Dzięki kampaniom możesz zwiększyć sprzedaż, podnosząc liczbę konwersji na stronie docelowej, dotrzeć do potencjalnych klientów, podnieść ruch w witrynie oraz zachęcać do lokalnych wizyt w sklepie stacjonarnym, a także budować świadomość marki. By jednak promować się efektywnie i zyskać przewagę nad konkurencją, podczas tworzenia reklam, musisz wyznaczyć sobie właściwy cel. Sprawdź, na czym to polega.
Kampanie zakupowe Google
Wraz z rozwojem technologii Machine Learning powstają coraz to nowsze rodzaje kampanii. Nie da się ukryć, że są one coraz bardziej skuteczne oraz pozwalają sprzedawcy na bardziej sprecyzowane dotarcie do klienta. Aby korzystać z najnowszych zdobyczy technologicznych w marketingu, z pomocą jak zwykle przychodzi Google, które oferuje kampanię zoptymalizowaną pod kątem celu.
Użytkownik, który zamierza kupić dany produkt, z reguły nie robi tego za pierwszym razem. Kiedy stwierdzi, że chce nabyć jakąś rzecz, to sprawdza asortyment i przeprowadza szczegółowy wywiad na temat tego typu produktu. Podstawowe informacje znajduje zarówno za pomocą urządzeń mobilnych, jak standardowych komputerów. W zależności od grup produktów, na zbiór informacji mogą składać się różne komponenty, takie jak:
- Czytanie recenzji,
- Przegląd ocen produktu,
- Oglądanie video z produktem,
- Poszukiwanie informacji o produkcie
- Wyniki wyszukiwania Google.
Kampanie dla każdej branży e-commerce
Kampania zoptymalizowana pod kątem celu wykorzystuje dużo więcej informacji pomocnych przy zwiększaniu sprzedaży w sklepie, pochodzących z różnych źródeł, i spina wszystko w jedną całość, co pozwala nam w łatwiejszy sposób kontrolować to, co się dzieje w danym czasie z całą kampanią lub jej wynikami, by odpowiednio szybko reagować. Dostarcza również systemowi danych, dzięki którym możemy zwiększyć zyski oraz osiągnąć duży zwrot z nakładów na promocję. W ten sposób możemy ograniczyć wydatki na kampanie produktowe.
Kampania pod kątem celu zaciąga produkty z feedu produktowego, testuje różne kombinacje zdjęć oraz tekstu, po czym wyświetla potencjalnie najlepsze zestawienia w różnych kanałach dostępnych w sieci Google, by jak najefektywniej docierać do potencjalnych klientów twojej marki.
Efektywnie promuj swoją ofertę i wyjątkowe produkty
Cały proces umieszczania materiałów reklamowych, naliczania stawek czy wyboru odpowiedniej listy odbiorców jest zoptymalizowany pod względem maksymalizacji konwersji. Automatyzacja procesów o skomplikowanej strukturze jest możliwa dzięki Machine Learning, które wyręcza nas przy optymalizacjach kampanii na różnych kanałach. Zyskujemy dzięki temu cenny czas, który możemy poświęcić na inne ważne rzeczy. Dostajemy również wgląd na to, gdzie możemy mieć największą sprzedaż.
Typy reklam użyte w nowych kampaniach:
Jak utworzyć kampanię w Google Ads, by sprzedawać więcej?
Czego potrzebujesz, by efektywnie reklamować swój asortyment? Niewiele:
- Włączony tag remarketingowy,
- Listy remarkeintogwe z ilością minimum 100 użytkowników,
- Aktywny nowy typ śledzenia Google Analytics,
- Kampanie zakupowe z minimalną liczbą 20 konwersji osiągniętą w 45 dni,
- Podłączone konto Google Merchant Center, w którym jest aktywny plik produktowy z produktami dopuszczonymi do sprzedaży.
Aby jednak twoja kampania osiągnęła pełnię swoich możliwości, trzeba dać jej czas na „naukę”, czyli w skrócie dostarczyć jej danych do optymalizacji. Czas taki wynosi od 2 do 3 tygodni. Dodatkowo warto wstrzymać obecnie działające kampanie, w których znajdują się te same produkty. Nie są to niezbędne rzeczy, ale zastosowanie się do tych wytycznych pozwoli na szybsze i pełniejsze zoptymalizowanie działań przez Machine Learning.
Nowe rozwiązanie dla różnych grup reklam
Skuteczny marketing, bez względu na to, czy prowadzisz lokalną firmę, czy sklep e-commerce, niezależnie od branży, ma duży wpływ na kliknięcia, wyniki wyszukiwania, sprzedaż twoich produktów czy znajomość twojej oferty wśród potencjalnych klientów. Korzystanie z celów ułatwia proces decyzyjny w trakcie tworzenia kampanii, zwiększając ich dopasowanie i efektywność.
Od 2022 roku Google Ads (wcześniej Google Adwords) automatycznie zaczęło przekształcać niektóre kampanie w kampanie Performance Max. W ten sposób właściciele sklepów internetowych i innych biznesów online mogą prowadzić działania uzupełniające dla działań reklamowych w sieci wyszukiwania kierowanych na słowa kluczowe. Performance Max wciąż działa na bazie wyznaczonych celów reklamowych, np. wartości ROAS. Pozwala jednak uzyskiwać dużo lepsze wyniki.
Więcej na ten temat przeczytasz w naszym osobnym wpisie: Kampanie Performance Max – wszystko, co musisz wiedzieć.