27 i 28 października spotkaliśmy się z wami online na naszych webinarach online. Czego mogliście się dowiedzieć w ich trakcie? Prześledźmy wspólnie, czym tym razem zaskoczyli prelegenci.
Pierwszym z przygotowanych tematów był mariaż RODO i marketingu. Postanowiliśmy wziąć na tapet kwestie obrotu danymi osobowymi, zastanowić się wspólnie, którędy mogą one wyciekać i wskazać, jak „udrożnić te ścieżki”. Tutaj oddaliśmy głos naszemu CEO, Krzysztofowi Marcowi.
Bezpieczeństwo a Google?
Na wstępnie nasz CEO skupił się na wycieku haseł i organizacji prostego systemu haseł, który pozwoli użytkownikowi zapamiętać je bez potrzeby zapisywania. Następnie płynnie przeszedł do kwestii dostępów do kont Google Analytics oraz Google Ads, zarządzania nimi i kwestii kluczowej – dostępów administracyjnych, które powinien posiadać właściciel firmy. Jak wskazał Krzysztof Marzec, bez nich prezes nie ma wiedzy, kto ma dostęp do kont i czy aby na pewno firma, obsługująca daną markę, czy jej byli pracownicy nadal nie operują wrażliwymi danymi, które bez trudu udostępniają narzędzia.
Krzysztof Marzec podkreślił wagę zabezpieczeń prawnych np. umów o zachowaniu poufności, czy zakazie konkurencji, którymi możemy zabezpieczyć swoje interesy. Kolejnym fragmentem wystąpienia naszego CEO było bezpieczeństwo naszych stron internetowych, o które możemy zadbać np. poprzez stosowanie szyfrowania SSL, przekierowań 301, uważność na wyciek danych poprzez pliki w formacie PDF oraz kradzież treści. Na końcu nasz CEO udzielił praktycznych wskazówek, które pozwolą nam zadbać o własne bezpieczeństwo w sieci, które również może być zagrożone.
Krzysztof Marzec - Bezpieczeństwo a Google?
Zdrowa dieta contentmarketingowa dla Twojej firmy
Następnie do swojego wystąpienia przeszedł Grzegorz Miłkowski (ContentHouse), który zaczął swoje wystąpienie od omówienia contentu thin (o niskiej wartości merytorycznej) oraz rich (wysoce merytorycznego i cenionego przez naszego odbiorcę). Ekspert pokazał, jak powinny wyglądać i czym charakteryzować się treści rich. Wskazał, do czego powinniśmy przywiązać szczególną uwagę obudowując w content nasze strony internetowe czy sklepy.
Grzegorz Miłkowski zwrócił również uwagę na to, jak w poprawny sposób budować FAQ w naszych witrynach i jak nazywać oraz konstruować pliki PDF, by nie zaburzało to pozycjonowania witryn. Następnie płynnie przeszliśmy do analityki konkretnych artykułów oraz ich wskaźnika odrzuceń. Kolejnym z omawianych zagadnień było tworzenie wartościowych tekstów na bazie konspektów, odpowiadających m.in. na pytania, do kogo kierujemy artykuł, na jakie pytania chcemy w nim odpowiedzieć oraz (a może przede wszystkim, o jakich aspektach nie chcemy mówić). Temat treści, których nie chcielibyśmy, bądź nie możemy poruszać, został omówiony szerzej. Przekonaliśmy się więc również jak wygląda aspekt ochrony prawnej niektórych sformułowań.
Czy na cold mailing zawsze potrzeba zgody z RODO?
Ostatnim z prelegentów był Piotr Kantorowski (Kancelaria Prawna Kantorowski, Głąb i Wspólnicy). Jego wystąpienie było poświęcone stricte aspektom prawnym wysyłania ofert handlowych i tzw. cold mailingu. Nasz prelegent przeanalizował zgodność przekazu marketingowego, wykorzystującego technologię listów elektronicznych z Ustawą o świadczeniu usług elektronicznych, RODO oraz Prawem komunikacyjnym. Podkreślił, jak taka komunikacja powinna wyglądać i jakie cechy spełniać, by była w 100 proc. legalna.
Piotr Kantorowski wskazał na przepisy mówiące o zakazie marketingu bezpośredniego bez uprzedniej zgody abonenta lub użytkownika końcowego. Wyjaśnił, iż w prawie mamy przepis, który mówi, że taki marketing jest zakazany, również, jeśli korzystamy jednocześnie z telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wysyłania. Jak wytłumaczył nasz ekspert, chodzi tutaj o korzystanie z urządzeń takich jak: komputery, tablety, komórki oraz z programów przeznaczonych do masowego wysyłania e-maili. Nasz prelegent podkreślił również, jak ważne są linki aktywacyjne Double Opt-in w wysyłce newslettera oraz umieszczanie automatycznego linku unsubscribe (umożliwiającego rezygnację z subskrypcji w każdej chwili) we wszystkich wysyłanych wiadomościach.
Marketing automation dla e-commerce
Drugi webinar dedykowany był branży e-commerce w kontekście automatyzacji procesów marketingowych. Pierwszy prelegent, nasz CEO Krzysztof Marzec skoncentrował się na konwersjach, jako najważniejszych akcjach podejmowanych na stronie www. Rozróżnił te działania na makro oraz mikro konwersje, a także wskazał kluczowe przykłady.
Następnie poruszył zagadnienie kontekstu konwersji, czyli źródła, z którego użytkownik trafia na stronę internetową. Wśród istotnych pytań, które należy wziąć pod uwagę badając tę kwestię fundamentalnym jest „Co się stało, że nie było konwersji?” i dążenie do uzyskania odpowiedzi właśnie na ten problem. Prowadzący wyjaśnił, że oprócz analizy zachowań osób, które dokonały transakcji na sklepie internetowym należy analizować właśnie te osoby, które najważniejszej konwersji nie dokonały. Podkreślił również, że ścieżka zakupowa nigdy nie jest prosta, a jej drogę pomagają zrozumieć różne modele atrybucji czy cross-device. Na zakończenie usłyszeliśmy, że zawsze warto testować swoje założenia i wyciągać własne wnioski – w końcu każdy biznes jest inny, a więc w inny sposób klienci będą podejmować decyzje zakupowe.
Krzysztof Marzec - Konwersje od A do Z czyli co powinieneś mierzyć w swoim sklepie poza transakcjami?
User.com – niezależne narzędzie do automatyzacji marketingu
Drugi wystąpił Mike Korba, na co dzień Chief Commercial Officer & Co-Founder w User.com – niezależnym narzędziu do automatyzacji marketingu. Na wstępie zaznaczył, jak istotnym jest dotrzeć do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców z dokładnie taką wiadomością i takim kanałem, który odpowiada potrzebom tych odbiorców i że właśnie automatyzacja tego procesu ulepsza wyniki sprzedażowe. Następnie opisał jak wdrożyć system automatyzacji dla swojej strony www poprzez osadzenie skryptu śledzącego i stworzenie danej reguły. Wytłumaczył, że automatyzacja może zostać wdrożona nawet przez małe sklepy internetowe, jednak przeliczenie opłacalności takiego wdrożenia jest kluczowe dla jego sukcesu. Prowadzący wskazał, co zautomatyzować, by wspierać swój marketing. Były to m.in.: lead generation, sales follow-up, scoring, onboarding, pre-qualification, chatboty. Nasz prelegent odpowiedział również na wiele ciekawych pytań, które pojawiły się na koniec webinaru.
To były dwa, intensywne dni pełne eksperckiej wiedzy i ciekawych zagadnień, zwłaszcza z perspektywy prowadzenia biznesu.
Zapraszamy na pozostałe webinary DevaGroup w 2021 roku:
18.11: Google dla biznesu #6: Komunikacja i sprzedaż internetowa dla małych firm
19.11: Google dla e-commerce #6: Rodzaje raportów w Google Analytics
2.12: Google dla e-commerce #7: Mikołajkowe akcje socialowe
8.12: Google dla biznesu #7: Skuteczny e-commerce, który wygrywa sezon świąteczny