Facebook Audience Insight

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 07.2014

Facebook postanowił nieco ułatwić życie firmom reklamującym się w serwisie, a przy okazji pokusił się o uporządkowanie swojego zbioru big data. Coraz więcej osób może swobodnie korzystać z narzędzia Facebook Audience Insight, które umożliwia przeprowadzenie dokładnej analizy oraz lepsze poznanie naszych fanów. Można powiedzieć, że to dużo bardziej rozbudowana wersja statystyk Facebook Insight, które wbudowane są standardowo do każdego fanpage’a. Facebook Audience Insight pomaga nam nie tylko doprecyzować grupy docelowe, ale również zapoznać się z preferencjami fanów naszej konkurencji.

Facebook Audience Insight pomoże nam dowiedzieć się bardzo wiele o naszych odbiorcach, ale wszystkie dane będą anonimowe. Serwis nie pozwoliłby sobie na kolejną falę krytyki, wprowadzając możliwość identyfikacji i przypisania konkretnej informacji do jakiegokolwiek z użytkowników. Jakie możliwości ma nowe narzędzie? Przede wszystkim informuje nas o takich kwestiach jak:

  • Dane demograficzne – wiek i płeć, styl życia, edukacja, status związku, praca, rozmiar gospodarstwa domowego, poglądy polityczne,
  • Polubione strony – ulubione fanpage’e w konkretnej kategorii,
  • Lokalizacja i język – informacje o tym, gdzie mieszkają użytkownicy oraz jakim posługują się językiem,
  • Częstotliwość korzystania z Facebooka – otrzymujemy informację, jak często osoby z naszej grupy logują się do serwisu i na jakie aktywności decydują się najczęściej,
  • Aktywność zakupowa – dotychczasowe decyzje zakupowe i metody zakupu np. zakupy dokonanie w sklepie stacjonarnym lub online.

Podział na poszczególne zachowania widoczny jest w ramach 3 grup, które możemy sami określić: użytkownicy Facebooka, użytkownicy połączeni z naszym fanpage’em lub biorący udział w wydarzeniu oraz grupa osób w zdefiniowanej przez nas grupie użytkowników. Niektóre z opcji, jak np. informacja dotycząca wielkości gospodarstwa domowego czy aktywności zakupowej, dostępna jest tylko dla użytkowników Facebooka w Stanach Zjednoczonych. Mimo tego AI pozostawia ogromne możliwości również dla mieszkańców Polski.

Aby zacząć korzystać z narzędzia, wystarczy zmienić w swoich ustawieniach profilowych język na język angielski (US) oraz przejść pod adres strony: www.facebook.com/ads/audience_insights.

Na początku krótki samouczek poinformuje nas o podstawowych możliwościach AI. Po lewej stronie znajduje się kolumna „Create Audience”, gdzie możemy dowolnie określić, jakie informacje nas interesują. Warto zaznaczyć jednak, że jeśli nasz fanpage liczy mniej niż 1000 użytkowników, dostęp do niektórych informacji może być utrudniony ze względu na możliwość łatwego zidentifykowania i przypisania konkretnemu użytkownikowi danej cechy.

facebook-audience-insight3

Klikając poniżej w zakładkę Advanced otrzymujemy całą listę szczegółowych zachowań, które możemy prześledzić, m.in. zachowanie, język, status związku, wykształcenie czy informację o pracy.

facebook-audience-insight3

Zakładki u góry pozwalają m.in. zachować utworzoną grupę osób, a także skierować bezpośrednio do niej reklamę poprzez opcję Create Ad.

facebook-audience-insight

Facebook pozwala reklamodawcom upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Tworzenie reklam może być jeszcze bardziej efektywne i skuteczne, dzięki zastosowaniu nowego narzędzia. Możemy opracować nową strategię dotarcia do potencjalnych klientów, biorąc pod uwagę ich preferencje i zainteresowania. Marck Zuckerberg podał jak na tacy nowe, lepsze możliwości dobrania targetu, a reklamodawcy z pewnością z tego skorzystają.

 

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991