Podsumowanie po Tour de e-commerce, czyli zastrzyk wiedzy do rozwoju Twojego biznesu online

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 07.2018

Podsumowanie


Tour de e-commerce

Tour de e-commerce już za nami! Objazdowa inicjatywa ekspertów z sześciu firm wspomagających branże e-commerce dobiegła końca, czas zatem na krótkie podsumowanie naszego tournée. W ramach inicjatywy współpracowało ze sobą sześć firm: FreshMail, Content House, SMSAPI, Landingi, DevaGroup i Shoper. 5 dni, 5 miast a w każdym po 6 prelekcji dotyczących e-commerce, a także masa praktycznej wiedzy to esencja tego wydarzenia, którego mamy zaszczyt być partnerem.

Jak każdy z prelegentów podsumował swoje prezentacje? Zapytaliśmy o to naszych ekspertów!

Łukasz Kozłowski – Shoper

Jeśli już wiesz co chcesz sprzedać, masz (lub nie) założoną działalność gospodarczą:

  1. Załóż sklep (na platformie ecommerce lub własnym serwerze).
  2. Wykup domenę internetową z nazwą sklepu.
  3. Zainstaluj certyfikat SSL.
  4. Zobacz jak wyglądają sklepy w twojej branży, w których chętnie kupujesz i dobierz odpowiedni (dla ciebie i twojej branży) szablon graficzny.
  5. Wprowadź kategorie towarowe do sklepu.
  6. Dodaj produkty do sklepu.
  7. Zrób zdjęcia produktów (lub skorzystaj z ładnych zdjęć producenta) i dodaj je do kart produktów.
  8. Napisz unikalne opisy dla każdego produktu.
  9. Wprowadź informacje dotyczące firmy, opcji wysyłki oraz płatności a także regulamin.
  10. Pomyśl jakie typy kupujących są pożądanymi klientami w twoim sklepie.
  11. Zobacz co się dzieje w Google jak wpiszesz w wyszukiwarkę nazwy produktów, którymi chcesz handlować.
  12. Przeglądnij swoją kategorię na popularnych portalach sprzedażowych (Allegro, Ceneo, Domodi, Allani i podobne)
  13. Ruszaj z reklamą i obsługuj zamówienia.

 

Łukasz Kozłowski – Komunikacją cyfrową zajmuje się od wielu lat; początkowo w branży usługowej oraz w branży e-commerce – pracował m.in przy projekcie sklepu sportowo-turystycznego PRESTO. Obecnie szefuje działowi Customer Success, gdzie zajmuje się analizą klientów oraz dbaniem o ich rozwój w Dreamcommerce S.A. dla platformy Shoper.

 

 

Andrzej Ogonowski i Maja Wiśniewska – SMSAPI

  1. Pamiętaj o RODO! Zbieraj tylko te dane, które będą Ci potrzebne do przyszłej komunikacji (zasada minimalizacji i celowości).
  2. Skup się na rozwijaniu własnej bazy odbiorców. Już na etapie projektowania narzędzi do zbierania baz zadaj sobie pytanie: W oparciu o jakie parametry (dane) będę segmentował/a wysyłki w przyszłości?
  3.  Do zbierania baz wybierz dowolną drogę! Może być to formularz papierowy, online (umieszczony na Twojej witrynie) lub interakcja z wykorzystaniem numeru odbiorczego. Kombinuj i dostarczaj wartość!
  4. Wykorzystaj pole nadawcy w wiadomości, aby odbiorca mógł Cię łatwo zidentyfikować.
  5. Pozwól odbiorcy odejść – umieść w wiadomości link opt-out.
  6.  Używaj konkretów – wiadomość SMS to aż 160 znaków, które pomieszczą najważniejsze informacje. Dostarczaj wartość i wzywaj do działania!
  7. Targetuj wysyłki i personalizuj wiadomości – nie traktuj odbiorców jednakowo.
  8.  Angażuj – przenieś odbiorcę do świata online za pomocą skróconego linku prowadzącego do landing page lub Twojego sklepu internetowego.
  9. Daj głos klientowi – wykorzystaj numery odbiorcze, aby móc odbierać wiadomości od rozmówcy.

Po większą dawkę wiedzy o marketingu SMS zapraszamy na naszego bloga: www.smsapi.pl/blog oraz fanpage https://www.facebook.com/SMSAPIpl/ 😉

Andrzej Ogonowski

Od 2006 roku związany z firmą ComVision, początkowo jako programista oraz menadżer produktu oprogramowania sklepu internetowego cStore. Od 2008 r. zaangażowany w rozwój marki SMSAPI, od 2011 r. odpowiada za całokształt działań wizerunkowych marki oraz PR platformy. Interesuje się zarówno innowacyjnymi, jak i tradycyjnymi narzędziami marketingowymi i komunikacyjnymi, mierzeniem efektywności prowadzonych działań.
https://www.linkedin.com/in/ogonowskiandrzej/

 

Maja Wiśniewska

W SMSAPI rozwija relacje marki z odbiorcami w social mediach, na blogu firmowym i wspierając działania PR. Marketer z głębi serca, z pasji do komunikacji i ludzi. Na co dzień ciekawa świata, skoncentrowana na budowaniu pozytywnego i rzetelnego wizerunku marki zarówno wewnątrz, jak i poza firmą. Chętnie reprezentuje SMSAPI na konferencjach branżowych i targach, ceniąc sobie rozmowy z innymi ludźmi i tworzenie więzi z partnerami firmy.

https://www.linkedin.com/in/maja-wi%C5%9Bniewska-11765069/

 

 

Grzegorz Miłkowski i Michał Grzebyk – Content House

  • Tworząc content, zapomnij o sobie i swojej marce – zawsze stawiaj na pierwszym miejscu potrzeby i problemy Twoich klientów.
  • Dawaj swojemu przyszłemu klientowi wiedzę i dzięki edukacji podgrzewaj leady.
  • Rozpoznaj potrzeby komunikacyjne odbiorców – profilując treści, pamiętaj o doborze języka, stylu i częstotliwości komunikacji do grup docelowych.
  • Myśl o swoim medium branżowym niczym o redakcji poczytnego magazynu.
  • Wykorzystaj pozycję lidera, a tę najłatwiej zdobyć dostarczając unikalny content lub… będąc pierwszym z danym tematem (patrz – lubienaboczku.pl).
  • Zadbaj o wizualną stronę swojego medium. Pamiętaj, jak bardzo liczy się pierwsze wrażenie.
  • Pisz dla ludzi, a nie dla robotów Google’a – więcej o optymalizacji treści przeczytasz na contentstandard.pl/optymalizacja-tresci-blog/
  • Współpracuj z działem sprzedaży. Niech w pierwszym kontakcie z leadami przychodzącymi z Twojego medium kontynuują edukację. Ta zaowocuje sprzedażą.
  • Uzbrój swoje medium w narzędzia, by czytelników konwertować na podgrzane leady.
  • Puść oko do odbiorcy. Każdy potrzebuje się uśmiechnąć.
  • W wolnej chwili zaglądnij na akademiasmaku.pl, lubienaboczku.pl, www.sejfer.pl, kredytyhipoteczne.blog i zdrowydiabetyk.pl 🙂

 

Grzegorz Miłkowski, CEO w agencji ContentHouse

Prowadzi agencję content marketingową, która specjalizuje się w tworzeniu i obsłudze redakcyjnej mediów firmowych. Dodatkowo jest właścicielem i redaktorem naczelnym portalu SOCIALPRESS.pl. Założył pierwszy polski serwis śledzący możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie – AIBusiness.pl.
W branży działa od 2006 roku. Pomysłodawca i współorganizator konferencji „Akademia Marketingu” (www.akademiamarketingu.edu.pl).

 

 

 

Michał Grzebyk, PR & Content Manager, ContentHouse 

Z wykształcenia filolog polski, edytor. Działaniami public relations zajmuje się od 2010 roku. W ContentHouse wiedzę oraz umiejętności związane z językiem i komunikacją przekuwa na realne działania biznesowe. Tworzy strategie komunikacji, prowadzi redakcje serwisów marek, nadzoruje prace zespołów copywriterskich i dziennikarskich oraz dba o kontakty z mediami. Prowadzi szkolenia i warsztaty za zakresu komunikacji marketingowej oraz content marketingu.
Miłośnik pachnących książek, zacnej muzyki i mądrych filmów.

 

 

 

Błażej Abel – Landingi

Wnioski z prezentacji:

1. Przetestuj kierowanie ruchu na landing page zamiast na stronę sklepu.
2. Stosuj spersonalizowany przekaz – sprawdzony sposób na wzrost konwersji.
3. Sprawdź 11 sposobów na zwiększenie sprzedaży przez landing page.
4. Landing page pozwala na wizualne uwolnienie się od frameworku sklepu.
5. Skupienie uwagi odwiedzającego jest o wiele silniejsze gdy skierujesz go na landing page.
6. Do wszelkich akcji lead generation stosuj landing page (dystrybucja kuponów, preorder, zapis
do newslettera, itd.).
7. Landing page jest elastyczny. Warto mieć dużo landing page z spersonalizowanym
przekazem (per branża, produkt, klient).
8. Stosuj zasadę 1:1 – jeden produkt lub oferta = jeden landing page.

 

Błażej Abel

Przedsiębiorca, założyciel i CEO Landingi , wiodącej platformy landing page na polskim rynku. Z
wykształcenia inżynier. Z branżą internetową związany od 2005 r., kiedy zaczynał agencję
interaktywną. Prelegent na licznych konferencjach. Na co dzień pracuje nad strategicznym rozwojem
firmy.
Polub Landingi na Facebooku »

 

 

Marcin Kociuba – FreshMail

  1. Zbieraj tylko te dane subskrybentów, które potrzebujesz do wysyłki newslettera (e-mail, imię)

  2. Ważniejsza od zapisu na newsletter jest sprzedaż – w ten sposób również zbierzesz subskrybentów

  3. Pop-up z zapisem na newsletter jest skuteczny, jeśli ustawisz capping 1-2, nie przerywasz nim procesu zakupowego i nie wyświetlisz go na mobile

  4. Pamiętaj o mailu powitalnym zaraz po zapisie. Podziękuj i dowiedz się więcej o subskrybencie (analiza kliknięć w linki, ankieta, konwersja)

  5. Wykorzystaj dane deklaratywne z zapisu do segmentacji subskrybentów…

  6. … ale bardziej efektywna segmentacja jest możliwa dzięki danym behawioralnym z maila lub Twojej strony

  7. Wykorzystaj cele w Google Analytics do segmentacji subskrybentów oraz ustawienia ścieżek autoresponderów po realizacji celów

  8. Przeczytaj case study, który to opisuje [tutaj]

  9. Poznaj powody wypisów z Twojego newslettera

  10. Nadawca, temat wiadomości, pre-Header – one decydują o tym, czy ktoś w ogóle otworzy mailing od Ciebie

  11. Jeden mailing = 1 cel, nie wstawiaj za dużo linków (im bliżej attention ratio 1:1 tym lepiej)

  12. Najlepiej składają się mailingi 1-kolumnowe, maksymalnie 2 kolumny w szablonie

  13. Pamiętaj o zasadzie 3W przy guzikach i CTA (widoczny, wypukły, wyraźny przekaz)

  14. Konwertujący email marketing opiera się na komunikacji prezentującej korzyści dla odbiorcy, nie opisu produktu

 

Marcin Kociuba – Strategy Manager, FreshMail

Odpowiada za przygotowanie i wdrożenie strategii email marketingowych dla kluczowych klientów. Od 15 lat pracuje w branży nowych mediów i marketingu. Zdarza mu się napisać parę słów (m.in. Marketer+, Nowa Sprzedaż, Marketing w Praktyce) czy wystąpić z prezentacją na konferencjach i warsztatach, a także uczelniach.

https://www.linkedin.com/in/marcinkociuba/

https://freshmail.pl/blog/

 

Krzysztof Marzec i Dorota Kika – DevaGroup

Na koniec kilka słów od nas:

1. Przeczytaj najlepsze praktyki Shopping Ads
2. Search: Minimum 3 reklamy w grupie.
3. Search: poznaj definicje dopasowań i sprawdzaj wyszukiwane hasła, nawet w dopasowaniu ścisłym
4. Polub się z DSA
5. … i rozwiń je o RLSA
6. Przeczytaj mój artykuł o 7 błędach popełnianych w remarketingu
7. Pamiętaj o mobile, a w GDN zrób osobną kampanie tylko na iPhone / najdroższe telefony.
8. Sprawdź co oznacza automatyczne kierowanie i czy nadal reklamujesz się na zaparkowanych domenach.
9. Już dziś zainstaluj aplikacje mobilną LinkedIn – pokazaliśmy na wydarzeniach, że warto.

Obecności na takiej konferencji nie da się zastąpić opisem – już teraz gorąco zachęcam do śledzenia newslettera naszego i Freshmail aby nie przegapić kolejnych inicjatyw. Na koniec dziękuję wszystkim prelegentom, z którymi miałem przyjemność występować na tym cyklu spotkań i serdecznie dziękuję wszystkim odwiedzającym to wydarzenie! Do zobaczenia na kolejnej edycji 😉

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (15 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991