Jak ugryźć remarketing w wyszukiwarce Google?

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 03.2016
 

Już za niecały rok najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce osiągnie pełnoletniość. Google od zawsze stawia na rozwój swojej wyszukiwarki, dzięki czemu możliwości reklamodawców stale się zwiększają. Tylko w ostatnich kilku miesiącach udostępniło Customer Match, RLSA dla Product Listing Ads, Structured snippets i wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek.

Nie każdy pamięta o możliwościach stosowania remarketingu w wyszukiwarce dla wielu typów kampanii w Searchu. Dzięki temu rozwiązaniu reklamy trafią do osób, które korzystają z wyszukiwarki, a wcześniej odwiedziły naszą stronę.


RLSA czyli co?

Dla przypomnienia Remarketing List for Search Ads (RLSA) to sposób targetowania, który pozwala dostosować stawki i kampanie w sieci wyszukiwania dla użytkowników, którzy odwiedzili już naszą witrynę. Jest jednym z najlepszych rozwiązań dla tych reklamodawców, którzy chcą poprawić efektywność swojej kampanii w wyszukiwarce. Listy remarketingowe dla RLSA wykorzystują zwykły tag remarketingowy lub mogą być utworzone w Google Analytics. Jeśli zatem chcesz mieć swoich użytkowników z powrotem, podepnij RLSA i obserwuj efekty!


RLSA? Od czego zacząć?

RLSA można użyć w kampanii na dwa sposoby w zależności od tego, jakie ustawienie kierowania wybierzemy.

Kierowanie i stawka

Pierwszy sposób wiąże się ze stworzeniem nowej kampanii, w której reklamy będą wyświetlane tylko użytkownikom z list remarketingowych, którzy wyszukiwali słowa kluczowe, jakie mamy dodane w kampanii.

Tylko stawka

Druga metoda opiera się na modyfikacji stawek w obrębie istniejącej kampanii. Jeżeli RLSA dodamy do kampanii, w której będzie mieli standardowe kierowanie na słowa kluczowe, plik produktowy czy dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, to osobom, które odpowiadają naszemu targetowaniu i znajdują się na naszej liście remarketingowej, będziemy serwowali reklamy z wyższym bidem.

RLSA_kierowanie

Źródło: materiały Google


W jakich kampaniach warto zastosować?

RLSA zapewnia szerokie spectrum zastosowań. Oto kilka pomysłów wykorzystania list remarketingowych w różnych typach kampanii w wyszukiwarce.

Standardowe reklamy tekstowe + RLSA

Połączenie standardowym reklam tekstowych z listami remarketingowymi daje korzyść dla użytkowników wyszukiwarki, którzy otrzymują bardziej atrakcyjne, precyzyjne i trafne reklamy.

– Dzięki listom remarketingowym możemy zaserwować precyzyjne reklamy tym użytkownikom, którzy już kiedyś skorzystali z naszej oferty i ponownie poszukują usług lub produktów związanych z naszą branżą.

– Klientom, którzy porzucili koszyk lub przerwali wypełnianie formularza możemy zaprezentować reklamy z nowościami lub ofertami specjalnymi, zachęcające do dokończenia procesu zakupowego.

– Warto utworzyć kampanie na generyczne słowa kluczowe dla tych klientów, którzy znają naszą ofertę. Pomoże to zwiększyć zasięg w obrębie grupy naszych byłych użytkowników.

Google Shopping + RLSA

Jest to rozwiązanie dedykowane sklepom internetowym, korzystającym z kampanii produktowej. Osoby odwiedzające nasz sklep, a więc zainteresowane produktami, które oferujemy, będą miały okazję po raz kolejny zetknąć się z naszą ofertą.

– Użytkownikom, którzy znajdują się na liście remarketingowej z porzuconymi koszykami, możemy serwować reklamy produktowe w oparciu o Kierowanie i stawkę, aby zagwarantować sobie emisję reklamy produktu.

– RLSA można wykorzystać do cross sellingu, kierując reklamy z powiązanymi produktami, do tych osób, które dokonały zakupu podstawowego produktu.

DSA + RLSA= RDSA (Dynamic Search Remarketing)

Idealne dla branży e-commerce i witryn z dużą liczbą podstron. Świetne rozwiązanie, które daje nam możliwość serwowania dynamicznym reklam w wyszukiwarce użytkownikom, którzy zajrzeli na naszą stronę. Liczne case’y pokazują, że RDSA w porównaniu do zwykłego DSA powoduje obniżenie CPA i wzrost współczynnika konwersji.

– Warto rozpocząć od zastosowania podstawowej list remarketingowej na Wszystkich użytkowników.

– W dwóch linijkach tekstów reklamowego dynamicznej reklamy możemy umieścić spersonalizowane komunikaty np. o dodatkowym rabacie czy gratisie, które zachęca potencjalnych klientów do zakupu.


RLSA pod lupą

Tworząc kampanie RLSA, pamiętajmy także o podstawowych wymaganiach. Aby kampania RLSA wystartowała, na liście remarketingowej musi znajdować się minimum 1000 plików cookie. W przypadku bardzo precyzyjnych list remarketingowych pozyskanie takiej liczby cookiesów może być trudne. Maksymalny okres ważności listy remarketingowej dla reklam w sieci wyszukiwania Google wynosi 180 dni.

Coraz większym wyzwaniem dla właścicieli stron internetowych staje się dotarcie do osób, które odwiedziły witrynę i zachęcenie je do powrotu i dokonania konwersji. Stworzenie strategii uwzględniającej RLSA zwiększa szansę na sukces, dlatego odzyskaj swoich użytkowników z RLSA już dziś!

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry