnikiem dotyczącym content marketingu, gdzie znajdziecie 9 elementów, wobec których nie można przejść obojętnie!
- Współpracuj z public relations
Kiedyś uważano, że content marketing będzie rywalizował z public relations, aby w końcu zająć jego miejsce. Teraz już wiemy, że te dwie gałęzie marketingu mogą bardzo dobrze ze sobą współpracować i razem się uzupełniać. Aktualnie w wielu firmach content marketing zaczyna pełnić coraz większą rolę, ale nie zastępuje PR-u. Te dwa elementy ciągle się zatem uzupełniają.
- Wysyłaj newslettery
Systematyczne mailingi do Twojej bazy klientów pomogą zapisać się w ich świadomości
i pokażą, że ciągle działasz w branży oraz przedstawią nowości na Twojej witrynie internetowej. Zachęcaj w nich do odnalezienia firmy w mediach społecznościowych. Ten element content marketingowej układanki możesz w bardzo łatwy sposób zautomatyzować korzystając z dostępnych narzędzi do wysyłki newsletterów. Jeśli masz zebraną bazę klientów wraz z adresami e-mail lub numerami telefonów – to najgorsza część pracy już za Tobą! 😊
- Puść wodze wyobraźni – twórz treści inne niż wszyscy
Setny tekst o tej samej nazwie nie porwie nikogo. Pisząc kolejny poradnik o gotowaniu będzie Ci się dużo trudniej wybić. Spróbuj napisać książkę na temat tego, jak nie wolno zachowywać się w kuchni lub stwórz markę ciuchów przeznaczonych specjalnie do gotowania. Staraj się trafiać w niszowe tematy. Któryś z nich na pewno wypali i będzie on strzałem w 10! Warto próbować, bo może być to sukces nie tylko Twój, ale również i całej firmy.
- Używaj jak najwięcej kanałów przekazu
Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców staraj się korzystać z możliwie jak największej ilości narzędzi internetowych. Wspomniane wcześniej mailingi nie wystarczą. Zakładaj konta na portalach społecznościowych, zapraszaj znajomych do udziału w konferencjach, webinarach
i innych akcjach organizowanych przez Twoją firmę. Wszystko może przynieść skutek, wystarczy tylko poczekać!
- Używaj kodów UTM
Śledzenie linków, z których generowany jest ruch na Twojej stronie, zobaczysz
w odpowiednich kolumnach w Google Analytics. Jednak nie zawsze to wystarczy. Czasami będziemy potrzebować konkretnych informacji na temat tego, który link z danego artykułu generuje największy ruch na naszej stronie. W konkretnym wpisie może być parę linków
i wtedy warto zastanowić się nad tym, który z nich był najbardziej klikalny. Warto ustawiać analitykę tak, aby podawała jak najwięcej informacji, z których potem możemy wyciągnąć wnioski.
- Pisz niebanalne i wartościowe teksty
Twój content może wtedy bardziej zainteresować odbiorców. Będą zostawiali komentarze, lajkowali posty i pisali wiadomości na firmowym profilu. Po prostu będzie się działo, a na twojej stronie zawrze od ruchu i komentarzy. Prawda, że tego właśnie chcesz?
- Publikuj systematycznie
To ważne, aby Twoi czytelnicy wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowości na prowadzonej przez ciebie stronie. Ważne, aby Twoje posty pojawiały się w miarę równych odstępach i aby posiadały jeden, podobny schemat. Tak, aby każdy mógł się odnaleźć 😊
- Publikuj swoje treści w lokalnych serwisach skupiających lokalną społeczność
Zastanów się, kto jest Twoją grupą docelową i kieruj swój content właśnie do niej. Będzie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż kierowanie ruchu na szerszą grupę odbiorców. Im dokładniej dookreślisz grupę odbiorców – tym lepiej. Spróbuj pisać artykuły lub reklamować się w lokalnych mediach. Ludzie często wspierają lokalne inicjatywy i szukają informacji właśnie w takich mediach.
- Jasno sprecyzuj tematykę swoich działań content marketingowych
Pisząc tekst postaraj się jak najdokładniej określić temat. Dobierając odpowiednio słowa kluczowe trafisz do mniejszej grupy odbiorców, jednak mogą być oni dużo bardziej zainteresowani Twoim produktem, niż w momencie gdybyś kierował swoje działania do szerokiej grupy odbiorców.
Stosując się do wszystkich 9 zasad skutecznego content marketingu zajdziesz naprawdę daleko, a Twój sukces będzie przekazywany przez kolejnych użytkowników dalej! Życzymy samych sukcesów!