Case study: Osiągnięcie ROAS 2051% w branży wydawniczej

Karolina Kawulka
Karolina Kawulka
Archiwum 03.2021
 
Case study: Osiągnięcie ROAS 2051% w branży wydawniczej

Case study: Osiągnięcie ROAS 2051%
w branży wydawniczej

Współpracę z zakresu kampanii Google Ads rozpoczęliśmy z Wydawnictwem SUMUS we wrześniu 2019 roku. Wcześniej, od kwietnia 2019 roku, klient prowadził już działania marketingowe z DevaGroup – wspólnie z naszym działem SEO została ustalona oraz konsekwentnie realizowana strategia pozycjonowania. Kolejny krok, na jaki zdecydował się właściciel Wydawnictwa Pan Wojciech, to rozpoczęcie działań kampanii Google Ads, które zostały dołączone do strategii promocji sklepu.

 

SUMUS to sklep online z dewocjonaliami. W ofercie znajdziemy książki o różnej tematyce, obrazy z wizerunkami świętych, płyty, różańce oraz e-booki. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Wydawnictwo jest wyłącznym dystrybutorem obrazów-wizerunków w Polsce, co dało nam spore możliwości do wykorzystania unikatowych produktów w promocji. Oferta e-sklepu stale jest rozwijana, Pan Wojciech dba o rozwój e-commerce, powiększając asortyment o atrakcyjne nowości oraz prowadząc aktywnie fanpage Facebook’a.

 

Start wspólnych działań

 

 

Naszą współpracę z Wydawnictwem SUMUS rozpoczęliśmy od “zupełnych podstaw”. Na początku poznaliśmy oczekiwania klienta, wspólnie ustaliliśmy plan działań dotyczący rozwoju sklepu. Wcześniej nie były prowadzone kampanie Google Ads, więc nasze działania rozpoczęliśmy od wdrożenia analityki, a dokładniej od analizy konta Google Analytics i poprawności zbieranych danych. Skonfigurowaliśmy rozszerzony moduł e-commerce, aby zbierać szczegółowe dane o transakcjach, który wcześniej nie był aktywny, przez co nie były gromadzone ważne i podstawowe dla e-commerców informacje. Dodatkowo w panelu Google Ads została skonfigurowana konwersja śledzenia działania w witrynie, aby dostarczać kampanii najlepsze dane. 

Kolejnym etapem wspólnej pracy było ustalenie strategii promocji produktów dostępnych w sklepie. W tym celu wytypowaliśmy wspólnie z klientem najlepsze produkty do kampanii. Pod uwagę wzięliśmy przede wszystkim marżowość produktów oraz aktualną dostępność. Do promocji wykorzystaliśmy różne typy kampanii, aby zwiększać naszą rentowność.

 

Działania Google Ads

 

 

W naszej strategii promocji wykorzystaliśmy zarówno kampanię w sieci wyszukiwania, uzupełniając ją dodatkowo o kampanię DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce), jak i kampanie Zakupowe oraz w Sieci reklamowej. Pracę z PLA rozpoczęliśmy od tradycyjnych kampanii, stopniowo przechodząc na kampanię inteligentne, dzięki czemu udało nam się osiągnąć jeszcze lepsze efekty. Od marca 2020 wzmocniliśmy nasze działania wykorzystując kampanię PLA z własnego CSS DevaGroup. Od marca do września kampania CSS wygenerowała 35% przychodu ze wszystkich aktywnych w tym czasie kampanii zakupowych.

Poza prowadzeniem stałych kampanii, które ciągle optymalizujemy, prowadzimy również działania sezonowe. Są one związane z promocją nowości w ofercie, przedpremier książkowych czy promocji związanych z Black Friday oraz innymi kluczowymi dla działalności wydawniczej okolicznościami. 

Warto spojrzeć również na wyniki, które udało nam się osiągać w okresie pandemii i lockdownu. Nie dość, że w tym trudnym dla wielu branż okresie, nie zanotowaliśmy spadków transakcji – wręcz przeciwnie, udało nam się zwiększyć wartość koszyków klientów e-sklepu. Wysokie wyniki sprzedażowe osiągnęliśmy  z kilku powodów. Pierwszym z nich była dobrze przygotowana promocja nowości wydawniczej w ofercie sklepu. Kolejnym było wybranie dogodnego momentu na promocję – jak pokazują dane Google na popularności w okresie „zamknięcia w domach” zyskały produkty z kategorii Książki i multimedia. 

 

Podsumowanie po roku współpracy

 

 

Po roku współpracy (od września 2019 do września 2020) udało się nam wspólnie z wydawnictwem SUMUS wypracować ROAS na poziomie 2051%. Każda wydana złotówka na kampanię dawała nam 20 zł zysku. Wygenerowaliśmy o 22% więcej transakcji uruchamiając kampanię Google Ads – co dało ponad ⅕ przychodu całego biznesu. W efekcie odnotowaliśmy wzrosły zarówno w przychodach, jak i w transakcjach. Porównując dane google / cpc vs wszyscy użytkownicy osiągnęliśmy średni wzrost o 21,17% transakcji Google Ads oraz średni wzrost przychodów o 26,78%.

 

Plany na przyszłość

Nie poprzestajemy w naszych działaniach na tym, co już udało nam się osiągnąć. Mamy wysoko postawioną poprzeczkę i działamy dalej, aby zachować rentowność kampanii. Testujemy nowe rozwiązania, ostatnio rozpoczęliśmy działania na YouTubie, wykorzystując kampanię wideo. Na prezentację wyników potrzebujemy jeszcze czasu, ale już po trzech pierwszych miesiącach możemy uznać ten typ kampanii za kolejne źródło wysokich ROAS-ów.

Pełne case study opisujące naszą współpracę z wydawnictwem SUMUS znajdziecie tutaj.

Sekcja tło

Szukasz reklamy dopasowanej do Twojego biznesu?

Karolina Kawulka
SEM Expert. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. Uwielbia pracę z kampaniami głównie dla branży e-commerce. Chętnie wykorzystuje Google Tag Managera w codziennej pracy. Z zamiłowania podróżniczka.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry