Adrian Zacharski – wywiad po semKRK#17 on-line

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
2 lipca 2021
 

Adrian Zacharski


- wywiad po semKRK#17 on-line

semKRK#17 on-line już za nami, natomiast my rozpoczynamy publikację serii wpisów z wywiadami z naszymi prelegentami z ostatniej edycji #semKRK! 🙂 Jako pierwszy przed Wami – Adrian Zacharski! Adrian jest częścią warszawskiego zespołu Google. Na co dzień pracuje z topowymi klientami w Polsce, których wspiera w zakresie rozwiązań produktowych i strategii. Specjalizuje się w performance marketingu. Doświadczenie zdobywał pracując jako specjalista SEM w agencjach i domach mediowych. Zwolennik automatyzacji i wszelkich smart rozwiązań. Czas na odpowiedzi na pytania, które zadaliście podczas prezentacji Adriana!

 

Adrian, jeżeli dokonujemy zmiany w konwersji (np. zmieniamy z jednej na każdą) a mamy włączone DDA, to kampania uczy się od nowa na last clicku czy nadal jest data driven?

Obecnie model DDA Google wymaga 300 konwersji oraz 3000 klików w przeciągu ostatnich 30 dni. Każdo nowo utworzona konwersja musi w pierwszej kolejności spełnić te wymagania, a następnie system potrzebuje około 4 tygodni na trening/naukę, zanim będziemy mogli przełączyć daną konwersję na model DDA.

W przypadku konwersji na których model DDA jest już aktywny zmiana zliczania konwersji z “jedna” na “każda” nie spowoduje zresetowania modelu atrybucji do domyślnego last click. Musimy pamiętać jednak, że w dalszym ciągu jest to zmiana w algorytmie, który będzie musiał dopasować się do obecnych ustawień. Nie dostaniemy informacji o oficjalnym “learning time”, aczkolwiek system będzie potrzebował kilku tygodni na optymalizację i osiągnięcie pełnej wydajności.

 

Sekcja tło

Chcesz zobaczyć wystąpienie Adriana na semKRK?

 

Na jakie nowości warto zwrócić teraz uwagę? Na czym się najlepiej skupić?

Bardzo szerokie pytanie 🙂 W kontekście mojego wystąpienia:

  1. Wykorzystanie OGT i dokładne mierzenie wartościowych akcji/zdarzeń dla naszego biznesu.
  2. Konwersje rozszerzone i Consent Mode jako nowości produktowe (w fazie beta). Ich wdrożenie pozwoli na złagodzenie zmian wynikających ze stopniowego wycofywania plików cookie.
  3. Odpowiednia atrybucja oraz doważenie wpływowych typów kampanii. Bardzo pomocne narzędzia znajdziecie w zakładce Atrybucja – Porównanie modeli oraz Raporty międzysieciowe (Ścieżki konwersji), które zawierają teraz informacje z kampanii wideo oraz w sieci reklamowej.

 

Jak radzić sobie z kampaniami inteligentnymi jeżeli mamy mało konwersji a proces decyzyjny trwa nawet 90 dni?

Domyślne okno konwersji po kliknięciu w Google Ads wynosi 30 dni, w przypadku kiedy proces decyzyjny jest dłuższy zalecamy rozważenie wydłużenia okna konwersji, tak aby był zbliżony do faktycznego czasu potrzebnego na podjęcie decyzji. Okno konwersji może zostać skonfigurowane w przedziale 1 tygodnia do 90 dni po kliknięciu w reklamę.

 

Czy warto optymalizować kampanię leadową pod konwersje offline z przypisaną wartością? Jak zastosować docelowy roas w takim wypadku?

Oczywiście! Wzbogacanie Google Ads o dane konwersji offline pozwala na bardziej efektywne optymalizowanie działań w przypadku, kiedy deal/sprzedaż są finalizowane offline. Optymalizując kampanię leadową jedynie pod zamknięte formularze nie jesteśmy w stanie rozróżnić czy konwersja przyniosła faktyczną wartość dla naszej firmy. Połączenie danych offline ze smart biddingiem przekłada się na generowanie leadów lepszej jakości, ponieważ system będzie szukał leadów podobnych do tych, które zostały zamknięte offline. 

 

KROKI KONFIGURACYJNE:

Konfiguracja konta:

  • Stwórz konwersję import w Google Ads
  • Włącz auto-tagowanie

Dowiedz się więcej (Etap 1)

 

Konfiguracja witryny:

  • Dodaj fragment kodu, aby przechwycić GCLID z adresu URL na wszystkich stronach internetowych
  • Dodaj fragment kodu, aby przekazać GCLID wraz z przesłaniem formularza kontaktowego

Dowiedz się więcej (Etap 2.1 i 2.2)

 

Zmiany w CRM

  • Przechowuj GCLID wraz z informacjami o potencjalnym kliencie

Dowiedz się więcej: Ogólne (zobacz 2.3), Salesforce

 

Import konwersji offline

  • Prześlij dane konwersji za pomocą szablonu w interfejsie Google Ads lub API

Dowiedz się więcej

 

Kluczowe jest zapewnienie, że dane będą przekazywane do Google Ads możliwie jak najszybciej i nie później niż dwa dni od dokonania konwersji. Tak skonfigurowaną konwersję można wykorzystać jako konwersję główną w kampanii i optymalizować działania pod roas za pomocą strategii tROAS bądź maksymalizujących wartość konwersji.

 

Czy EC sprawdzi się w branży b2b z e-mailami służbowymi? Przykładowo czy e-maile służbowe powiązane z gmailem też będą matchowane?

Konwersje rozszerzone (EC) to funkcja śledzenia konwersji Google Ads, która umożliwia dokładny pomiar konwersji, gdy pliki cookie nie są dostępne. Umożliwia tagom konwersji przechwytywanie zaszyfrowanych (zanonimizowanych) informacji o klientach gromadzonych przez reklamodawców na stronie konwersji (np. adresów e-mail), a następnie dopasowywanie ich do informacji o zalogowanych użytkownikach Google.

Obecnie EC  jest w fazie beta i dopasowywane są jedynie adresy Gmail, aczkolwiek wraz z rozwojem  produktu dopasowanie zostanie rozszerzone do wszystkich typów adresów e-mail. Rozwiązanie jest przyszłościowe i wraz z wprowadzaniem nowych usprawnień będzie przynosiło korzyści dla coraz większej grupy reklamodawców.

Sekcja tło

Wybrane prezentacje z semKRK#17 on-line znajdziesz tutaj:

Kamil Leśniak
Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 4,67 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991