Już za niecały rok najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce osiągnie pełnoletniość. Google od zawsze stawia na rozwój swojej wyszukiwarki, dzięki czemu możliwości reklamodawców stale się zwiększają. Tylko w ostatnich kilku miesiącach udostępniło Customer Match, RLSA dla Product Listing Ads, Structured snippets i wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek.
Nie każdy pamięta o możliwościach stosowania remarketingu w wyszukiwarce dla wielu typów kampanii w Searchu. Dzięki temu rozwiązaniu reklamy trafią do osób, które korzystają z wyszukiwarki, a wcześniej odwiedziły naszą stronę.
RLSA czyli co?
Dla przypomnienia Remarketing List for Search Ads (RLSA) to sposób targetowania, który pozwala dostosować stawki i kampanie w sieci wyszukiwania dla użytkowników, którzy odwiedzili już naszą witrynę. Jest jednym z najlepszych rozwiązań dla tych reklamodawców, którzy chcą poprawić efektywność swojej kampanii w wyszukiwarce. Listy remarketingowe dla RLSA wykorzystują zwykły tag remarketingowy lub mogą być utworzone w Google Analytics. Jeśli zatem chcesz mieć swoich użytkowników z powrotem, podepnij RLSA i obserwuj efekty!
RLSA? Od czego zacząć?
RLSA można użyć w kampanii na dwa sposoby w zależności od tego, jakie ustawienie kierowania wybierzemy.
Kierowanie i stawka
Pierwszy sposób wiąże się ze stworzeniem nowej kampanii, w której reklamy będą wyświetlane tylko użytkownikom z list remarketingowych, którzy wyszukiwali słowa kluczowe, jakie mamy dodane w kampanii.
Tylko stawka
Druga metoda opiera się na modyfikacji stawek w obrębie istniejącej kampanii. Jeżeli RLSA dodamy do kampanii, w której będzie mieli standardowe kierowanie na słowa kluczowe, plik produktowy czy dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, to osobom, które odpowiadają naszemu targetowaniu i znajdują się na naszej liście remarketingowej, będziemy serwowali reklamy z wyższym bidem.
Źródło: materiały Google
W jakich kampaniach warto zastosować?
RLSA zapewnia szerokie spectrum zastosowań. Oto kilka pomysłów wykorzystania list remarketingowych w różnych typach kampanii w wyszukiwarce.
Standardowe reklamy tekstowe + RLSA
Połączenie standardowym reklam tekstowych z listami remarketingowymi daje korzyść dla użytkowników wyszukiwarki, którzy otrzymują bardziej atrakcyjne, precyzyjne i trafne reklamy.
– Dzięki listom remarketingowym możemy zaserwować precyzyjne reklamy tym użytkownikom, którzy już kiedyś skorzystali z naszej oferty i ponownie poszukują usług lub produktów związanych z naszą branżą.
– Klientom, którzy porzucili koszyk lub przerwali wypełnianie formularza możemy zaprezentować reklamy z nowościami lub ofertami specjalnymi, zachęcające do dokończenia procesu zakupowego.
– Warto utworzyć kampanie na generyczne słowa kluczowe dla tych klientów, którzy znają naszą ofertę. Pomoże to zwiększyć zasięg w obrębie grupy naszych byłych użytkowników.
Google Shopping + RLSA
Jest to rozwiązanie dedykowane sklepom internetowym, korzystającym z kampanii produktowej. Osoby odwiedzające nasz sklep, a więc zainteresowane produktami, które oferujemy, będą miały okazję po raz kolejny zetknąć się z naszą ofertą.
– Użytkownikom, którzy znajdują się na liście remarketingowej z porzuconymi koszykami, możemy serwować reklamy produktowe w oparciu o Kierowanie i stawkę, aby zagwarantować sobie emisję reklamy produktu.
– RLSA można wykorzystać do cross sellingu, kierując reklamy z powiązanymi produktami, do tych osób, które dokonały zakupu podstawowego produktu.
DSA + RLSA= RDSA (Dynamic Search Remarketing)
Idealne dla branży e-commerce i witryn z dużą liczbą podstron. Świetne rozwiązanie, które daje nam możliwość serwowania dynamicznym reklam w wyszukiwarce użytkownikom, którzy zajrzeli na naszą stronę. Liczne case’y pokazują, że RDSA w porównaniu do zwykłego DSA powoduje obniżenie CPA i wzrost współczynnika konwersji.
– Warto rozpocząć od zastosowania podstawowej list remarketingowej na Wszystkich użytkowników.
– W dwóch linijkach tekstów reklamowego dynamicznej reklamy możemy umieścić spersonalizowane komunikaty np. o dodatkowym rabacie czy gratisie, które zachęca potencjalnych klientów do zakupu.
RLSA pod lupą
Tworząc kampanie RLSA, pamiętajmy także o podstawowych wymaganiach. Aby kampania RLSA wystartowała, na liście remarketingowej musi znajdować się minimum 1000 plików cookie. W przypadku bardzo precyzyjnych list remarketingowych pozyskanie takiej liczby cookiesów może być trudne. Maksymalny okres ważności listy remarketingowej dla reklam w sieci wyszukiwania Google wynosi 180 dni.
Coraz większym wyzwaniem dla właścicieli stron internetowych staje się dotarcie do osób, które odwiedziły witrynę i zachęcenie je do powrotu i dokonania konwersji. Stworzenie strategii uwzględniającej RLSA zwiększa szansę na sukces, dlatego odzyskaj swoich użytkowników z RLSA już dziś!