Klikalny numer telefonu na stronie internetowej – jak to zrobić?

 
A href tel - klikalny numer telefonu na www

Klikalny numer telefonu na stronie


- jak dodać w HTML a href tel i analizować dane

Być może spotkałeś się już na stronach WWW z możliwością kliknięcia numeru telefonu, czego efektem było automatyczne połączenie. Wdrożenie tego w Twoim serwisie jest łatwiejsze niż może Ci się wydawać, a co więcej, możesz również monitorować, ilu użytkowników korzystało z takiej opcji. Jak działa a href=”tel:”? Co musisz zrobić, żeby wprowadzić go na Twojej stronie?

A href tel – klikalny numer krok po kroku 

Dla użytkownika strony bardzo wygodnym rozwiązaniem jest możliwość kliknięcia numeru telefonu i automatycznego połączenia się np. z właścicielem strony. Nie musi on dzięki temu przepisywać tego numeru. Aktywowanie tej opcji jest bardzo proste.

Standardowy link na stronie WWW wygląda następująco:

<a href=”http://adresstrony.pl”>Twoja nazwa</a>

Jeśli chcesz, żeby klikalny był numer telefonu, to musisz użyć odpowiedniego tagu. Kod powinien być następujący:

<a href=”tel:+48123456789″>Zadzwoń tutaj</a>

 

Następnie na swojej stronie WWW musisz wkleić kod w odpowiednie miejsce. Podmień numer telefonu i ewentualnie tytuł, którym w tym przypadku jest „Zadzwoń tutaj”. Następnie zapisz plik i sprawdź, czy uzyskałeś oczekiwany efekt. Od tej pory numer telefonu powinien być klikalny – nie tylko na smartfonie, ale również na komputerze. Po jego naciśnięciu przeglądarka prawdopodobnie zapyta Cię, z jakiej aplikacji ma skorzystać, żeby się połączyć z danym numerem. Natomiast w przypadku telefonu połączenie z reguły nastąpi automatycznie, chyba że masz zainstalowaną do tego celu więcej niż jedną aplikację. Wtedy będziesz musiał wybrać odpowiednią.

Pamiętaj, że numer powinien się rozpoczynać od prefiksu danego kraju – w przypadku Polski jest to +48. Pomiędzy poszczególnymi cyframi tego numeru nie mogą się znajdować żadne spacje, myślniki czy nawiasy. Jak widzisz, wdrożenie tej funkcji trwa dosłownie chwilę, a jest to ułatwienie dla zainteresowanych kontaktem z Tobą.

Jak sprawdzić, ile osób kliknęło numer telefonu?

Skoro już zdecydowałeś się na zastosowanie klikalnego numeru telefonu na swojej stronie, to teraz warto byłoby sprawdzić, czy ktokolwiek korzysta z tej opcji. Jak to zrobić? Do tego użyjemy Google Analytics. Jeśli używasz tego systemu, to droga do uzyskania oczekiwanego efektu będzie krótsza. Jeśli jednak nie, to najpierw dodaj do niego stronę i umieść w kodzie serwisu wymagany kod. Jeśli wszystko działa, jak należy, to możesz przejść do kolejnego kroku, czyli uzupełnienia utworzonego wcześniej kodu o następujący:

onclick=”ga(’send', 'event', 'Kontakt', 'Telefon');

Efekt ma być taki, jak poniżej:

<a onclick=”ga(’send', 'event', 'Kontakt', 'Telefon');” href=”tel:+123456789″>Zadzwoń tutaj</a>

Jeżeli już wpisałeś ten kod, to przetestuj, czy Twoje działania się powiodły. Otwórz stronę, na której dodałeś to rozwiązanie. Na drugiej karcie zaloguj się do statystyk Google Analytics. W „Raporty” wybierz „Czas rzeczywisty”, a następnie zerknij na listę. Teraz wróć na swoją stronę i rozpocznij połączenie. Po jego zakończeniu, przełącz się ponownie do GA – na wspomnianej liście powinno się pojawić zdarzenie wraz ze zdefiniowaną kategorią, etykietą i akcją. Jeśli jednak nic takiego nie widać, to prawdopodobnie coś poszło nie tak.

Możesz również śledzić wyłącznie to, czy użytkownik najechał na numer telefonu – bez klikania. Wystarczy użyć następującego kodu:

<a onmousemove=”ga(’send', 'event', 'Kontakt', 'Telefon-najechanie');” href=”tel:+48123456789″>Zadzwoń tutaj</a>

Sprawdzenie zdarzeń przebiega identycznie, jak w poprzednim przypadku.

Śledzenie kliknięć w Google Tag Manager

Jeśli korzystasz z Google Tag Managera, to możesz go użyć do śledzenia połączeń telefonicznych. Zaloguj się do narzędzia i wybierz „Reguły”, a następnie:

·       „Nowe”,

·       „Skonfiguruj regułę”,

·       typ reguły – „Wszystkie elementy”,

·       „Niektóre kliknięcia” i wprowadzać następujące dane:

 

W kolejnym kroku musisz dodać nowy tag, który będzie wywoływać zdarzenie, gdy nastąpi kliknięcie numeru telefonu. Skonfiguruj go następująco:

 

Następnie zapisz tag. Po wykonaniu tych czynności w Google Analytics powinny pojawiać się informacje o zdarzeniach, o ile oczywiście użytkownicy będą klikać numer telefonu. W przypadku braku jakiejkolwiek aktywności, nie znajdziesz tam żadnych informacji.

Sekcja tło

Podejmij współpracę z ekspertami?

Po co śledzić kliknięcia w numer telefonu?

Wdrażając to rozwiązanie, możesz się dowiedzieć m.in. tego, ile połączeń telefonicznych uzyskałeś ze swojej strony. Oczywiście nie będą to pełne dane, gdyż niektórzy użytkownicy po prostu przepiszą numer. Ponadto wprowadzenie tej opcji może wpłynąć na zwiększenie konwersji. Użytkownik smartfona połączy się z Tobą bez konieczności kopiowania czy zapamiętywania numeru telefonu.

 

 

 

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 4,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991