Chatbot – co to jest, w jaki sposób działa?

« Back to Glossary Index

Komunikacja tekstowa za pośrednictwem sieci staje się coraz popularniejsza. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że po drugiej stronie ekranu, nie zawsze mamy do czynienia z człowiekiem. Konwersacja często zorganizowana jest w taki sposób, aby na proste pytania użytkowników odpowiadał wirtualny asystent. Do czego można wykorzystać bota i jak działa konsultant, u którego istotnym atutem jest sztuczna inteligencja?

Chatbot – co to takiego?

Automatyzacja procesów komunikacyjnych i związane z nią cięcie kosztów to istotny element rozwoju nowoczesnych firm. Do obsługi klienta coraz chętniej wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Chatbot to program komputerowy. Jego zadaniem jest wirtualny kontakt z klientem poprzez komunikator.

Jak działa wirtualny sposób obsługi klienta?

Działanie chatbotów opiera się na stworzonych wcześniej scenariuszach. Można wskazać chatboty, które nastawione są na konkretne zadania (ich możliwości są znacznie ograniczone, a klient uzyska odpowiedzi na konkretne pytania) oraz chatboty bardziej rozbudowane, pełniące rolę wirtualnych asystentów. Dzięki temu można osiągnąć sprawniejszą komunikację.

W jakich sytuacjach można wykorzystać chatbota?

W dzisiejszym świecie chatboty wykorzystywane są w wielu gałęziach gospodarki. Sztuczna inteligencja została przystosowana do przetwarzania języka naturalnego, dzięki czemu, w wielu przypadkach trudno jest się zorientować, czy rozmawiamy z botem, czy z człowiekiem. Niejednokrotnie przecież mamy wrażenie, że chat na stronie banku, dostawcy usług internetowych czy w serwisie obsługującym zamówienia posiłków prowadzimy z człowiekiem, a tak naprawdę, odpowiedzi udziela program komputerowy.

Sekcja tło

Podejmij współpracę z profesjonalną agencją

Dlaczego chatbot to dobry sposób na komunikację z klientem?

W obsłudze klienta najsłabszym ogniwem jest bardzo często człowiek. Może zapomnieć odpowiedzieć na zapytanie klienta, pogubić się w natłoku przychodzących zapytań. Wirtualny asystent nie ma takich ograniczeń. Do zalet wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie komunikacji z klientami zaliczyć można między innymi:

●     obniżenie kosztów,

●     usprawnienie procesu komunikacyjnego,

●     poprawę wydajności pracy,

●     lepsze wyniki sprzedażowe.

Facebook, messenger, komunikator internetowy – to właśnie za ich pomocą klienci kontaktują się z firmami. Nowoczesny marketing powinien maksymalnie wykorzystywać dostępne technologie, aby nie utracić potencjału, jaki oferuje mobilny kanał komunikacyjny. Użytkownik może zadawać pytania, na które niezwłocznie otrzyma satysfakcjonującą odpowiedź.

« Wróć do słownika pojęć SEO/SEM/e-marketing
Przewiń do góry