Marcin Kordowski – wywiad po semKRK#22 BIG

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 06.2024
 
Marcin Kordowski – wywiad po semKRK#22 BIG

Marcin Kordowski –
wywiad po semKRK#22 BIG

Na ostatnim semKRK w agendzie ponownie pojawiły się sprinty, czyli krótsze, 15-minutowe wystąpienia. Pierwszy z nich skupiał się na tematach SEO i sztucznej inteligencji. Marcin Kordowski przybliżył nam temat wykorzystania różnych narzędzi AI w optymalizacji kampanii na różnych rynkach – polskim, amerykańskim, indyjskim. Dało nam to nowy obraz działań i wiele inspiracji. Czas na rozmowę z Marcinem!

  • Czy też uważasz, że Google analizuje treść, a nie sposób jej generowania? Jak zmylić Google, żeby nie wiedział, że treść jest AI generated? Jakieś rady?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    Dokładnie tak myślę, Google skupia się na przydatności danej treści, a nie na tym, jak ona powstała. Wielu autorów pisze treści bardzo trudne do przyswojenia dla przeciętnego odbiorcy – treść pisana przez AI z odpowiednio ustawionymi parametrami jest bardzo często łatwiejsza do zrozumienia i skonsumowania dla odbiorców. A zasada przydatności treści dzięki temu zyskuje.

    Treść powinna być łatwa w przyswojeniu, zróżnicowana, merytoryczna. Ja nie skupiałbym się na zmyleniu Google, a bardziej na tym, kim są odbiorcy, czego potrzebują w kontekście języka, semantyki, stylu pisania, poziomu merytorycznego i tego, co wyróżni daną treść od innych podobnych. Myślę, że to jest kluczowy element – wyróżnić się. Przykłady, case study + świeżość treści to w mojej opinii najlepsze rozwiązanie. Nie skupiajmy się na algorytmie Google. Skupmy się na odbiorcy i jego potrzebach. Każde narzędzie, które jest w stanie podwyższyć jakość naszych treści, jest w stanie zbudować naszą przewagę.

  • Co jest ważniejsze – autorytet autora-eksperta czy autorytet domeny?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    To są dwie różne sprawy. Autorytet Domeny jest przypisany do domeny, a autorytet Autora do Autora. Domena może korzystać z autorytetu Autorów i na odwrót. Aktywny Autor przypisany do swojej domeny zyskuje na udzielaniu się na innych domenach, social mediach. Domeny podnoszą swoją wiarygodność, jeśli na ich podstronach wypowiadają się Autorzy z autorytetem. Oczywiście wzmacniane jest to przez linkowanie, na czym głównie zyskuje Domena. Faktem jest, że Domena ma trwalszy autorytet. Autorzy muszą być aktywni, cytowani i muszę dbać o „fame” non stop. Dlatego moja odpowiedź jest taka, że to dwa różne obiekty z perspektywy Google. Dla mnie ważne jest, by moje nazwisko pracowało i zyskiwało wartość jako brand i jako domena, która mnie reprezentuje.

  • Jeżeli Gemini zabierze stronom cały ruch, co nadal będzie ich trzymać, aby zablokować w Google indeksację swoich treści? Jak to wygląda dla wydawców?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    Moim skromnym zdaniem chat Gemini nie zabierze całego ruchu. Może jestem staromodny, ale kolejne rewolucje ogłaszające koniec ruchu z wyników wyszukiwania dla stron to mrzonka. Co pytającemu o nowy model Adidasa może zaoferować taki Gemini? Co z wyszukiwaniem usług, co z danymi związanymi z konkretnymi firmami, sklepami itp.? Czat nie jest tak oczywisty jak okienko zapytania Google czy Bing. Ludzie są oporni na zmiany, są przyzwyczajeni do pewnych zachowań w konkretnych kontekstach ich potrzeb. Obecnie uważam, że tylko w kwestii informacyjnej dla osób zaawansowanych technologicznie, umiejących zadać właściwe pytanie, czat jest realnym zagrożeniem. Jeśli jesteś wydawcą, stań się influencerem lub grupą influencerów. Traktuj ruch organiczny z Google jako dodatek, coś ekstra, a nie jako główne źródło ruchu. Obawiam się, że nie mam jasnej klarownej rady, takiej, która będzie uniwersalną prawdą. Choć moja nieskromna część mnie mówi: „Marcin, unikalność treści, dodaj wartość dodaną, coś, co inni nie mają, a ja mam”, to może być kluczem do przetrwania dla wydawców.

  • Jakie narzędzia AI do optymalizacji kampanii polecasz?

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski

    Z narzędzi, które ja stosuję na co dzień – Senuto zamiennie z SurferSEO, Czat GPT i oparte o Open AI własne rozwiązania. Testuję wiele narzędzi, ale jeśli chodzi o AI i SEO, to używam głównie tych dwóch wymienionych.

Bardzo dziękujemy za wyczerpujące odpowiedzi na pytania! Temat Marcina został wybrany przez naszą społeczność w Call4Papers – to właśnie uczestnicy zaprosili go na scenę. Gratulujemy! Rozmowa z kolejnym prelegentem już za kilka dni – stay tuned.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Przeczytaj wywiad po semKRK#22 BIG

z Adriaanem Dekkerem

  • marcin kordowski
    Marcin Kordowski, CEO w MarcinKordowski.com

    Członek Jury INNOWACJE 2021, trener i mentor. Współautor książki „Marketing internetowy, nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki”. Trener, nauczyciel dydaktyczny MBA oraz na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Autor artykułów prasowych z zakresu SEO, Content Marketingu, AI, eCommerce i UX, bloger. Współzałożyciel K2 Search, właściciel Kordowski Digital, Global, współtwórca Content+ Global Head of Search w 17 krajach w 4Finance Group dla 27 marek. Wiele zagranicznych projektów wsparcie startup.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 3,75 / 5)
Loading...
Przewiń do góry