Reklamy na Instagram

Wojciech Wojtyła
Wojciech Wojtyła
15 maja 2018

Garść podstawowych informacji


o możliwościach Instagrama

Zgodnie z przewidywaniami oraz w dobie hasła „mobile first”. Ruch użytkowników na smartfonach wzrasta z roku na rok[1]. Co za tym idzie, zwiększa się też wartość reklamy skrojonej na miarę naszych przenośnych urządzeń, z którymi nie możemy się rozstać oraz aplikacji, które przeglądamy by dostarczyć sobie rozrywki, dowiedzieć się czegoś lub sprawdzić co słychać u innych. Będę tutaj starał się nieco przybliżyć znaną i lubiana aplikację Instagram.

 

Dlaczego warto korzystać z reklam na Instagram?

Z urządzeniami mobilnymi łatwo też powiązać aplikacje socialmedia. Często niektórzy sami przyznają, że telefon służy im do dzwonienia tak samo jak do sprawdzania powiadomień z własnych profili potworzonych na portalach społecznościowych. Użytkownicy używają aplikacji socialmedia sami z siebie w celu sprawdzenia swojego „feedu”, dostać się do niej mogą też przez powiadomenia i tutaj pole do popisu mają reklamodawcy internetowi. Instagram, którego temat będę chciał tutaj przybliżyć jest aplikacją posiadająca ponad 600 milionów użytkowników w 2017 roku[2] a przewidywania dla niej wynoszą 800 milionów użytkowników na rok 2018.

Jako aplikacja łącząca cechy aplikacji do social media jak i agregatu treści generowanej przez użytkowniku jest swojego rodzaju perpetuum MOBILE, które posiada dużo zalet dla reklamodawców, do najważniejszych z nich można zaliczyć:

  • Może przedstawiać firmę/organizację w bardziej ludzki sposób typowy dla kampanii socialmedia. Można stworzyć np. kreacje postów informacyjnych, używać zwykłych grafik z chwytliwym opisem czy też zaangażować użytkowników w umieszczanie postów z hashtagiem promowanej akcji. Możliwości są nieskończone.
  • Posiada ogromny zasięg – jest to trzeci co do wielkości portal tego typu na świecie, zaraz za Youtubem i Facebookiem.
  • Jest kanałem socialmedia gdzie użytkownicy tworzą swoje profile przez co można zbierać bardzo mocno spersonalizowane profile odbiorcy. Użytkownicy mają również możliwość wysyłania wiadomości oraz komentowania (dotyczy się to również reklam). Jest to szansa na nawiązanie bezpośredniej interakcji z odbiorcą, która jest cenna np. przy zbieraniu opinii.
  • Jest agregatem trendów oraz zachowań co pozwala monitorować grupy użytkowników oraz dostosować informacje do przyszłych kampanii, pozwala również trzymać się blisko trendów, które na pewno przysłużą się reklamie.
  • Co najważniejsze – pozwala wyświetlać nienachalne i nieodrzucające reklamy oraz daje możliwość wyboru: gdzie, do kogo lub gdzie i do kogo kierować swoje reklamy.

 

Grupa docelowa reklam na Instagram

Bez wątpienia największą grupą odbiorców na Instagramie będą ludzie młodzi. Jednak w ramach wzrostu zasięgu aplikacji dołączają do nich również ludzie dorośli oraz nieco starsi. Na rok 2018 grupy wiekowe użytkowników rozkładają się następująco[3]:

  1. 18-24 lat – 31%
  2. 25-34 lat – 30%
  3. 35-44 lat – 15%
  4. 45-54 lat – 9%
  5. 13-17 lat – 7%
  6. 55-64 lat – 4%
  7. 65+ lat – 2%

Jeśli chodzi o zainteresowania oraz profile użytkowników to jest ich tak dużo jak samych aktywnych użytkowników, dlatego możemy dopasować reklamy bardzo szczegółowo pod kątem zachowania użytkownika, postów które „polajkował” oraz na podstawie profili na Facebooku, które odwiedza.

 

Typy reklam na Instagram

Możemy używać dwóch podstawowych formatów reklam dostępnych w zakresie promocji w obrębie aplikacji – są nimi formaty graficzne oraz video.

 

Przykładowe formaty reklam graficznych:

 

          Square Format                                  Landscape Format                          Vertical Format

Rodzaje reklam na instagramie, Rodzaje reklam na instagram

Rodzaje reklam na instagramie, Rodzaje reklam na instagramRodzaje reklam na instagramie, Rodzaje reklam na instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[4]

 

Reklamy video dostępne są w takich samych formatach jak reklamy graficzne. Taki typ reklamy na pewno sprawdziłby się w momencie, kiedy chcielibyśmy przekazać zachęcające cechy danego produktu, jednak ich wypunktowanie wymagałoby ukazania działania w praktyce. Reklama wystartuje automatycznie w momencie znalezienia się w centrum ekranu naszego telefonu.

Dodatkową przydatną opcją może być wykorzystanie reklam karuzelowych znanych nam z Facebooka. W tym typie reklam można umieścić więcej niż jedno zdjęcie i jeśli chcielibyśmy zaprezentować odbiorcy więcej niż jedną rzecz to ten format w takiej sytuacji sprawdza się najlepiej.

Ciekawą opcją jest również możliwość promocji na tzw. Instagram Stories, czyli w skrócie: treści generowanej przez użytkowników Instagrama, która jest czymś w rodzaju relacji ze swojego życia dostępnej przez 24 godziny. Jest to coraz bardziej znaczące narzędzie służące w celu komunikacji między użytkownikami. Reklama taka różni się od zwykłej reklamy graficznej tym, że jest ona bardziej widoczna, gdyż zajmuje cały ekran, wyświetlana jest w miejscu gdzie wyświetlają się inne Stories użytkowników, jest bardziej chwytliwa ze względu na to, że przypomina post normalnego użytkownika.

 

        Reklama na Facebooku                          Reklama w instagramie               Reklama w Instagram Stories

Rodzaje reklam na instagramie, Rodzaje reklam na instagram

[5]

 

Takie formaty reklam w połączeniu z pomysłowym wykorzystaniem tzw. hashtagów, kreacji na reklamę czy też nieszablonowych pomysłów wykraczających poza konkurencję sprawią, że można osiągnąć dwie rzeczy: zareklamować produkt oraz pokazać firmę w dobrym świetle, która w nienachalny i przyjazny sposób dociera do swojego klienta. Czasami reklama w socialmedia może stać się viralem a wtedy wyniki mogą przerosnąć nasze oczekiwania.

 

Typy kampanii na Instagram

Kampanie w obrębie tej aplikacji możemy podzielić wg tego jakie ostateczne zadanie ma spełniać dana kampania na Instagramie.

  • Brand awareness – budowanie świadomości marki
  • Reach – zasięg marki
  • Traffic – ruch na stronie
  • App installs – instalacje aplikacji
  • Engagement – zaangażowanie użytkowników
  • Video views – oglądnięcia video
  • Lead generation – pozyskanie potencjalnych klientów
  • Conversions – ustalone konwersje

Opcje te wychodzą naprzeciw reklamodawcom, których założenia promocji są różne. Oczywiście można stosować wiele kampanii poprzez jedno konto i nie przeszkadza mieć uruchomionych więcej typów kampanii, które mają zapewnić nam wzrost.

 

Przykładowe wykorzystanie reklam na Instagram

Jeśli Jerzy posiada sklep internetowy z asortymentem dla gitarzystów, to może on kierować reklamy na ludzi, którzy obserwują profile firm produkujących gitary lub są nimi zainteresowani. Przykładowo: jeśli odbiorca obserwuje profil firmy Fender oraz również w swoim feedzie posiada profil zrzeszający miłośników gitary Fender Stratocaster to Jerzy odpowiednio segmentując odbiorców może na podstawie tej wiedzy zareklamować użytkownikom pokrowiec na gitarę typu Stratocaster lub inne akcesoria związane z tym modelem gitary.

Jerzy posiada również w swojej ofercie gitary firmy Gibson. Są to gitary z wyższej półki, raczej dla osób zaawansowanych, posiadających większy budżet, który mogli by wydać na gitarę. Oczywiście, jak na legendarną markę przystało, profil na Instagramie śledzić będzie każdy gitarzysta bez względu na jego stan majątkowy, poziom doświadczenia czy wiek. Aby dotrzeć do pożądanej grupy docelowej Jerzy postanowił wykluczyć młodszych odbiorców do 30 roku życia oraz skierować reklamy do dojrzalszych użytkowników posiadających bardziej wysublimowane ucho i większe doświadczenie. Może wyświetlać im reklamy gitar na sprzedaż jak akcesoriów związanych z gitarami.

 

To były tylko proste przykłady zastosowań kampanii reklamowych na Instagramie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub wiesz, że reklama na Instagramie mogłaby być skuteczna w twojej firmie to skontaktuj się z nami już teraz!

 

 

[1] Źródło: https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/technology-media-and-telecommunications/articles/mobile-consumer-survey.html#

[2] Żródło: https://www.digitalinformationworld.com/2017/11/the-influence-of-instagram-infographic.html

[3] Źródło: https://www.statista.com/statistics/325587/instagram-global-age-group/

[4] Źródło: https://www.facebook.com/business/help/www/877053729032543

[5] Źródło: https://www.facebook.com/business/help/www/877053729032543

 

 

Wojciech Wojtyła
Certyfikowany specjalista AdWords, mocno związany z branżą marketingu internetowego od 2016 roku. Na chwilę obecną uważam rodzaj reklamy internetowej za najlepszy z możliwych dlatego w swoich postach staram nieco przybliżyć ten świat oraz ciekawe i przydatne informacje dla ciebie tak abyś mógł rozwjiać swój biznes czy dowiedzieć się czegoś ciekawego lub przydatnego.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (15 głosów, średnia: 4,60 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991