Jak było na SemKRK #6 BIG?

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 06.2017

Jak było na


SemKRK #6 BIG?

SemKRK to krakowskie spotkania branży SEM, które przyciągają z edycji na edycję coraz więcej osób. Pamiętam pierwsze spotkanie i patrząc na rozwój wydarzenia jestem pod ogromnym wrażeniem. Szósta edycja była wyjątkowa. Miało być BIG i zdecydowanie było. Tym razem wszyscy spotkali się na Krakowskim Kazimierzu w Starej Zajezdni. Lokal znany nie tylko z ciekawego wyglądu i dużej przestrzeni, ale również z wyśmienitego piwa, które sami ważą. Jednym słowem jest tu wszystko, co jest potrzebne na stworzenie sporego eventu.

semkrk

 

Tym razem bilety na wydarzenie były dużo droższe niż wcześniej. Jednak patrząc na frekwencje nie odstraszyło to zbyt wielu osób. Tym bardziej, że w planie było aż 9 prelegentów i 4 case study, które zostały wybrane z wielu nadesłanych wcześniej.

semkrk

Prezentacje na SemKRK

SemKRK #6 BIG zdecydowanie więcej było tematów związanych z SEO. My czekaliśmy z niecierpliwością na prelekcje związane z Google AdWords i Analytics. Chociaż warto również posłuchać trochę o pozycjonowaniu, żeby być na bieżąco z nowościami. Wystąpienia trwały po około 20 minut, więc każdy prelegent musiał upchać w krótką prezentację jak najwięcej ciekawych informacji. Wybraliśmy dla was kilka naszym zdaniem najciekawszych i takich, z których pomysły zastosujemy na pewno u siebie w kampaniach.

Meciej Lewiński – Czym mogą cię zaskoczyć modyfikatory stawek

Już na drugiej prelekcji dostaliśmy sporą dawkę wiedzy. Nie mogło być inaczej. Na scenie pojawił się w końcu Maciej Lewiński. Opowiadał jak użyć skryptu pogodowego do optymalizacji kampanii i wyświetlania reklam w zależności od pogody. Dodatkowo pokazał jak połączenie Google Analytics z Supermetrics pozwoli nam uzyskać ciekawe dane, które pomogą nam jeszcze lepiej dopasować teksty reklamowe. I wreszcie troszkę przyszłości. Maciek zdradził trochę tajemnicy i opowiedział o połączeniu Google AdWords z Google Optimize. Genialna sprawa, która pozwoli jeszcze lepiej personalizować strony docelowe dla potencjalnych klientów, a co za tym idzie zwiększyć współczynnik konwersji.

Anna Janiszewska – Mobile w liczbach

Ciekawą prezentacją była również prezentacja Anny Janiszewskiej, która zupełnie od innej strony podeszła do tematu wzrostu ruchu na urządzeniach mobilnych. Co roku słyszymy o „Roku mobile” i wzroście ruchu pochodzącego z urządzeń mobilnych. Jednak co to właściwie dla nas oznacza i kiedy ten ruch mobile jest zdecydowanie wyższy? Po analizie wykresu pokazującego wzrost ruchu mobile dowiedzieliśmy się o tym, że wyszukania mobilne rosną zdecydowanie w weekendy i święta oraz w lecie (szczególnie w dni z bardzo wysoką i niską temperaturą). Na urządzeniach mobilnych ludzie używają zdecydowanie węższych słów kluczowych oraz wyszukują fraz bardziej osobistych i takich, których wstydzą się wyszukiwać na desktopie.

Łukasz Chwiszczuk – Jak wykorzystać dane z Facebooka w kampanii AdWords

Łukasz Chwiszczuk opowiadał o przenoszeniu danych z targetowania na Facebooku do AdWords. Targetowanie reklam za pomocą Facebooka pozwala nam zdecydowanie dokładniej kierować reklamy, dzięki danym które zbiera o nas to najpopularniejsze medium społecznościowe. Facebook pozwala kierować reklamy na osoby w konkretnym wieku, singli, mamy, osoby zaręczone i wiele innych informacji, których niestety Google AdWords nie posiada. Jak więc przenieść te dane do AdWords? Rozwiązanie proste, ale przydatne i wcale nie takie oczywiste. Wystarczy utworzyć kampanię na Facebooku i odpowiednio ustawić kierowanie. Następnie dodajemy tagi do linku umieszczonego w kampanii i w AdWords zbieramy listę remarketingową osób, które weszły przez odpowiednio otagowany link. Dzięki temu mamy listę remarketingową w Google AdWords z osobami, do których dotarliśmy poprzez ustawienia kierowania na Facebooku.

Karol Dziedzic – 3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords

Całe wydarzenie zakończył Karol Dziedzic, który opowiadał o ustawieniach kampanii graficznej, tak aby nie wydała bez sensu całego budżetu. Prezentacja z dużym poczuciem humoru, ale rozwiązująca bardzo częsty problem przy tworzeniu kampanii graficznych. Najważniejsze to wykluczać gry i aplikacje, w których przez przypadek ludzie klikają reklamy. Dodatkowo można ustawić kierowanie na słowa kluczowe w tekście strony. Mamy wtedy pewność, że nasze reklamy pokazują się na stronach związanych w 100% z oferowaną przez nasz usługą/produktem.

semkrk

Po wszystkim było oczywiście afterparty i rozmowy o SEM i nie tylko. Ze spotkania wynieśliśmy sporo pomysłów, które na pewno wdrożymy w nasze kampanie. Organizatorzy na pewno planują już następną edycję, dlatego bądź na bieżąco i śledź stronę semKRK. My czekamy już na następne edycje!

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991