Reklamy na YouTube stały się tak powszechne, że już nikogo nie dziwią. Google na chwilę obecną daje nam możliwości tworzenia takich reklam jak display, nakładki reklamowe, karty sponsorowane, reklamy in-stream i out-stream oraz discovery.
Google we wpisie na swoim blogu podzielił się wynikami badań, według których ponad połowa zalogowanych użytkowników słucha muzyki przez min. 10 minut dziennie. YouTube staje się miejscem z którym trenujemy w domu czy słuchamy podcastów, które w lwiej części odsłuchujemy w formie audio – czy to jadąc samochodem, czy słuchając jednym uchem przy gotowaniu obiadu. Jednym słowem – YouTube powoli zastępuje stare, dobre radio.
Co za tym idzie, niedawno gigant z Doliny Krzemowej poinformował, że do wersji beta wprowadził tworzenie reklam dźwiękowych w YouTube.
Czym się charakteryzują?
- wydajnością – rozszerzają zasięg kampanii niskim kosztem,
- uproszczeniem – zarówno ustalanie stawek i konfiguracja kampanii jak i kierowanie grup odbiorców oraz pomiary wyników będą przebiegały tak samo jak w przypadku innych reklam w YouTube,
- niższymi kosztami produkcji – wystarczy prosta animacja bądź nieruchoma grafika oraz krótkie, maksymalnie 15-sekundowe nagranie dźwiękowe.
Poznaj naszą ofertę dla YouTube
Reklamy dźwiękowe będą wyświetlać się w tle podczas długich godzin słuchania. Google dzieli się swoimi radami, jak tworzyć reklamy aby nie były one uciążliwe dla użytkownika:
- koncentracja na dźwięku, bez rozpraszaczy w formie wideo
- spójność tonu i tempa – przy 15-sekundowej reklamie ilość wypowiadanych słów nie powinna przekroczyć 40
- przyjazny ton lektora
- wezwanie do działania w nagraniu lub kreacji wideo – umieść krótki tekst bądź link, w którzy użytkownik będzie mógł kliknąć pod odsłuchaniu
Jeśli jesteś zainteresowany promocją swojego biznesu na YouTube – zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści wybiorą dla Ciebie najlepszą i najskuteczniejszą formę reklamy i poprowadzą ją tak, aby generował wyłącznie zyski.