Raport ROIexperts stanowi comiesięczne podsumowanie wyników kampanii, a także wykaz zmian optymalizacyjnych na koncie. Należy go interpretować z uwzględnieniem różnych czynników zewnętrznych, takich jak na przykład sezonowość niektórych produktów i usług.
Raport zawiera podsumowanie wyników kampanii w poprzednim miesiącu w ujęciu Globalnym (dane konta na pierwszej stronie) i szczegółowym (dane o kampaniach, grupach reklam, poszczególnych słowach kluczowych) .
Pojęcia użyte w raporcie
CTR (click trough rate)
Znaczenie: współczynnik klikalności. Jest to procentowy udział osób, które kliknęły naszą reklamę w stosunku do tych, którym została ona wyświetlona.
Przykład: Reklama została wyświetlona 10 000 razy, kliknęło na nią 200 osób, a więc CTR wynosi 2%.
Komentarz: CTR dla kampanii w sieci wyszukiwania powinien wynosić minimum 1%, natomiast wynikiem bardzo dobrym jest CTR na poziomie 4-5%. Dla kampanii w sieci reklamowej CTR waha się zazwyczaj między 0,1% a 0,5%.
Średnie CPC (cost per click)
Znaczenie: średni koszt za kliknięcie. Każde kliknięcie może wiązać się z inną stawką, jaką za nie zapłaciliśmy, ponieważ wcześniej określamy jedynie, ile maksymalnie jesteśmy gotowi zapłacić.
Przykład: Mieliśmy 4 kliknięcia. Pierwsze kosztowało 1,20 zł, drugie – 1,25 zł, trzecie – 1,25 zł, czwarte – 1,30 zł, a więc średnie CPC wynosi 1,25 zł.
Komentarz: Średnie CPC może rosnąć lub spadać w zależności od maksymalnego CPC, które ustawimy, ale przede wszystkim jest uzależnione od stawek, które będzie gotowa zapłacić konkurencja.
Średnia pozycja
Znaczenia: średnia pozycja, na której wyświetla się reklama. Każde wyświetlenie może wiązać się z inną pozycją, na której znajdzie się nasza reklama.
Przykład: Mieliśmy 4 wyświetlenia. Trzy razy wyświetliliśmy się na 1. pozycji, a raz na 2. pozycji, a więc średnia pozycja wynosi 1,25.
Komentarz: Średnia pozycja może rosnąć lub spadać w zależności od maksymalnego CPC, ale również naszego wyniku jakości.
Liczba konwersji
Znaczenie: ilość zrealizowanych celów kampanii. Użytkownicy, wykonując określone operacje na naszej stronie www, wypełniają różne cele, które zostały ustawione dla kampanii.
Przykład: Mieliśmy 4 kliknięcia. Jeden z użytkowników spędził na stronie ponad 4 minuty, jeden pobrał plik pdf, a kolejny wysłał zapytanie ofertowe, a więc nasza liczba konwersji wynosi 3.
Komentarz: Liczba konwersji jest uzależniona od celów, które ustawimy dla kampanii. Najczęściej są to: określony czas spędzony na stronie, określona ilość odwiedzonych podstron, pobranie pliku pdf, wysłanie zapytania ofertowego i dokonanie zakupu, a więc operacje, które wskazują na zaangażowanie użytkownika (mikrokonwersje) oraz takie, które wygenerowały potencjalny dochód (makrokonwersje).
Średni koszt konwersji
Znaczenie: średni koszt jednego zrealizowanego celu kampanii. Jest to wartość odpowiadająca kosztom poniesionym na wszystkie kliknięcia podzielonym przez liczbę konwersji.
Przykład: Mieliśmy 4 kliknięcia, które kosztowały nas łącznie 9 zł. Przełożyły się one na 3 konwersje, a więc średni koszt konwersji wynosi 3 zł.
Komentarz: Z powodu różnorodności celów ustawionych dla kampanii, średni koszt konwersji nie odpowiada kosztom realizacji jednego konkretnego celu kampanii.
Raporty automatyczne
Dodatkowe raporty automatyczne (możliwe do ustawienia w formie comiesięcznych/cotygodniowych e-maili) możemy skonfigurować w narzędziu Google Analytics lub bezpośrednio w interfejsie AdWords. Raporty automatyczne w schematyczny sposób pokazują, jak wzrasta lub spada ruch generowany przez poszczególne kampanie, grupy reklam czy słowa kluczowe.