27 września odbyło się 3 z kolei spotkanie w ramach serii Think Global organizowanej przez Google. Kolejny epizod nosił tytuł „Winning Peak Season Cross-Border Shopers”. Skupiał się on głównie na sposobach zdobycia nowych Klientów z całego świata w trakcie intensywnego sezonu sprzedażowego. W DevaGroup uwielbiamy być na bieżąco i czerpać wiedzę z branżowych eventów, którą później wykorzystujemy w działaniach dla naszych Klientów. Nie inaczej było w przypadku webinaru Google, dzięki któremu poznaliśmy masę nowości i zaczerpnęliśmy ogrom marketingowej inspiracji! Spotkanie zostało podzielone na dwie części, w trakcie których swoją wiedzą podzielili się:
John Ferguson – specjalista od globalizacji, handlu oraz finansów
Gerald Breatnach – kierownik działu Strategic Insights w Google
Stephanie Firth – kierownik działu Strategic Pattern
Richie Reynolds – menedżer do spraw strategii i sprzedaży międzynarodowej w Google
Jak pozyskać zagranicznych Klientów i rozwijać swoją markę globalnie?
W pierwszej części rozmówcy skupili się na innowacyjnych strategiach, dzięki którym firmy mogą odnieść globalny sukces sprzedażowy. Stephanie Firth, John Ferguson oraz Gerald Breatnach podczas webinaru udzielili odpowiedzi na 6 zadanych pytań, dzięki którym zdobyliśmy przydatne informacje związane z prowadzeniem globalnego biznesu. Między innymi dowiedzieliśmy się, że:
- Należy stosować różne strategie w zależności od regionu. Obecnie w Europie dużym problemem jest wciąż rosnąca inflacja oraz spowolnienie gospodarcze, natomiast w Ameryce Północnej sytuacja wygląda zupełnie inaczej – zarobki rosną i bezrobocie jest coraz niższe.
- Stany Zjednoczone, Azja oraz Bliski Wschód cechują się wyższym przywiązaniem do marki niż Europa.
- Klienci szukają produktów zza granicy szczególnie wtedy, gdy zagraniczna marka oferuje atrakcyjniejsze ceny danego produktu, bądź gdy ten produkt w ogóle nie jest dostępny na lokalnym rynku.
- Klienci nie zwracają zbytnio uwagi na to, z jakiego rynku pochodzi produkt, jeżeli firma spełnia określone wymagania, takie jak szybki czas dostawy, czy atrakcyjna cena. Czasem nawet twierdzą, że jeśli dana rzecz pochodzi zza granicy, to musi być lepsza.
- Powinno się wykorzystywać systemy uczące się oraz automatyzacje, aby biznes działał lepiej – w tym biznes międzynarodowy.
- Niezwykle ważne jest monitorowanie ścieżki użytkownika.
- Około 20 lat temu, według przeprowadzonej analizy wyszukiwań produktowych, ludzie szukali produktów z dopiskiem tani, obecnie skupiają się bardziej na słowie najlepszy.
- Klienci podejmują decyzje w oparciu o dwie główne kwestie – ceny oraz jakości produktów, natomiast ich pochodzenie ma drugorzędne znaczenie.
- Dla produktów, które są wprowadzane na dany rynek zza granicy kluczowy jest social proof, na który składają się między innymi oceny użytkowników, czy potwierdzenie jakości przez znane osoby. Dzięki temu, produkt może budować zaufanie.
- Warto pamiętać o trendach, dzięki którym potencjalni Klienci mogą być bardziej zainteresowani naszymi produktami. Są to między innymi: wiele opcji płatności czy dobry czas i jakość dostawy. Przykładowo, jeżeli czas dostawy wynosi poniżej 5 dni, to dla Klientów ważniejsza będzie cena niż czas dostawy.
- Prowadząc sprzedaż w kilku różnych kanałach, sprzedawcy powinni przeznaczyć około 60% budżetu na działania marketingowe online, natomiast około 40% na tradycyjny marketing.
- Sezon zakupowy już się rozpoczął – w tym roku Klienci zaczęli kupować wcześniej.
Pod koniec zaprezentowane zostały jeszcze podpowiedzi dotyczące tego, jak można efektywnie sprzedawać za granicą:
Międzynarodowe strategie reklamowe i marketingowe
Kolejna część webinaru dotyczyła strategii, dzięki którym nasz biznes może osiągnąć rentowność oraz zmaksymalizować ROI. Richie Reynolds podzielił się z słuchaczami trafnymi wskazówkami oraz ciekawostkami:
- Nowe inwestycje w czasie recesji mogą zwiększyć długoterminową przewagę rynkową.
- 42% Klientów z całego świata rozpoczyna kupowanie świątecznych prezentów o wiele wcześniej.
- System Google oferuje wiele unikatowych rozwiązań, dzięki którym nasza marka może być rozpoznawalna nie tylko lokalnie , ale również za granicą. W trakcie tworzenia kampanii w Google Ads, powinniśmy tworzyć reklamy elastyczne (dzięki nim stworzone zostaną najlepsze kombinacje nagłówków oraz tekstów reklamowych), kampanie w sieci wyszukiwania ze słowami kluczowymi w dopasowaniu przybliżonym oraz kampanie wideo.
- Reklamy, które użytkownik widzi online mają niewątpliwy wpływ na zakupy offline. Aż 9 na 10 zostało wydanych podczas zakupów stacjonarnych, dzięki temu, że odbiorca zobaczył reklamę w sieci.
- Warto wykorzystywać lokalne święta i okazje do promocji, korzystając z narzędzi: Performance max, Youtube for Performance, Tłumacza feedu oraz Planera skuteczności kampanii.
Podsumowanie
Dzięki wzięciu udziału w 3 części Think Global poznaliśmy wiele cennych rad, które możemy uwzględnić w naszych działaniach reklamowych, które prowadzimy dla Klientów. Wielkimi krokami zbliża się długo wyczekiwany sezon zakupowy, więc warto już dziś przygotować strategię, dzięki której osiągniemy zaplanowane cele na ten czas. Dla zainteresowanych serią Google – już 8 grudnia odbędzie się ostatni webinar z serii Think Global.