Wyświetlenie produktów w Google za darmo – „Przestrzeń Google” aktywna już w Polsce

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 10.2020
 
Wyświetlenie produktów w Google za darmo – „Przestrzeń Google” aktywna już w Polsce

Wyświetlenie produktów w Google za darmo
"Przestrzeń Google" aktywna już w Polsce

Na początku 2020 roku Google rozpoczęło wdrażanie wyświetlania darmowych wyników wyszukiwania w Zakupach Google oraz zakładce Grafika.

 

Przestrzeń Google

Źródło: https://www.blog.google/products/search/new-way-find-clothes-shoes-and-more-search/

 

Wspominaliśmy o tym już na naszym blogu w artykule o tym, czym jest Przestrzeń Google. Znajdziesz tam również informację, jak uruchomić odpowiednie UTM’y, które pomogą w Google Analytics odróżnić dane źródło bezpłatnego ruchu. Jest to istotne, ponieważ kliknięcia w organiczne wyniki produktowe, wliczane są do ruchu „google / organic”. W przypadku poprawnej konfiguracji – widzimy wyodrębnione dane o ruchu:

 

GA - przestrzeń Google

Źródło: Google Analytics

 

Do tej pory usługa ta była w naszym kraju nieaktywna. Od początku października 2020, produkty z naszego sklepu internetowego mają szansę wyświetlać się, bez konieczności aktywacji płatnej kampanii produktowej. Wystarczy posiadać uprawnienia administracyjne na koncie Google Merchant Center i uruchomić „Przestrzeń Google”.

 

GMC widok

Źródło: Google Merchant Center

 

Oprócz danych w GA (po poprawnej konfiguracji UTM w linkach), mamy możliwość analizy danych w samym Google Merchant Center. Poniżej widoki, które przedstawiają kliknięcia w wyniki bezpłatne produktów.

GMC - dane przestrzeń google

Źródło: Google Merchant Center

 

kliknięcia w Przestrzeń Google

Źródło: Google Merchant Center

 

Źródło: Google Merchant Center

 

Jeśli posiadasz sklep internetowy (niezależnie, czy prowadzisz kampanie produktową Google Ads, czy nie) i nie masz uruchomionej w GMC opcji „Przestrzeń Google” – zrób to natychmiast i zwiększ swój ruch organiczny. Pamiętaj także o poprawnej konfiguracji UTM, by ułatwić analizę danych w Google Analytics.

 

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry