Nowe Google News

Kamil Sroka
Kamil Sroka
21 maja 2018

Nowe


Google News

Na Konferencji Google I/O 2018 internetowy gigant z Mountain View rozpowszechnił informacje na temat nowego widoku Google News, który ma pojawić się już niebawem na naszych smartfonach i komputerach. Przypomnijmy, że idea Google News to zbieranie najistotniejszych informacji z różnych internetowych źródeł dotyczących najważniejszych trendów, które mogą być dla nas istotne. O ile sama usługa działa całkiem nieźle to jej wygląd dość mocno odbiegał od panujących dziś standardów, stąd informacja ta powinna ucieszyć zarówno czytających jak i publikujących materiały w Google News.

Zapowiedzi zmian Google News dotyczą 3 głównych zasad:

  • Przekazywanie najważniejszych informacji
  • Poznanie i zrozumienie historii publikacji
  • Proste zarządzanie subskrypcji

Google Newscasts

Odkurzony będzie także nowy format – Google Newscasts. To stara funkcja, ale w nowym sposobie prezentacji i oczywiście z nową nazwą. Będzie miała ona na celu prezentować nam większe liczbę interesujących tematów, które będziemy mogli rozwijać i dowiadywać się więcej informacji na podstawie zbliżonych tematycznie danych. Zarządzać Newscast ma sztuczna inteligencja stworzona przez inżynierów Google.

To co na konferencji zostało przedstawione dziś potwierdziło się na naszych skrzynkach mailowych, gdzie Google przesłało więcej informacji na temat zmian, które będą dotyczyć Google News. Ważną informacją jest fakt, że jako użytkownicy nie musimy właściwie nic robić, bo wszystkie funkcje będą samoistnie integrowane. Google Play Newsstand (Google Play Kiosk), stare Google News, oraz video z Youtube będą scalone w Google News.

Kompaktowy wygląd 5 treści

Od momentu wprowadzenia nowej usługi mamy widzieć wyłącznie 5 głównych materiałów, które za pomocą sztucznej inteligencji i odpowiednich algorytmów zostaną dopasowane do naszych upodobań. Mają być to informacje globalne, lokalne i właściwie te, na których nam będzie najbardziej zależało.

Nie tylko wiadomości…

Największa zmiana ma jednak dotyczyć typów treści. Ta nowość powinna zainteresować przede wszystkim portale i serwisy, które będą mogły publikować więcej informacji niż dotychczas. Do tej pory można było zgłaszać (zgodnie z regulaminem) wyłącznie wiadomości – od teraz ma być to rozszerzone do opinii i analiz. Tutaj widać spore pole popisu dla redaktorów, których materiały mogą uzyskać więcej odbiorców, a i czytelnicy powinni z tego faktu być zadowoleni.

Subskrybuj i podpowiadaj!

Algorytm, który będzie podpowiadał nam, które materiały są właściwie powinien także czerpać widzę z naszych informacji – a właściwie subskrypcji. To od nas zależeć będzie który z serwisów będziemy chcieli śledzić.


 

Warto więc już za kilka dni zweryfikować nowe oblicze Google News by móc sprawdzić, czy nasze obecne materiały na stronach nie będą przypadkiem nadawały się do publikacji i pozyskania dodatkowego ruchu z innego kanału niż np. sam organic. Niestety nie wszystkie branże jesteśmy w stanie wykorzystać w Google News, ale nasze doświadczenie i pozycjonowanie w Google News podpowiada – że bramy tej usługi znacznie się rozszerzą. Dotychczas Google News wykorzystywaliśmy jako doskonałe narzędzie do promocji od samego początku istnienia np. portalu Interia.pl i tego typu duże portale w narzędziu zyskiwały najwięcej. Dziś teoretycznie łatwiej będzie przebić się z nowymi materiałami mniejszym stronom, ale to jednak użytkownik będzie w tym schemacie najważniejszy. W tym przypadku prehistoryczne powiedzenie „content is king” nabierze jeszcze większego znaczenia.

Kamil Sroka
Head of SEO. Zajmuje się koordynowaniem działań SEO w DevaGroup. Najbardziej lubi pozycje i konwersję... najlepiej tylko te wysokie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991