Kampania zopytmalizowana pod kątem celu

Wojciech Wojtyła
Wojciech Wojtyła
29 czerwca 2018

Oszczędzaj czas dzięki nowej kampanii


Zobacz nowość od Google Ads!

Wraz z rozwojem technologii Machine Learning powstają coraz to nowsze rodzaje kampanii. Nie da się ukryć, że są one coraz bardziej skuteczne oraz pozwalają na bardziej sprecyzowane dotarcie do klienta. Aby korzystać z najnowszych zdobyczy technologicznych w marketingu z pomocą jak zwykle przychodzi Google, które niedawno zaprezentowało nowy rodzaj kampanii czyli kampania zoptymalizowana pod kątem celu. Poniżej postaram się przybliżyć nieco tą nową generacje kampanii.

Użytkownik, który zamierza kupić produkt z reguły nie robi tego za pierwszym razem. Kiedy stwierdzi, że zamierza nabyć jakąś rzecz to przeprowadza szczegółowy wywiad na temat danego produktu. Przegląd informacji dokonuje się poprzez przepływ informacji pomiędzy urządzeniami mobilnymi oraz standardowymi komputerami.  Na zbiór informacji o produkcie mogą składać się różne rzeczy takie jak:

  • Czytanie recenzji,
  • Przegląd ocen produktu,
  • Oglądanie video z produktem,
  • Poszukiwanie informacji o produkcie.

Kampania zoptymalizowana pod kątem celu to zupełnie nowy podtyp kampanii wykorzystujący dużo więcej informacji pomocnych przy zwiększeniu wyników zakupowych. Kampanie te wykorzystują informacje z różnych źródeł i spinają wszystko w jedną całość, która pozwala nam w łatwiejszy sposób kontrolować to co się dzieje w danym czasie z kampanią lub jej wynikami odpowiednio szybko reagować. Zebrane dane dostarczają również systemowi danych, dzięki, którym możemy zmaksymalizować ilość konwersji. Oraz osiągnąć duży zwrot z nakładów na reklamę.

Nowa kampania zaciąga produkty z feedu produktowego, testuje, różne kombinacje zdjęć oraz tekstu po czym wyświetla potencjalnie najlepsze reklamy w różnych kanałach dostępnych w sieci Google. Kanałami tymi są:

Cały proces umieszczania reklam, ustalania stawek czy wyboru odpowiedniej listy odbiorców jest zoptymalizowany pod względem maksymalizacji konwersji. Automatyzacja procesów jest możliwa dzięki Machine Learning, które wyręcza nas przy optymalizacjach kampanii na różnych kanałach. Zyskujemy dzięki temu cenny czas, który możemy poświęcić na inne ważne rzeczy. Dostajemy również wgląd na to gdzie możemy mieć największą sprzedaż.

[1]Typy reklam użyte w nowych kampaniach

Rodzaje reklam, które wykorzystuje kampania zoptymalizowana pod kątem celu

 

Co potrzebujesz aby wystartować z nową kampanią zakupową? Niewiele:

  • Włączony tag remarketingowy,
  • Listy remarkeintogwe z ilością minimum 100 użytkowników,
  • Aktywny nowy typ śledzenia Google Analytics,
  • Kampanie zakupowe z minimalną ilością 20 konwersji osiągniętą w 45 dni.
  • podłączone konto Google Merchant Center w którym jest aktywny plik produktowy z produktami dopuszczonymi do sprzedaży.

Aby jednak kampania osiągnęła pełnie swoich możliwości trzeba dać jej czas na „naukę” czyli w skrócie dostarczyć jej danych do optymalizacji czas taki wynosi od 2 do 3 tygodni. Dodatkowo trzeba będzie wstrzymać obecnie działające kampanie w których znajdują się te same produkty. Nie są to niezbędne rzeczy ale zastosowanie się do tych wytycznych pozwoli na szybsze i pełniejsze zoptymalizowanie się nowej kampanii zakupowej przez Machine Learning

 

 

[1] Źródło: https://adwords.googleblog.com/2018/05/drive-sales-and-reach-more-customers.html

Wojciech Wojtyła
Senior SEM Specjalist.Certyfikowany specjalista AdWords, mocno związany z branżą marketingu internetowego od 2016 roku. Na chwilę obecną uważam rodzaj reklamy internetowej za najlepszy z możliwych dlatego w swoich postach staram nieco przybliżyć ten świat oraz ciekawe i przydatne informacje dla ciebie tak abyś mógł rozwjiać swój biznes czy dowiedzieć się czegoś ciekawego lub przydatnego.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 4,56 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991