Jak ugryźć remarketing w wyszukiwarce Google?

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 03.2016

Już za niecały rok najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce osiągnie pełnoletniość. Google od zawsze stawia na rozwój swojej wyszukiwarki, dzięki czemu możliwości reklamodawców stale się zwiększają. Tylko w ostatnich kilku miesiącach udostępniło Customer Match, RLSA dla Product Listing Ads, Structured snippets i wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek.

Nie każdy pamięta o możliwościach stosowania remarketingu w wyszukiwarce dla wielu typów kampanii w Searchu. Dzięki temu rozwiązaniu reklamy trafią do osób, które korzystają z wyszukiwarki, a wcześniej odwiedziły naszą stronę.


RLSA czyli co?

Dla przypomnienia Remarketing List for Search Ads (RLSA) to sposób targetowania, który pozwala dostosować stawki i kampanie w sieci wyszukiwania dla użytkowników, którzy odwiedzili już naszą witrynę. Jest jednym z najlepszych rozwiązań dla tych reklamodawców, którzy chcą poprawić efektywność swojej kampanii w wyszukiwarce. Listy remarketingowe dla RLSA wykorzystują zwykły tag remarketingowy lub mogą być utworzone w Google Analytics. Jeśli zatem chcesz mieć swoich użytkowników z powrotem, podepnij RLSA i obserwuj efekty!


RLSA? Od czego zacząć?

RLSA można użyć w kampanii na dwa sposoby w zależności od tego, jakie ustawienie kierowania wybierzemy.

Kierowanie i stawka

Pierwszy sposób wiąże się ze stworzeniem nowej kampanii, w której reklamy będą wyświetlane tylko użytkownikom z list remarketingowych, którzy wyszukiwali słowa kluczowe, jakie mamy dodane w kampanii.

Tylko stawka

Druga metoda opiera się na modyfikacji stawek w obrębie istniejącej kampanii. Jeżeli RLSA dodamy do kampanii, w której będzie mieli standardowe kierowanie na słowa kluczowe, plik produktowy czy dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, to osobom, które odpowiadają naszemu targetowaniu i znajdują się na naszej liście remarketingowej, będziemy serwowali reklamy z wyższym bidem.

RLSA_kierowanie

Źródło: materiały Google


W jakich kampaniach warto zastosować?

RLSA zapewnia szerokie spectrum zastosowań. Oto kilka pomysłów wykorzystania list remarketingowych w różnych typach kampanii w wyszukiwarce.

Standardowe reklamy tekstowe + RLSA

Połączenie standardowym reklam tekstowych z listami remarketingowymi daje korzyść dla użytkowników wyszukiwarki, którzy otrzymują bardziej atrakcyjne, precyzyjne i trafne reklamy.

– Dzięki listom remarketingowym możemy zaserwować precyzyjne reklamy tym użytkownikom, którzy już kiedyś skorzystali z naszej oferty i ponownie poszukują usług lub produktów związanych z naszą branżą.

– Klientom, którzy porzucili koszyk lub przerwali wypełnianie formularza możemy zaprezentować reklamy z nowościami lub ofertami specjalnymi, zachęcające do dokończenia procesu zakupowego.

– Warto utworzyć kampanie na generyczne słowa kluczowe dla tych klientów, którzy znają naszą ofertę. Pomoże to zwiększyć zasięg w obrębie grupy naszych byłych użytkowników.

Google Shopping + RLSA

Jest to rozwiązanie dedykowane sklepom internetowym, korzystającym z kampanii produktowej. Osoby odwiedzające nasz sklep, a więc zainteresowane produktami, które oferujemy, będą miały okazję po raz kolejny zetknąć się z naszą ofertą.

– Użytkownikom, którzy znajdują się na liście remarketingowej z porzuconymi koszykami, możemy serwować reklamy produktowe w oparciu o Kierowanie i stawkę, aby zagwarantować sobie emisję reklamy produktu.

– RLSA można wykorzystać do cross sellingu, kierując reklamy z powiązanymi produktami, do tych osób, które dokonały zakupu podstawowego produktu.

DSA + RLSA= RDSA (Dynamic Search Remarketing)

Idealne dla branży e-commerce i witryn z dużą liczbą podstron. Świetne rozwiązanie, które daje nam możliwość serwowania dynamicznym reklam w wyszukiwarce użytkownikom, którzy zajrzeli na naszą stronę. Liczne case’y pokazują, że RDSA w porównaniu do zwykłego DSA powoduje obniżenie CPA i wzrost współczynnika konwersji.

– Warto rozpocząć od zastosowania podstawowej list remarketingowej na Wszystkich użytkowników.

– W dwóch linijkach tekstów reklamowego dynamicznej reklamy możemy umieścić spersonalizowane komunikaty np. o dodatkowym rabacie czy gratisie, które zachęca potencjalnych klientów do zakupu.


RLSA pod lupą

Tworząc kampanie RLSA, pamiętajmy także o podstawowych wymaganiach. Aby kampania RLSA wystartowała, na liście remarketingowej musi znajdować się minimum 1000 plików cookie. W przypadku bardzo precyzyjnych list remarketingowych pozyskanie takiej liczby cookiesów może być trudne. Maksymalny okres ważności listy remarketingowej dla reklam w sieci wyszukiwania Google wynosi 180 dni.

Coraz większym wyzwaniem dla właścicieli stron internetowych staje się dotarcie do osób, które odwiedziły witrynę i zachęcenie je do powrotu i dokonania konwersji. Stworzenie strategii uwzględniającej RLSA zwiększa szansę na sukces, dlatego odzyskaj swoich użytkowników z RLSA już dziś!

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991