Wyświetlenie produktów w Google za darmo – „Przestrzeń Google” aktywna już w Polsce

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 10.2020
 
produkty google

Wyświetlenie produktów w Google za darmo


"Przestrzeń Google" aktywna już w Polsce

Na początku 2020 roku Google rozpoczęło wdrażanie wyświetlania darmowych wyników wyszukiwania w Zakupach Google oraz zakładce Grafika.

 

Przestrzeń Google

Źródło: https://www.blog.google/products/search/new-way-find-clothes-shoes-and-more-search/

 

Wspominaliśmy o tym już na naszym blogu w artykule o tym, czym jest Przestrzeń Google. Znajdziesz tam również informację, jak uruchomić odpowiednie UTM’y, które pomogą w Google Analytics odróżnić dane źródło bezpłatnego ruchu. Jest to istotne, ponieważ kliknięcia w organiczne wyniki produktowe, wliczane są do ruchu „google / organic”. W przypadku poprawnej konfiguracji – widzimy wyodrębnione dane o ruchu:

 

GA - przestrzeń Google

Źródło: Google Analytics

 

Do tej pory usługa ta była w naszym kraju nieaktywna. Od początku października 2020, produkty z naszego sklepu internetowego mają szansę wyświetlać się, bez konieczności aktywacji płatnej kampanii produktowej. Wystarczy posiadać uprawnienia administracyjne na koncie Google Merchant Center i uruchomić „Przestrzeń Google”.

 

GMC widok

Źródło: Google Merchant Center

 

Oprócz danych w GA (po poprawnej konfiguracji UTM w linkach), mamy możliwość analizy danych w samym Google Merchant Center. Poniżej widoki, które przedstawiają kliknięcia w wyniki bezpłatne produktów.

GMC - dane przestrzeń google

Źródło: Google Merchant Center

 

kliknięcia w Przestrzeń Google

Źródło: Google Merchant Center

 

Źródło: Google Merchant Center

 

Jeśli posiadasz sklep internetowy (niezależnie, czy prowadzisz kampanie produktową Google Ads, czy nie) i nie masz uruchomionej w GMC opcji „Przestrzeń Google” – zrób to natychmiast i zwiększ swój ruch organiczny. Pamiętaj także o poprawnej konfiguracji UTM, by ułatwić analizę danych w Google Analytics.

 

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991