Marcin Kordowski – wywiad po semKRK#22 BIG

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 06.2024
 
Marcin Kordowski – wywiad po semKRK#22 BIG

Marcin Kordowski –
wywiad po semKRK#22 BIG

Na ostatnim semKRK w agendzie ponownie pojawiły się sprinty, czyli krótsze, 15-minutowe wystąpienia. Pierwszy z nich skupiał się na tematach SEO i sztucznej inteligencji. Marcin Kordowski przybliżył nam temat wykorzystania różnych narzędzi AI w optymalizacji kampanii na różnych rynkach – polskim, amerykańskim, indyjskim. Dało nam to nowy obraz działań i wiele inspiracji. Czas na rozmowę z Marcinem!

  • Czy też uważasz, że Google analizuje treść, a nie sposób jej generowania? Jak zmylić Google, żeby nie wiedział, że treść jest AI generated? Jakieś rady?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    Dokładnie tak myślę, Google skupia się na przydatności danej treści, a nie na tym, jak ona powstała. Wielu autorów pisze treści bardzo trudne do przyswojenia dla przeciętnego odbiorcy – treść pisana przez AI z odpowiednio ustawionymi parametrami jest bardzo często łatwiejsza do zrozumienia i skonsumowania dla odbiorców. A zasada przydatności treści dzięki temu zyskuje.

    Treść powinna być łatwa w przyswojeniu, zróżnicowana, merytoryczna. Ja nie skupiałbym się na zmyleniu Google, a bardziej na tym, kim są odbiorcy, czego potrzebują w kontekście języka, semantyki, stylu pisania, poziomu merytorycznego i tego, co wyróżni daną treść od innych podobnych. Myślę, że to jest kluczowy element – wyróżnić się. Przykłady, case study + świeżość treści to w mojej opinii najlepsze rozwiązanie. Nie skupiajmy się na algorytmie Google. Skupmy się na odbiorcy i jego potrzebach. Każde narzędzie, które jest w stanie podwyższyć jakość naszych treści, jest w stanie zbudować naszą przewagę.

  • Co jest ważniejsze – autorytet autora-eksperta czy autorytet domeny?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    To są dwie różne sprawy. Autorytet Domeny jest przypisany do domeny, a autorytet Autora do Autora. Domena może korzystać z autorytetu Autorów i na odwrót. Aktywny Autor przypisany do swojej domeny zyskuje na udzielaniu się na innych domenach, social mediach. Domeny podnoszą swoją wiarygodność, jeśli na ich podstronach wypowiadają się Autorzy z autorytetem. Oczywiście wzmacniane jest to przez linkowanie, na czym głównie zyskuje Domena. Faktem jest, że Domena ma trwalszy autorytet. Autorzy muszą być aktywni, cytowani i muszę dbać o „fame” non stop. Dlatego moja odpowiedź jest taka, że to dwa różne obiekty z perspektywy Google. Dla mnie ważne jest, by moje nazwisko pracowało i zyskiwało wartość jako brand i jako domena, która mnie reprezentuje.

  • Jeżeli Gemini zabierze stronom cały ruch, co nadal będzie ich trzymać, aby zablokować w Google indeksację swoich treści? Jak to wygląda dla wydawców?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    Moim skromnym zdaniem chat Gemini nie zabierze całego ruchu. Może jestem staromodny, ale kolejne rewolucje ogłaszające koniec ruchu z wyników wyszukiwania dla stron to mrzonka. Co pytającemu o nowy model Adidasa może zaoferować taki Gemini? Co z wyszukiwaniem usług, co z danymi związanymi z konkretnymi firmami, sklepami itp.? Czat nie jest tak oczywisty jak okienko zapytania Google czy Bing. Ludzie są oporni na zmiany, są przyzwyczajeni do pewnych zachowań w konkretnych kontekstach ich potrzeb. Obecnie uważam, że tylko w kwestii informacyjnej dla osób zaawansowanych technologicznie, umiejących zadać właściwe pytanie, czat jest realnym zagrożeniem. Jeśli jesteś wydawcą, stań się influencerem lub grupą influencerów. Traktuj ruch organiczny z Google jako dodatek, coś ekstra, a nie jako główne źródło ruchu. Obawiam się, że nie mam jasnej klarownej rady, takiej, która będzie uniwersalną prawdą. Choć moja nieskromna część mnie mówi: „Marcin, unikalność treści, dodaj wartość dodaną, coś, co inni nie mają, a ja mam”, to może być kluczem do przetrwania dla wydawców.

  • Jakie narzędzia AI do optymalizacji kampanii polecasz?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    Z narzędzi, które ja stosuję na co dzień – Senuto zamiennie z SurferSEO, Czat GPT i oparte o Open AI własne rozwiązania. Testuję wiele narzędzi, ale jeśli chodzi o AI i SEO, to używam głównie tych dwóch wymienionych.

Bardzo dziękujemy za wyczerpujące odpowiedzi na pytania! Temat Marcina został wybrany przez naszą społeczność w Call4Papers – to właśnie uczestnicy zaprosili go na scenę. Gratulujemy! Rozmowa z kolejnym prelegentem już za kilka dni – stay tuned.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Przeczytaj wywiad po semKRK#22 BIG

z Adriaanem Dekkerem

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski, CEO w MarcinKordowski.com

    Członek Jury INNOWACJE 2021, trener i mentor. Współautor książki „Marketing internetowy, nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki”. Trener, nauczyciel dydaktyczny MBA oraz na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Autor artykułów prasowych z zakresu SEO, Content Marketingu, AI, eCommerce i UX, bloger. Współzałożyciel K2 Search, właściciel Kordowski Digital, Global, współtwórca Content+ Global Head of Search w 17 krajach w 4Finance Group dla 27 marek. Wiele zagranicznych projektów wsparcie startup.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przygodę z marketingiem i eventami rozpoczęła na Studenckim Festiwalu Informatycznym, zawodowo w branży od 2021. W pracy najbardziej docenia brak monotonii i różnorodność zadań. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na słuchaniu audiobooków, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 3,75 / 5)
Loading...
Przewiń do góry