W marketingowym kalendarzu wakacje to czas letnich wyprzedaży – aby wykorzystać ten okres w sklepie internetowym warto się do niego odpowiednio przygotować. Polacy chętnie kupują przez Internet, szczególnie po niższych cenach. Jak wynika z raportu o e-commerce z 2019 roku “sezonowość w e-commerce ma duże znaczenie, dlatego warto planować swoje działania, uwzględniając cykle popularności danych produktów”. Ma to związek z letnimi promocjami oraz zaczynającym się w drugiej połowie sierpnia okresem “Back to school”.
Doskonale wiedzą o tym firmy działające w sektorach: retail, beauty, elektronika, zabawki, książki, wyposażenie domu (w szczególności domowego biura, sypialni), akcesoriów sportowych i to właśnie one mogą najwięcej zyskać w tym okresie. Polacy z chęcią kupują w Internecie, w szczególności na wyprzedażach. Jak więc przyciągnąć potencjalnych klientów do e-sklepu w okresie, gdy są skorzy do zakupów? W poniższym artykule omawiamy kroki, które należy podjąć, aby najlepiej wykorzystać czas letnich wyprzedaży i osiągnąć wysokie zwroty w e-commerce 🙂
Przygotowanie sklepu do wzmożonego ruchu
Zawczasu warto zadbać o optymalizację strony – czynniki wpływające na SEO nie tylko pozytywnie wpłyną na widoczność, ale też będą korzyścią dla użytkownika, który nie natrafi na niej na błędy, a więc będzie bardziej zadowolony z możliwości jakie daje. O czym warto pamiętać:
- należy sprawdzić szybkość ładowania strony i w razie możliwości maksymalnie ją usprawnić,
- strona powinna pozwalać na swobodne korzystanie z niej na różnych urządzeniach: na desktopach, tabletach i urządzeniach mobilnych, dlatego należy zadbać o to, by była responsywna,
- oferta znajdująca się na stronie powinna być aktualna – tak, aby potencjalny Klient nie natrafił na błędy 404,
- warto zadbać o odpowiednio duże stany magazynowe,
- do wzmożonego ruchu na stronie warto przygotować także serwer, aby uniknąć problemów z przeciążeniem.
Przygotuj sklep na sezon letni
Odpowiednia komunikacja
Aby przyciągnąć użytkowników do swojego sklepu, warto poinformować ich o okazjach jakie na nich czekają. W przypadku wyprzedaży warto zadbać o komunikację odpowiednio wcześnie. Ważne, aby w sieci pojawiły się informacje o planowanych promocjach – można do tego wykorzystać media społecznościowe, newslettery czy kampanie reklamowe. W przypadku kampanii najlepiej sprawdzą się kampanie bannerowe (w tym remarketing). Osoby, które dokonały zakupu w sklepie wcześniej mogą być zainteresowane ponownym zakupem np. towarów komplementarnych.
Czas wyprzedaży to oczywiście moment, w którym użytkowników czeka natłok informacji sprzedażowych. Aby Twój komunikat został dostrzeżony i zapamiętany skup się na prostym, jasnym przekazie oraz grafikach przykuwających uwagę.
Podstrona dotycząca wyprzedaży
Organizując wyprzedaż w e-sklepie warto przygotować osobną podstronę, gdzie dostępne będą wszystkie aktualne okazje. Potencjalny Klient wchodząc na stronę powinien wiedzieć, gdzie się kierować i gdzie znaleźć interesujące go oferty. Dobrym pomysłem jest wyszczególnienie bestsellerów oraz największych wyprzedażowych okazji – dodatkowo wzmocni to sprzedaż. Sprawdzi się również cross-selling i narzędzia do rekomendacji produktów. Tym sposobem można zainteresować Klienta nie tylko produktami przecenionymi, ale również resztą Twojej oferty. Pozwoli to na podniesienie wartości koszyka zakupowego. Oczywiście należy pamiętać, aby rekomendowane produkty do siebie pasowały.
Kupony rabatowe
Warto zaproponować Klientom zniżkę w postaci kodu rabatowego. Stosując różne kody i różnicując je wśród odbiorców będziesz mieć możliwość mierzenia wyników – skąd Klienci do Ciebie wracają, jakie narzędzie komunikacji jest najskuteczniejsze. Pomoże to w planowaniu działań marketingowych na kolejne sezony. Dobrze działają również limitowane czasowo promocje na sklepie – motywują potencjalnych Klientów do szybkiej decyzji zakupowej. Dodatkową motywacją do dokonania zakupów mogą być: darmowa dostawa od pewnej kwoty wartości zakupów czy gratisy dodawane do zamówienia.
Kluczem do sukcesu akcji wyprzedażowej jest zaplanowana strategia i jej implementacja. Ważne, aby akcje promocyjne nie powtarzały się zbyt często – wtedy Klienci będą czuli, że jest to rzeczywiście wyjątkowa okazja na zrobienie zakupów. Jeśli potrzebna jest pomoc w przygotowaniu sklepu pod okres wyprzedaży lub przygotowanie strategii kampanii reklamowych – w DevaGroup z chęcią pomożemy w tym temacie.