Reklamy elastyczne Google Ads

Aleksandra Kuszewska
Aleksandra Kuszewska
27 września 2022
 

Reklamy elastyczne


Google Ads

30 czerwca 2022 roku system Google Ads zablokował możliwość tworzenia oraz edytowania rozszerzonych reklam tekstowych w kampaniach w sieci wyszukiwania. Skutkuje to tym, że obecnie możemy w tym typie kampanii przygotowywać i modyfikować wyłącznie reklamy elastyczne. Co ważne, reklamy elastyczne wykorzystuje się również w innych typach kampanii, dlatego warto dowiedzieć się czym one są i jak działają.

Czym są reklamy elastyczne?

Jest to jeden z formatów reklamy, który związany jest z dodaniem wielu zasobów reklamowych (nagłówków, tekstów reklam, obrazów) podczas tworzenia reklamy. Następnie, gdy użytkownik doda materiały, system Google Ads samodzielnie będzie tworzył reklamy wybierając najlepsze kombinacje zasobów, przy pomocy algorytmów uczących się. Wyróżnia się reklamy elastyczne w sieci wyszukiwania oraz elastyczne reklamy displayowe.

Elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania

Ten typ pozwala na stworzenie reklamy składającej się z samych nagłówków oraz tekstów reklamowych. Maksymalnie możemy dodać 15 nagłówków (do 30 znaków) oraz 4 teksty reklamowe (do 90 znaków). Im więcej pozycji dodamy, tym reklama uzyska lepszy Wynik Jakości. Podczas tworzenia tego typu reklamy możemy również przypiąć część zasobów i ustalić, na której pozycji będą się wyświetlać. Żeby wybrać przypiętą pozycję należy kliknąć w szarą pinezkę obok nagłówka bądź tekstu reklamy i ustalić, które miejsce dany tekst ma zajmować.  Jeżeli jakiś nagłówek nie będzie przypięty, to może wyświetlać się na dowolnej pozycji. Co ważne, przypinanie nagłówków może przekładać się na niższą ocenę, jaką wyświetla panel reklamowy oraz w zakładce „rekomendacje” może pojawić się wskazówka, żeby odpiąć podpięte nagłówki.

 

Elastyczne reklamy displayowe

Nie tylko w sieci wyszukiwania możemy tworzyć reklamy elastyczne. Również w kampaniach w sieci reklamowej wykorzystywane są elastyczne reklamy displayowe, składające się z zasobów w postaci tekstów oraz grafik (wszystkie obowiązujące rozmiary do grafik w reklamach elastycznych zgromadziliśmy w jednym miejscu w tym wpisie). Co więcej, inne typy kampanii, takie jak Discovery, kampanie promujące aplikacje, czy też Performance Max wykorzystują możliwość dodania wielu zasobów, a następnie system tworzy z nich atrakcyjne warianty reklamowe, jednakże każdy typ kampanii ma inne możliwości jeżeli chodzi o ilość oraz długość dodanych zasobów.

Sieć reklamowa

Ta kampania umożliwia stworzenie elastycznych reklam displayowych. W tej sieci możliwe jest dodanie 5 standardowych nagłówków (do 30 znaków), jednego długiego nagłówka (do 90 znaków) oraz 5 tekstów reklamowych, których długość również nie może przekroczyć 90 znaków. W ramach zasobów graficznych istnieje możliwość dodania 15 obrazków oraz 5 logo.

Sekcja tło

Reklamy elastyczne w Twojej kampanii!

Discovery

W tym typie kampanii istnieje możliwość dodania 5 nagłówków, jednakże mogą mieć one długość do 40 znaków. Oprócz nagłówków, możemy dodać 5 tekstów reklamowych w standardowej długości do 90 znaków.  Ten typ reklamy wyświetlany jest w Gmailu, na kartach Discover oraz YouTube.

Kampanie promujące aplikacje

Ta kampania również umożliwia stworzenie reklamy z wielu zasobów. W ramach kampanii możemy przygotować 5 nagłówków, każdy składający się z maksymalnie 30 znaków, 5 tekstów reklam do 90 znaków oraz filmy i obrazy (w proporcji 1:1, 1,91:1 oraz 4:5).

Performance Max

Nowy rodzaj kampanii, dzięki któremu możemy kierować nasze reklamy jednocześnie do YouTube, sieci reklamowej, sieci wyszukiwania, Gmaila, Map, karty Discover oraz Profilu Firmy, również umożliwia dodanie wielu grup zasobów. W ramach Performance Max możemy dodać 5 standardowych nagłówków (30 znaków), 5 długich nagłówków (90 znaków), 1 krótki opis (60 znaków) oraz 4 teksty reklamowe (90 znaków). Oprócz zasobów tekstowych kampania umożliwia wstawienie 20 obrazów, 5 logo oraz 5  filmów wideo.

Każdą ze stworzonych reklam możemy sprawdzić w „Podglądzie” oraz zobaczyć przykładowe kombinacje zasobów, których użył system Google Ads. Aby to zrobić, należy kliknąć dany typ sieci, w której chcemy zobaczyć naszą reklamę.

 

Podsumowanie

Reklamy elastyczne mają wiele zalet. Przede wszystkim, zarówno elastyczne reklamy w wyszukiwarce, jak i elastyczne reklamy displayowe są stosunkowo łatwe do ustawienia. Dzięki nim oszczędzamy czas oraz wyświetlamy odbiorcom trafne komunikaty. Co więcej, systemy uczące się stale optymalizują wyświetlanie zasobów, w celu osiągnięcia jak największej skuteczności. Jeśli jednak chcemy zachować kontrolę nad reklamami, mamy możliwość podpięcia zasobów tekstowych i określenia dokładnego miejsca, w którym mają się wyświetlać w reklamie. W trakcie tworzenia reklam należy również pamiętać o zasadach Google, które zabraniają wykorzystywania w obrazach tekstu, który zajmuje więcej niż 20% powierzchni grafiki oraz wykorzystywania animowanych obrazów, tj. gifów.

Aleksandra Kuszewska
SEM Assistant. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads. W pracy najbardziej lubi tworzyć kreatywne teksty reklamowe dla Klientów. Prywatnie miłośniczka skandynawskich kryminałów oraz długich spacerów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991