Strategie AdWords szyte na miarę – skuteczny remarketing

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 04.2017
 
Strategie AdWords szyte na miarę – skuteczny remarketing

Strategie AdWords szyte na miarę -
skuteczny remarketing

W ostatniej części naszego cyklu Strategie AdWords Szyte na miarę przedstawimy kilka pomysłów na Remarketing. Kampanie docierające do użytkowników, którzy byli już u nas na stronie są bardzo na czasie, gdyż często przynoszą znaczący procent wszystkich konwersji sklepu.
Wiadomo, że klienci stosunkowo rzadko kupują coś przy pierwszej wizycie – często potrzebują kilku dni, a w niektórych przypadkach kilku miesięcy aby podjąć finalną decyzję. Powrót do takich użytkowników w odpowiednim czasie i z odpowiednim komunikatem to konieczność.
Pokażmy co możemy zrobić w remarketingu na przykładzie 2 hipotetycznych firm – sklepu z karmą dla psów i dewelopera sprzedającego mieszkania w Wrocławiu.

Remarketing w Sieci Reklamowej Google (GDN)

Żeby korzystać z remarketingu musimy na początku skonfigurować listy remarketingowe – czyli inaczej mówiąc dodać do listy użytkowników, którzy byli u nas na stronie. Możemy zrobić za pomocą interfejsu AdWords lub Analytics. Rekomendujemy wykorzystanie tego drugiego, gdyż daje nam dużo większe możliwości. Warto wcześniej zastanowić się jakich list będziemy potrzebowali. Sporo kont które audytujemy ogranicza się do jednej konfiguracji remarketingu na wszystkich użytkowników, którzy byli na stronie w ciągu ostatnich 30 dni. Dlaczego jest to błąd. Pokażmy w kilku przykładach.

Wykorzystajmy różnej długości listy

Długość listy remarktetingowej, czyli czas przez jaki system będzie przechowywał ciasteczko użytkownika to bardzo ważna kwestia. Długość listy powinna odzwierciedlać czas potrzebny na decyzję w danej branży. Warto wykorzystać różnej długości listy. Dlaczego? Możemy wyświetlić inną reklamę użytkownikom, którzy byli na naszej stronie w ciągu ostatnich 7 dni, inną reklamę użytkownikom, którzy byli na stronie więcej niż 7 dni temu ale np. mniej niż 14, a jeszcze inną reklamę użytkownikom którzy byli na naszej stronie ponad dwa tygodnie temu. W jaki sposób to zrobić? Konfigurujemy daną listę remarketingową w wariancie 7, 14 i 21 dniowym. W pierwszej grupie reklam wyświetlamy reklamę tylko użytkownikom z listy 7 dniowej. W drugiej grupie wyświetlamy reklamę użytkownikom listy 14 dniowej, ale wykluczając listę 7 dniową. W trzeciej zaś grupie wyświetlamy reklamę użytkownikom listy 21 dniowej wykluczając listę 14 dniową.

Odpowiednie reklamy dla odpowiednich list

Warto pamiętać, że dla każdej z grup musimy przygotować inny tekst reklamowy. Dla naszej strony deweloperskiej możemy, dla użytkowników z pierwszej grupy w reklamie zachęcać użytkowników przewagami naszej firmy (opiniami, plusami inwestycji czy dniami otwartymi które mają być w danym momencie). W grupie drugiej możemy przekazywać użytkownikowi informację o promocji czy rabacie na dane mieszkania który obowiązuje np. przez najbliższe 30 dni. W trzeciej grupie możemy pokazywać przykładowo inne alternatywne lokalizacje, które są w niższej cenie. Im bardziej kreatywnie podejdziemy do tematu, tym większa szansa że użytkownik zainteresuje się naszą reklamą.

Listy remarketingowe o odpowiedniej długości

Oczywiście można także wykorzystywać dłuższe listy – szczególnie w wypadku dewelopera zasadne wydaje się wykorzystanie listy 60 dniowej (a nawet 90 dniowej), gdyż zakup mieszkania to długotrwały proces – stąd warto przypominać użytkownikowi o ofercie przez dłuższy okres.
Dodatkowo warto zachować na długiej liście (maksymalnie możemy skorzystać z listy 540 dni ) wszystkich użytkowników naszej strony lub wszystkich użytkowników którzy dokonali transakcji. Dlaczego? Nasz sklep z karmą dla psów może takich użytkowników, którzy kupili już coś na stronie poinformować o nowej promocji czy wyprzedaży która ma miejsce właśnie teraz. Taką kampanię można uruchamiać co jakiś czas – ale będzie na pewno dobrze wpływała na liczbę transakcji z kampanii.

Dla długiej listy użytkowników którzy coś kupili mamy jeszcze jeden pomysł na wykorzystanie – możemy zastosować strategię sprzedaży dodatkowej (up-selling i cross-selling) czyli osobom które kupiły karmę dla psa możemy wyświetlić reklamę obroży przeciw insektom lub pakiet na strzyżenie psa. Takie kampanie mogą uzupełnić ofertę i skorzystać z zasady że dobrze obsłużony klient będzie wracał do naszego sklepu.
Ważne – należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy – żeby skorzystać z listy remarketingowej musimy posiadać na niej co najmniej 100 użytkowników (lub 1000 w wypadku wyszukiwarki)

Inne reklamy dla użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami

Warto dywersyfikować także reklamy dla użytkowników, w zależności od tego czym byli zainteresowani podczas swojej wizyty. W wypadku naszego dewelopera – warto przechować użytkowników, którzy byli zainteresowani inwestycją w centrum Wrocławia na jednej liście remarketingowej, na drugiej możemy wykorzystać użytkowników, którzy byli na stronie inwestycji na obrzeżach miasta, tak żeby każdemu z nich wyświetlić odpowiednią reklamę.

Konkretna oferta dla użytkowników, którzy wykonali jakąś akcję

Oczywiście warto powracać szczególnie do niektórych typów użytkowników. Wszyscy użytkownicy, którzy dodali coś do koszyka ale nie kupili, wszyscy użytkownicy którzy pobrali pdf z ofertą czy weszli na stronę kontaktu – to osoby na ostatniej prostej do zakupu – warto przypominać im o naszej ofercie.

Trzeba wiedzieć kiedy przestać – warunki zatrzymania Remarketingu

Jak śpiewał kiedyś Perfect – trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść. Tak samo w remarketingu – jeżeli użytkownik kupił już u nas mieszkanie (np. loguje się do strony jako klient) lub kupił coś na stronie – koniecznie powinniśmy przestać wyświetlać mu reklamę zachęcającą do zakupu, gdyż nie warto tracić budżetu i denerwować klienta nieadekwatną reklamą.

Remarketing Dynamiczny – must have dla sklepów

Dla sklepu z karmą dla psów, oprócz tradycyjnego remarketingu na użytkowników którzy dodali produkt do koszyka ale nie sfinalizowali transakcji, czy do takich którzy spędzili na stronie więcej niż np 3 minuty warto przejść o krok dalej i skonfigurować remarketing dynamiczny. Reklamy dynamiczne pozwalają w reklamie wyświetlić reklamy z produktami, które użytkownik widział ostatnio w sklepie. Taka reklama działa często lepiej – według naszych doświadczeń nawet 30-50% częściej prowadzi do konwersji.

Remarketing w Wyszukiwarce – RLSA

Pamiętajmy jeszcze że powracać do użytkowników możemy nie tylko w GDN  – remarketing to także reklama w wyszukiwarce o której pisałem w cyklu o RLSA – więcej można znaleźć tutaj i tutaj .

Bonus – Użytkownicy podobni

Ostatnią już rzeczą – pochodną do remarketingu jest reklama kierowana na użytkowników podobnych. Po konfiguracji list remarketingowych będziemy mieli także dostęp do list podobnych – czyli takich którzy w sieci wykazują analogiczne zachowania do tych których mamy na liście remarketingowej. Warto przetestować kampanie w sieci reklamowej na użytkowników podobnych, którzy dodali produkt do koszyka, kupili coś w naszym sklepie lub wysłali formularz kontaktowy.

Podsumowanie

To tylko kilka z możliwości jakie daje remarketing. Warto zapamiętać najważniejszą radę – dywersyfikujmy przekaz reklamowy – nie warto uruchamiać tej samej reklamy dla wszystkich użytkowników, gdyż dzięki takiemu zróżnicowaniu, możemy osiągnąć dużo lepsze wyniki.

Jeżeli chcesz zobaczyć jak mógłby wyglądać remarketing dla twojej strony skontaktuj się z nami.

Tomasz Trzósło
Sales and Google Ads Manager Zajmuje się analizą danych płynących z narzędzia Google Analytics. W branży e-commerce pracuje od 2008 roku. Prowadził agencję ROIExperts.pl. Szkolił m.in.: Ministerstwo Cyfryzacji RP czy Akademię Google Partners.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry