Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce – informacje podstawowe

Sara Bis
Sara Bis
Archiwum 06.2018

Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce -


informacje podstawowe

Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce (DSA)

Nie wiesz czym są dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, nie prowadziłeś jeszcze kampanii dynamicznej ani nie tworzyłeś takich reklam, a co za tym idzie nie masz pomysłu jak optymalizować takie działania? Zapraszamy do lektury. W poniższym tekście opowiemy czym są reklamy dynamiczne i dlaczego warto je stosować. W kolejnych artykułach dowiesz się jak tworzyć kampanię i jak je optymalizować.

 

Czym właściwie jest reklama DSA AdWords?

Dynamic Search Ads to reklama wyświetlająca się w wyszukiwarce w formie tekstowej w odpowiedzi na zapytanie użytkownika, ale w odróżnieniu od rozszerzonych reklam tekstowych nie korzysta z list słów kluczowych. Jej treść w dużej mierze generowana jest dynamicznie na podstawie zawartości reklamowanej witryny. Ten format reklamy jest dedykowany do odpowiadającemu mu rodzajowi kampanii – kampania DSA.

 

W jaki sposób działają reklamy dynamiczne Google?

Reklamy wyświetlają się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika w oparciu o zawartość reklamowanej witryny. Kiedy wpisuje on wyszukiwaną frazę w wyszukiwarkę system przeszukuje listy słów kluczowych w naszej kampanii sprawdzając czy znajduje się na nich rekord odpowiadający tej frazie. Jeśli takiego nie znajdzie – nie wyświetli przygotowanych przez nas rozszerzonych reklam tekstowych. Jesli jednak posiadamy kampanie DSA, wyszukiwarka przeszuka zawartość naszej strony internetowej i gdy znajdzie tam treści odpowiadające zapytaniu na ich podstawie wygeneruje reklamę dynamiczną i wyświetli ją użytkownikowi.

Ponieważ zarówno możliwość wyświetlenia reklamy jak i ostateczny jej wygląd są zależne od jakości i zawartości treści na stronie, doradzamy w pierwszej kolejności, zanim zaczniemy korzystać z tego rodzaju reklam, zadbać o optymalizację witryny. O tym jak poprawić jakość witryny w oczach wyszukiwarki dowiedzieć możecie się między innymi z listy wskazówek przygotowanej przez Google.

 

Jak będzie wyglądać moja reklama DSA?

Reklamy dynamiczne przypominają w swojej konstrukcji dostępne w systemie reklamy tekstowe, dzieli je jednak kilka istotnych różnić. Reklamodawca odpowiada jedynie za treść opisu, którego długość odpowiada tej z rozszerzonych reklam tekstowych. Pozostałe elementy czyli nagłówek oraz wyświetlany adres URL generowane są automatycznie.

Przykładowy wygląd reklamy DSA

Nagłówek reklamy prawie zawsze jest identyczny jak <title> strony docelowej. Wynikiem tego jest możliwość wyświetlenia w reklamach DSA nagłówka dłuższego niż ten ograniczony do 30 znaków występujący w reklamach tekstowych. Dłuższy tekst oznacza, że nasza reklama może zająć więcej miejsca w wyszukiwarce co stanowi przeszkodę dla naszej konkurencji. Warto dlatego zadbać o szczegółowe ustawienia podstron witryny aby pracowały na naszą korzyść.

Adres URL wyświetlany w reklamie jest również generowany dynamicznie w oparciu o zawartość podstrony. Wyszukiwarka przeskanuje naszą witrynę i odeślę użytkownika na taką podstronę, której treść stanowi odpowiedź na jego zapytanie. To pozwala nam na duże dopasowanie do potencjalnego klienta bez konieczności przygotowywania dedykowanych landing pages.

 

Dlaczego warto wykorzystywać reklamy dynamiczne w wyszukiwarce?

Kampania DSA stanowi świetne uzupełnienie do struktury kampanii wyświetlanych w wyszukiwarce na słowa kluczowe ponieważ pozwala ona pojawiać się naszym reklamą na hasła z tzw. długiego ogona. Kreatywność użytkowników jest nieskończona, a według Google nawet 500 000 000 wyszukiwanych haseł wpisywanych dziennie to frazy, które nie pojawiły się nigdy wcześniej. Dzięki dynamicznemu dopasowaniu reklam możemy pokazać się w odpowiedzi na te zapytania pomimo tego, że nie zawierają przygotowanych przez nas słów kluczowych.

Ten rodzaj reklam świetnie sprawdza się przy obsłudze sklepów internetowych z rozbudowaną strukturą witryny i szeroką listą produktów. Jest równie przydatny przy promowaniu rozbudowanych stron usługowych. Przy odpowiednim przygotowaniu podstron pozwala wyświetlać się na bardzo precyzyjne hasła jak np. nazwy konkretnych modeli produktów bez konieczności budowania listy słów kluczowych.

Oczywiście zastosowań reklam DSA Google można wskazać znacznie więcej. Po porcję kolejnych pomysłów na wykorzystanie takich kampanii odsyłamy do tego artykułu.

 

Co jeszcze warto wiedzieć o Dynamic Search Ads?

O tym jak krok po kroku założyć kampanię DSA w AdWords oraz stworzyć swoją pierwszą reklamę dynamiczną opowiadamy w osobnym artykule. Kolejnym krokiem jest oczywiście optymalizacja kampanii, aby przynosiła nam jak najlepsze wyniki. Dobre praktyki optymalizacji kampanii DSA znajdziecie w kolejnej publikacji.

Sara Bis
SEM Specialist. Absolwentka studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Opolskim oraz Szkoły Performance Marketingu - Marketing Masters. W RoiExperts poskramiaczka klawiatury i tekstów na każdy temat. Prywatnie gaduła zakochana w grach wszelkiej maści. Uwielbia kontakt z ludźmi i ciężko jej usiedzieć w jednym miejscu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991