Za nami dziewiąta edycja dobrze już znanego wydarzenia branżowego jakim jest SEM KRK. Tym razem w wersji BIG czyli z poszerzonym zapleczem prelegentów. Nasza ekipa specjalistów udała się tam w mocnym pięcioosobowym składzie. Lineup mocny i zróżnicowany – nas oczywiście bardziej interesowało SEM ale prezentacje o tematyce SEO też dawały do myślenia – tu szczególną uwagę zwróciła fajnie przedstawiona idea Sandboxa. O tym że dawka wiedzy była naprawdę ogromna świadczyć może fakt, że notesy które dostaliśmy od organizatorów na notatki wróciły z nami do biura zapisane w całości.
Co się działo na ostatniej konferencji SEM KRK?
O tym co ciekawego można było usłyszeć na SEM KRK #9 BIG i dlaczego możecie żałować, że was tam nie było przeczytacie poniżej. W krótkim wyciągu przedstawiamy rzeczy, które zrobiły na nas największe wrażenie. A jeśli interesują was też poprzednie edycje to zapraszamy do przeczytania relacji z SEM KRK #6 BIG.
Creative Dstruction
Już na pierwszej prezentacji Dixon z Majestic pokazał fajny case kampanii rebrandingowej Majestica. Najbardziej utkwiła nam w pamięci idea creative destruction, która opiera się na założeniu, że żeby zbudować coś dużego trzeba zniszczyć (lub poprawić) coś mniejszego. Święta prawda.
“Dlaczego nie dodać więcej hajsu?”
Może nic odkrywczego ze strony Łukasza Chwiszczuka ale pytanie czy wszyscy to robimy? Często najbardziej oczywiste rzeczy potrafią dać dobrego kopa kampanii – jeżeli chodzi o konwersje. Dlaczego zatem nie dać więcej hajsu na niektóre miejscowości czy godziny ?
Tekstem chwycił za serce
Cezary Glijer zaczął od niezwykle ważnego przesłania: ” Good marketers follow best practices. Great marketers craft their own.” Starał się uświadomić obecnym, że najważniejsza jest satysfakcja użytkownika przekładająca się na satysfakcję klienta. No bo, jak twierdzi Cezary, klient ceni święty spokój. Podczas swojej prezentacji przekazał jeszcze wiele innych wartościowych idei ubierając je w ciekawe słowa. Udało nam się wynotować kilka jego tekstów. Podrzucamy wam trzy najlepsze:
“W AdWords na bogato – u nas w SEO biednie”
“Tutaj musi się dziać!” – w kontekście opisów meta na stronie
“U młodych jest problem ze zdaniem złożonym ale obrazki łykają spoko.” – w kontekście obecności w Google Images.
Zwycięzca konkursu
X-kom zwyciężył w konkursie na najlepsze case study SEO i od razu pokazał je publiczności. Była to strategia real time marketingu w SEO dotycząca pojawiającej się na rynku po wielu latach odświeżonej Nokii 3310. Zwycięzcy deklarowali, że nie inwestując ani złotówki oprócz czasu pracy swoich pracowników wygenerowali 113 tysięcy.
Coś o Analyticsie
Agata Pilacińska-Jakubowska podpowiedziała zgromadzonym kilka rozwiązań usprawniających pracę z Analyticsem. Przede wszystkim dostało się domyślnemu zgrupowaniu kanałów, które według specjalistki z Google jest zupełnie bezwartościowe i koniecznie trzeba je zastępować własnym dostosowanym do potrzeb klienta. Cóż, trudno się nie zgodzić, chociaż na sali zapanowała powszechna konsternacja – chyba mało kto stosuje się do tej praktyki…
Trochę cierpliwości
Prezentacja Pawła Gontarka na temat znaczenia czasu w działaniach SEO uświadomiła nam jak dużo czasu i pracy trzeba nieraz poświęcić aby osiągnąć upragnione efekty. Pokazał on kilka case study i udowodnił, że przywrócenie strony po przebudowie może zająć nawet 19 miesięcy! Pytanie, który klient będzie aż taki cierpliwy?
Czy konferencje branżowe mogą być jeszcze lepsze?
Jedna drobna rzecz zwróciła naszą uwagę. Wydaje nam się, że spotkanie branżowe mogło trwać nieco za długo. W czasie ostatnich prelekcji odnieśliśmy wrażenie, że sala się przerzedza. Koncentracja zdecydowanie spadła, a szkoda bo same prezentacje zawierały ciekawy materiał i były dobrze prowadzone.
Chcemy takich eventów SEM
Na koniec chcieliśmy serdecznie podziękować całej ekipie Deva Group za przygotowanie tak dobrej i inspirującej konferencji SEM/SEO. Jesteśmy przekonani, że nie tylko my wynieśliśmy wiele ciekawej wiedzy z tego spotkania i czekamy niecierpliwie na kolejne. Każdy kto nie był lub nie zna wydarzenia powinien zajrzeć na jego stronę internetową gdzie można dowiedzieć się więcej np. na temat zbliżających się spotkań.