Kinga Sroka ruszyła na scenę semKRK#20 z tematem inkrementalnych konwersji w Google Analytics! Zainteresowanie tematem było ogromne, a sama prelegentka czuła się na scenie, jak ryba w wodzie. Przeczytajcie wybrane pytania do Kingi i poznajcie jej odpowiedzi!
Jak zmierzyć inkrementalność, gdy ADS zabiera część ruchu z SEO? Np. brand.
Chyba jedno z najważniejszych pytań w zakresie inkrementalności i dyplomatycznie odpowiem, że to zdecydowanie najtrudniejszy orzech do zgryzienia zarówno dla osób zajmujących się SEO, jak i specjalistów od reklam. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby wstrzymanie działań skierowanych na nazwę marki, a następnie sprawdzenie, jak zmienił się ruch organiczny i wyszukiwanie słów brandowych w sposób organiczny. Drugi temat, to jak wpłynie to na pozostałe kampanie reklamowe, np. użytkownik wpisuje nazwę produktu, a potem markę. Zmierzyłabym to na dwa sposoby:
- niestandardowy segment odbiorców w Google Analytics tylko na nazwę naszej marki (np. opierając się na kampanii reklamowej z nazwą marki)
- analiza tydzień do tygodnia działań organicznych przed i po wstrzymaniu kampanii brandowej
Nagranie z wystąpieniem Kingi jest już na naszej platformie!
Co uważasz o przejściu na GA4? Jest się czego bać?
Myślę, że już całkowicie za późno, aby się obawiać przejścia na Google Analytics 4 i po prostu trzeba zacząć z niego korzystać częściej w codziennych działaniach. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby skupienie się już w nowych kontach GA tylko na GA4, oczywiście równolegle możemy jeszcze uruchomić Universal Analytics, ale warto już się przyzwyczajać do pracy przede wszystkim z GA4.
Reklama na Brand – inkrementalna czy tylko przepisanie źródła na kanał płatny?
Dobre i podchwytliwe pytanie w jednym. Dużo zależy od samej rozpoznawalności marki, bo jak potraktować frazy generyczne takie jak “taniebuty”? To może, ale nie musi być inkrementalne i w tym przypadku rezygnowanie z reklam brandowych oznaczałoby rezygnowanie z ruchu, który jest przecież adekwatny do biznesu.
Prezentację Kingi, z którą wystąpiła na semKRK, znajdziesz tutaj!
Czy naprawdę powinniśmy wstrzymywać kanał, który generuje np. 60% przychodów czy np. kilka mln zł miesięcznie, aby dowiedzieć się jaka jest inkrementalność kanału?
Cały kanał zdecydowanie nie, ale jedną kampanię nie zaszkodzi. Oczywiście tylko i wyłącznie w przypadku, w którym mamy inne, zapasowe działania, które działają komplementarnie do naszych reklam. Warto bardzo dobrze to przemyśleć i zaplanować, a przede wszystkim zadać sobie jak najwięcej pytań o celowość testu, co i dlaczego sprawdzamy, a także jakie wnioski chcemy wyciągnąć z tego testu.
Czy nie lepiej zwiększyć budżet x2 na kanał dla testu niż wyłączać kanał?
Ciekawy pomysł, ale nie jestem pewna czy to dobry materiał na sam test inkrementalności kanału. Co do zasady, polega to na sprawdzeniu, czy dany kanał dostarcza nam transakcji, których by nie było, gdyby nie te konkretne działania. Podwojenie budżetu pozwoli sprawdzić potencjał danego kanału, ale nie jestem pewna czy zapewni odpowiednią jakość wniosków dotyczących inkrementalności. Nie ma tutaj jednak żadnych ścisłych reguł w jaki sposób to mierzyć, warto dobrać odpowiednie metryki biznesowe i przełożyć je do naszych działań.
Relacja z semKRK#20
Kinga Sroka – Growth Analyst & Online Marketing Specialist w OLX Group, blogerka kingasroka.pl
Certyfikowana specjalistka Google Ads oraz Google Analytics z kilkuletnim doświadczeniem. Na co dzień odpowiada za płatne kanały dla OLX.PL, w weekendy wykładowca na Collegium Da Vinci oraz TEB Edukacja. Specjalizuje się w narzędziach Google, aktywnie komentuje dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość digital marketingu na swoim blogu: kingasroka.pl/. Prelegentka 17. edycji semKRK oraz InternetBeta 2021. Entuzjastka marketingu aplikacji mobilnych.