Czym są reklamy dźwiękowe w YouTube?

Katarzyna Meus
Katarzyna Meus
Archiwum 03.2021
 
Czym są reklamy dźwiękowe w YouTube?

Krótkie kompendium na temat
nowości Google'a dla YouTube

Reklamy na YouTube stały się tak powszechne, że już nikogo nie dziwią. Google na chwilę obecną daje nam możliwości tworzenia takich reklam jak display, nakładki reklamowe, karty sponsorowane, reklamy in-stream i out-stream oraz discovery.

Google we wpisie na swoim blogu podzielił się wynikami badań, według których ponad połowa zalogowanych użytkowników słucha  muzyki przez min. 10 minut dziennie. YouTube staje się miejscem z którym trenujemy w domu czy słuchamy podcastów, które w lwiej części odsłuchujemy w formie audio – czy to jadąc samochodem, czy słuchając jednym uchem przy gotowaniu obiadu. Jednym słowem – YouTube powoli zastępuje stare, dobre radio.

Co za tym idzie, niedawno gigant z Doliny Krzemowej poinformował, że do wersji beta wprowadził tworzenie reklam dźwiękowych w YouTube.

Czym się charakteryzują?

  • wydajnością – rozszerzają zasięg kampanii niskim kosztem,
  • uproszczeniem – zarówno ustalanie stawek i konfiguracja kampanii jak i kierowanie grup odbiorców oraz pomiary wyników będą przebiegały tak samo jak w przypadku innych reklam w YouTube,
  • niższymi kosztami produkcji – wystarczy prosta animacja bądź nieruchoma grafika oraz krótkie, maksymalnie 15-sekundowe nagranie dźwiękowe.
    Sekcja tło

    Poznaj naszą ofertę dla YouTube

Reklamy dźwiękowe będą wyświetlać się w tle podczas długich godzin słuchania. Google dzieli się swoimi radami, jak tworzyć reklamy aby nie były one uciążliwe dla użytkownika:

  • koncentracja na dźwięku, bez rozpraszaczy w formie wideo
  • spójność tonu i tempa – przy 15-sekundowej reklamie ilość wypowiadanych słów nie powinna przekroczyć 40
  • przyjazny ton lektora
  • wezwanie do działania w nagraniu lub kreacji wideo – umieść krótki tekst bądź link, w którzy użytkownik będzie mógł kliknąć pod odsłuchaniu

Jeśli jesteś zainteresowany promocją swojego biznesu na YouTube – zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści wybiorą dla Ciebie najlepszą i najskuteczniejszą formę reklamy i poprowadzą ją tak, aby generował wyłącznie zyski.

 

Katarzyna Meus
Były pracownik na stanowisku Marketing Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się social mediami oraz contentem. Jej grafomańskie oblicze wyszło na jaw już w wieku 10 lat - albo i wcześniej. W wolnych chwilach uczy się języka portugalskiego i podróżuje - obecnie palcem po mapie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry