Na początku 2020 roku Google rozpoczęło wdrażanie wyświetlania darmowych wyników wyszukiwania w Zakupach Google oraz zakładce Grafika.
Źródło: https://www.blog.google/products/search/new-way-find-clothes-shoes-and-more-search/
Wspominaliśmy o tym już na naszym blogu w artykule o tym, czym jest Przestrzeń Google. Znajdziesz tam również informację, jak uruchomić odpowiednie UTM’y, które pomogą w Google Analytics odróżnić dane źródło bezpłatnego ruchu. Jest to istotne, ponieważ kliknięcia w organiczne wyniki produktowe, wliczane są do ruchu „google / organic”. W przypadku poprawnej konfiguracji – widzimy wyodrębnione dane o ruchu:
Źródło: Google Analytics
Do tej pory usługa ta była w naszym kraju nieaktywna. Od początku października 2020, produkty z naszego sklepu internetowego mają szansę wyświetlać się, bez konieczności aktywacji płatnej kampanii produktowej. Wystarczy posiadać uprawnienia administracyjne na koncie Google Merchant Center i uruchomić „Przestrzeń Google”.
Źródło: Google Merchant Center
Oprócz danych w GA (po poprawnej konfiguracji UTM w linkach), mamy możliwość analizy danych w samym Google Merchant Center. Poniżej widoki, które przedstawiają kliknięcia w wyniki bezpłatne produktów.
Źródło: Google Merchant Center
Źródło: Google Merchant Center
Źródło: Google Merchant Center
Jeśli posiadasz sklep internetowy (niezależnie, czy prowadzisz kampanie produktową Google Ads, czy nie) i nie masz uruchomionej w GMC opcji „Przestrzeń Google” – zrób to natychmiast i zwiększ swój ruch organiczny. Pamiętaj także o poprawnej konfiguracji UTM, by ułatwić analizę danych w Google Analytics.