Content marketerzy wykorzystują w pracy różne narzędzia i aplikacje, które ułatwiają codzienne zadania związane z tworzeniem i promowaniem atrakcyjnych treści zgodnych z zasadami SEO oraz webwritingu. Jakie narzędzia content marketingu warto stosować? Poniżej znajdziesz listę tych najpopularniejszych i najbardziej przydatnych.
Narzędzia content marketingu do inspiracji i tworzenia treści
Feedly
Pierwszym etapem tworzenia angażującego contentu jest dokładny research, który pozwoli Ci określić, jakie zagadnienia mogą być interesujące dla odbiorcy. Śledzenie nowinek to proces, który trwa niemal cały czas. Dlatego warto skorzystać z Feedly – narzędzia do content marketingu, które znacząco usprawni wykonanie dokładnego researchu.
Feedly to czytnik RSS, zwany również „elektroniczną gazetą”. Stanowi jeden z najlepszych i największych agregatorów treści z całego świata. Jest łatwy w obsłudze – wystarczy, że dodasz interesujące Cię strony do konta w serwisie, a w zamian będziesz otrzymywać najnowsze materiały ze wskazanych źródeł. Warunkiem dodania strony www do konta jest obsługa znaczników RSS przez daną witrynę.
Dzięki aplikacji masz możliwość na bieżąco śledzić nowinki z branż, w których działają Twoi klienci, a także czytać newsy ze świata marketingu, aby szukać w nich inspiracji i wiedzy. Możesz usuwać newsy, oznaczać je jako przeczytane, zapisywać w specjalnych katalogach lub udostępniać w innych serwisach. Feedly pozwala też na subskrybowanie kanałów z YouTube i wyszukiwanie materiałów przy użyciu tagów. To rozbudowane, kompleksowe narzędzie bardzo ułatwiające codzienną „prasówkę”.
Google Trends
Kolejnym przydatnym narzędziem w pracy content marketera jest Google Trends. Serwis udostępnia informacje na temat pochodzenia, ilości, zależności od czasu oraz regionu zapytań kierowanych przez użytkowników wyszukiwarki Google.
Dzięki niemu łatwo odkryjesz, jakie tematy wyszukują internauci, które zagadnienia cieszą się ich największym zainteresowaniem oraz jakie treści zyskują popularność. Sprawdzisz, co słychać w świecie zdrowia, nauki, polityki, podróży, sportu, filmu, muzyki oraz w wielu innych dziedzinach. Wiedza ta pozwoli Ci m.in. tworzyć angażujące, wysokiej jakości treści na blog i media społecznościowe.
Jest to również przydatne narzędzie dla specjalistów SEM i SEO. Pozwala sprawdzić, jak wygląda zainteresowanie słowami kluczowymi, które planujesz wykorzystać w kampaniach.
Buzzsumo
Buzzsumo to intuicyjne w obsłudze narzędzie, szczególnie przydatne dla content marketerów i specjalistów social media. Umożliwia sprawdzenie, co aktualnie cieszy się największym zainteresowaniem użytkowników mediów społecznościowych w ramach określonej tematyki albo frazy kluczowej, a także jakie zagadnienia mają mniejszy lub większy potencjał komunikacyjny mierzony liczbą udostępnień. Narzędzie wyposażono w kilka szczególnie interesujących funkcji, takich jak Content Analysis/Domain comparision, która porównuje dwa źródła pod względem szerowalności ich treści, a także Facebook Analyzer wskazujący najpopularniejsze treści według liczby interakcji.
Analizator treści Buzzsumo sprawdzi się jako źródło insightów i inspiracji. Pomoże Ci w identyfikacji zagadnień, które możesz poruszyć w postach, aby przyciągnąć uwagę internautów. Dzięki niemu możesz publikować dokładnie to, co Twoja grupa docelowa chce widzieć na Twojej stronie i co w rezultacie przyczyni się do większej popularności i rozwoju biznesu.
Narzędzia content marketera do analityki oraz weryfikacji
Google Analytics
Po stworzeniu i dodaniu contentu na stronę firmową, blog czy do sklepu internetowego, zawsze warto badać jego skuteczność, jak zresztą efektywność samego serwisu, na którym jest zamieszczany. W zadaniu tym pomoże Google Analytics. To rozbudowane, darmowe narzędzie analityczne, które sprawdzi się w monitorowaniu aktywności nie tylko z zakresu content marketingu, ale również analizie treści pod SEO czy SEM.
Platforma pozwala śledzić i raportować informacje na temat tego, jak funkcjonuje i jak jest odbierany dany artykuł, landing page czy element strony. Umożliwia sprawdzenie, kto odwiedza witrynę, określając płeć, wiek, zainteresowania oraz inne atrybuty użytkowników, ile odsłon ma dana podstrona, jak długi czas spędzają na niej internauci czy też z jakiego źródła pochodzi najbardziej wartościowy ruch. Dzięki tej wiedzy możesz tworzyć jeszcze efektywniejsze treści, realizować skuteczne kampanie i trafniej kierować je do właściwych grup odbiorców.

Podejmij współpracę z ekspertami
Brand24
Brand24 to świetne narzędzie content marketingu pozwalające na monitoring sieci. Umożliwia śledzenie wzmianek na temat marki w mediach społecznościowych, na forach oraz portalach. Daje też możliwość zdefiniowania dowolnego hasła, np. ważnego z perspektywy kampanii marketingowej, a następnie wyszukiwania w sieci miejsc, w których pojawiły się informacje zawierające wskazane słowo kluczowe.
Brand24 to aplikacja szczególnie przydatna dla agencji public relations lub działów PR w firmach, ale sprawdzi się też w przypadku specjalistów SEM, SEO czy content marketerów.
Facebook Audience Insight
Facebook Audience Insight (Statystyki Grup Odbiorców) to wewnętrzne narzędzie Facebooka do content marketingu. Za pomocą aplikacji możesz poznać więcej szczegółów dotyczących osób, które odwiedzają Twój profil. Określenie zainteresowań, płci oraz wieku czytelników pozwoli Ci w przyszłości lepiej dopasować do nich tworzony content, aby był interesujący i lepiej przykuwał uwagę.
Narzędzie umożliwia też zdobycie dodatkowych informacji na temat grup odwiedzających Twoją stronę. Po umieszczeniu piksela Facebooka w witrynie możesz utworzyć Custom Audience opierające się na internautach, którzy odwiedzili Twój serwis. W ten sposób otrzymasz dostęp do bardzo przydatnych insightów na temat tej grupy.
Aplikacja to najlepsze narzędzie dla wszystkich specjalistów z zakresu marketingu. FAI pomaga bowiem lepiej zdefiniować i zrozumieć grupę odbiorców, do których chcesz dotrzeć z kampanią.
Narzędzia marketingowe do dystrybucji i zarządzania contentem
Google Ads
Nawet najlepszej jakości content nie obroni się bez właściwej dystrybucji i promocji. Jeśli chcesz więc skutecznie dotrzeć do sprecyzowanych grup odbiorców, skorzystaj z Google Ads. To profesjonalny system reklamowy służący do wyświetlania reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, a także reklam graficzno-tekstowych w bardzo rozbudowanej i zróżnicowanej sieci stron internetowych, blogów i portali z całego świata.
Zaletą platformy jest możliwość emitowania reklam w modelu PPC, opierającym się na płatności za rzeczywiste kliknięcia w reklamę. Za kampanię płacisz więc dopiero wtedy, gdy użytkownik wejdzie na stronę, a nie za samo wyświetlanie reklamy. To pozwala lepiej panować nad budżetem, a równocześnie przynosi bardzo dobre efekty marketingowe.

Szukasz agencji SEO SEM?
WhitePress
WhitePress to proste narzędzie skutecznie wspierające działania content marketingowe. Platforma pośredniczy w kontakcie między reklamodawcami a wydawcami w zakresie publikacji artykułów. Umożliwia tworzenie treści, dodawanie ich w social media i na stronach wydawców, a nawet współpracę z influencerami. Rozbudowana baza blogów i serwisów pozwala wybrać witryny, na których umieścisz dobry content.
Jeśli natomiast jesteś właścicielem strony internetowej, możesz zaoferować miejsce w swej witrynie do publikacji zamówionych artykułów sponsorowanych i otrzymać z tego tytułu dodatkową gotówkę. Nowoczesna platforma pozwala ponadto na założenie wirtualnego biura prasowego, automatyczną wysyłkę informacji prasowych do mediów, a także opracowywanie treści oraz tworzenie infografik.
Plista
Platforma Plista służy do dystrybucji treści, np. w sekcjach typu „Zobacz/Czytaj także” w popularnych portalach. Oferuje różne formaty reklamowe oraz opcje targetowania kampanii. Aplikacja kładzie duży nacisk na reklamę natywną, dzięki czemu stanowi bardzo przydatne i skuteczne narzędzie do działań content marketingowych.
Przedstawiona lista narzędzi do content marketingu obejmuje proste w obsłudze aplikacje, które przydają się w codziennej pracy każdego content marketera, PR-owca oraz specjalisty SEM i SEO. Warto z nich korzystać, aby nie tylko ułatwić realizację zadań dla klientów, ale również sprawić, by były one jeszcze skuteczniejsze.