Pandemia przyspieszyła rozwój e-commerce o 5 lat – tak wynika z raportu IBM. Jak w takim razie w obliczu dynamicznych zmian prowadzić e-sklepy? Jak w dobie gigantycznej konkurencji i masowego przenoszenia biznesów do online zwiększyć widoczność sklepu internetowego w Google? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w najnowszym wydaniu magazynu E-commerce w Praktyce.
E-commerce w Praktyce 1/2021
E-commerce na przełomie 2020 i 2021
Przede wszystkim warto zatrzymać się na chwilę przy Forum Ikomersiaków, gdzie otrzymujemy podsumowanie e-commerce na przełomie 2020 i 2021 roku. Znajdziemy tutaj wypowiedzi kilku ekspertów z różnych branż, dlatego może być to cenna wielowymiarowa perspektywa. Katarzyna Bronowska (Leifheit Polska), Jakub Gierszyński (Inter Cars SA), Marcin Jaskólski (L’Oréal Polska), Aneta Rybka (Coffeedesk.pl), Wojciech Tomaszewski (ANSWEAR.com ) szukają źródeł przewagi konkurencyjnej oraz sposobów na to jak im sprostać. Eksperci omawiają dodatkowo najbardziej obiecujące nowinki technologiczne oraz narzędzia, które warte są uwagi każdego, kto prowadzi e-commerce. Przekrojowy tekst, który bardziej zajawia niż realnie komentuje sytuację e-commerce, jest doskonałym prologiem do samodzielnego zgłębiania tematu.
Dlaczego sklepy internetowe upadają?
Na Waszą uwagę zasługuje również Paweł Fornalski (IAI), który w świetnym felietonie “5 głównych przyczyn upadku sklepów internetowych” podejmuje nie lada wyzwanie – zabiera się za analizę przyczyn upadku e-commerców. Wymienia kilka konkretnych przykładów i wskazuje co nie zadziałało w ich działaniu, tym samym wskazując czytelnikom przed czym powinni się ustrzegać, gdy chodzi o prowadzenie e-sklepu. To doskonałe “anty-case study”, gdzie z błędów innych e-commerców możemy wyciągać wnioski i wykorzystywać je, by ciągle dbać o rozwój naszych biznesów online.
A co decyduje o sukcesie sklepów w internecie?
W poszukiwaniu inspiracji, co jeszcze mogę usprawnić w moim e-sklepie nie trzeba wędrować daleko – wystarczy odwrócić kartkę. A tam znajdziemy raport z badania Koszyk roku (https://www.koszykroku.pl/ ) i dowiemy się, co decyduje o sukcesie sklepu w sieci. Całość artykułu działa na zasadzie omówienia panującego trendu, które zwieńczone jest czerwoną ramką zawierającą “Wskazówki”. Odnoszę dziwne wrażenie, że to właśnie ta część będzie cieszyć się szczególnym powodzeniem wśród czytelników – podane w skondensowanej formie wytyczne pomogą w projektowaniu pozytywnych doświadczeń użytkownika, który wróci do naszego sklepu ponownie, by nacisnąć przycisk “dodaj do koszyka”