Moduły dostosowania reklam w Google AdWords

Justyna Bolisęga
Justyna Bolisęga
Archiwum 02.2018

Moduły dostosowania reklam


Dopasuj reklamę pod użytkownika

Moduły dostosowania reklam to parametry, które modyfikują reklamy tak, aby pasowały do aktualnego kontekstu potencjalnych klientów – wyszukiwanych przez nich haseł, przeglądanej zawartości, używanych urządzeń bądź czasu wyświetlania reklam.

 

Przygotowanie pliku z danymi

Moduły dostosowania reklam wypełniają tekst reklamy parametrami, które przesyłane są do AdWords w pliku arkusza kalkulacyjnego i odwołują się do nazwy zbioru danych i zawartego w nim atrybutu.

W odpowiednio spreparowanym pliku z danymi musimy zdefiniować atrybuty, co robimy w pierwszym wierszu. Do wyboru są następujące 3 typy atrybutów: niestandardowe, standardowe oraz kierowania.

Rodzaje atrybutów niestandardowych to: text, date, number, price. Parametry niestandardowe każdy może określić według własnych potrzeb.


Ponadto wykorzystać można także atrybuty standardowe, które są zdefiniowane przez Google np. data początkowa, data końcowa wyświetlania, rodzaj urządzeń. Można je wykorzystać do bardziej precyzyjnego wyświetlania reklam lub ograniczania wyświetlania.

 

W pliku określamy także podstawowe kierowanie  za pomocą atrybutów jak: Target ad group, Target campaign, Target keyword, wybranej lokalizacji – czyli dla jakich ustawień na koncie AdWords będziemy wykorzystywać parametry z pliku.
Dzięki odpowiedniemu ustawieniu kierowania, reklama dopasowuje się tylko przy określonym warunku np. dla konkretnego słowa kluczowego lub osób z wybranej miejscowości.

Przykładowy plik pobrany ze strony supportu Google może posłużyć do budowania własnej bazy z atrybutami.

 

Parametry niestandardowe (np. model, cena) określamy według własnych potrzeb. Każdy z nich może być później wywołany odpowiednią formułą w treści reklamy. To one tworzą nową dynamiczną część reklamy.

Parametry standardowe oraz kierowania określają przy jakich warunkach reklama się pojawi, czyli kim jest użytkownik – czego szuka, gdzie się znajduje, z jakiego typu urządzeń wyszukuje wyników, w jakich dniach lub godzinach itp.

Oznacza to, że właściwie dzielimy parametry na 2 kategorie: „tekstowe” – wywoływane formułą w treści reklamy oraz „kierowania” – określające, dla jakiego użytkownika dynamiczna treść ma się pojawić.

 

Przesłanie gotowego pliku do AdWords

W nowym panelu AdWords wybieramy Konfiguracja > Firmowe bazy danych > Pliki danych >  nowy plik > Dane dostosowanie reklamy. Należy pamiętać, aby nazwa pliku w AdWords była możliwie krótka i bez spacji, gdyż będzie wykorzystywana później w treści reklam.

 

Po przesłaniu pliku możemy sprawdzić, czy został on prawidłowo przetworzony oraz zaakceptować zmiany na koncie.

Moduły AdWords

Aby prawidłowo wywołać parametr z pliku w treści reklamy umieszczamy format {=Plik.NazwaAtrybutu}. Jeśli plik ma nazwę Telefony, a atrybut nazwę Model, to odwołanie wygląda tak:  {=Telefony.Model}.
Dodatkowo w grupie reklam wykorzystującej moduły, powinna być umieszczona także zwykła reklama (bez dostosowań). W przeciwnym wypadku modyfikowana reklama nie będzie się wyświetlać.

 

Podsumowanie

Moduły dostosowania reklam mają szereg zalet.

  1. Pozwalają na precyzyjny komunikat reklamowy, ponieważ są dobieranie dokładnie do poszczególnych wyszukiwań, urządzeń, lokalizacji lub oglądanych przez użytkowników produktów.
  2. Ułatwiają proste zarządzanie dużą liczbą reklam.
  3. Umożliwiają łatwe i szybkie dostosowanie reklam przy przecenach, wyprzedażach, promocjach.
  4. Automatyczne zmiany w treści reklamy podczas jej wyświetlania użytkownikom, nie powodują resetu statystyk.

Oczywiście moduły reklam nie są potrzebne w każdej kampanii i na każdym koncie AdWords, jednak przy rozbudowanych kampaniach, z dużą ilością danych i częstych zmianach, mogą okazać się wygodnym i skutecznym narzędziem.

Justyna Bolisęga
Specjalista SEM. Posiadam certyfikaty Google AdWords i Google Analytics. Oprócz przynudzania na blogu, zajmuję się prowadzeniem kampanii AdWords.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (18 głosów, średnia: 4,78 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991