Piątkowe popołudnie na długo zapadnie nam w pamięć. Wymiana doświadczeń, zdobywanie wiedzy, rozmowy przy kawie i pizzy – czyli semWAW#2 w kilku słowach! Sprawdź, czego się dowiedzieliśmy i jaka atmosfera nam towarzyszyła.
Spis treści
- 1 The best of V4 e-commerce, czyli starcie gigantów! – Anna Podruczna
- 2 Jak zbudować Panel Wiedzy Google? – Marcin Żmuda
- 3 Panel dyskusyjny: Kobiety w SEM i Marketingu w 2024 r.
- 4 Dlaczego nie warto inwestować w reklamy Google Ads? – Łukasz Chwiszczuk
- 5 SEO, AI oraz API – czyli nie zaśmiecaj Internetu – Łukasz Zelezny
- 6 Analityczny framework LEGO™ – Przemysław Modrzewski
- 7 Ostatnia prezentacja to nie koniec!
The best of V4 e-commerce, czyli starcie gigantów! – Anna Podruczna
Konferencję rozpoczęła Anna Podruczna, zwyciężczyni Call4Papers. W swojej prelekcji skupiła się na e-commerce w krajach Grupy Wyszehradzkiej, czyli w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Poznaliśmy charakterystykę rynków pod względem zakupów online, preferowane metody płatności, dostawy i najpopularniejsze kategorie produktowe. Anna pokazała też rozwiązania w trendach, takie jak omnichannel, Green commerce i stosowane metody personalizacji.
Dzięki wskazówkom Anny wiemy, jak skuteczniej prowadzić działania na rynkach zagranicznych i jak poprawiać doświadczenia klientów. Możemy wdrażać rozwiązania już teraz!
Chcesz wystąpić na semKRK#22 BIG?
Uzupełnij formularz tak jak Anna!
Jak zbudować Panel Wiedzy Google? – Marcin Żmuda
Z tematów e-commerce płynnie przeszliśmy do panelu wiedzy Google. Marcin przedstawił nam figurkę lego Harla Hubbsa i na jego przykładzie pokazał różne rodzaje informacji, które Google wyświetla przy zapytaniu.
Marcin przybliżył nam Entity Home, czyli stronę internetową, jaką Google uznaje za wiarygodne źródło informacji na temat danego podmiotu. Pokazał, jak duże ma ona znaczenie w tworzeniu Google Graph ID. Od teraz panel wiedzy Google nie ma przed nami tajemnic!
Panel dyskusyjny: Kobiety w SEM i Marketingu w 2024 r.
Po intensywnych dwóch prelekcjach przyszedł czas na krótką przerwę, podczas której mogliśmy napić się kawy, wymienić spostrzeżeniami po pierwszych prezentacjach i porozmawiać ze sponsorami wydarzenia. Pełni energii wróciliśmy na salę, gdzie czekała na nas wyjątkowa część, czyli panel dyskusyjny.
Do rozmowy o kobietach w SEM i marketingu zaprosiliśmy specjalistki: Kingę Srokę, Maję Wiśniewska-Hardek i Paulinę Wiktorska. Całość prowadziła Aleksandra Pizoń-Liwocha, Senior SEM Specialist w DevaGroup.
Panelistki podzieliły się tipami na skuteczne działania reklamowe, podkreśliły, jak ważna jest kontrola nad dostępami do konta, podzieliły się obserwacjami na temat dostępu do wiedzy przez marketerów. Zdradziły wiele wskazówek, którymi warto kierować się w biznesie, a na koniec odpowiedziały na pytania zadane przez uczestników.
Dlaczego nie warto inwestować w reklamy Google Ads? – Łukasz Chwiszczuk
Krzysztof Marzec zapowiadający prelekcję Łukasza nawiązał do tego, że był on jednym z naszych głównych motywatorów do przeniesienia semKRK do Warszawy. Z ciekawostek przy tej prezentacji należy również dodać, że Łukasz na dwudziestominutowe spotkanie przygotował aż 133 slajdy dla naszych uczestników (a jego rekord wynosi 200).
Podczas prezentacji omówił on realizację celu za pomocą Google Ads i przedstawił, jak wygląda jego zdaniem aktualnie lejek zakupowy. Na przykładzie strony semwaw.pl omówiliśmy mapping strony z makrokonwersją oraz mikrokonwersjami takimi jak: sprawdzenie agendy, zapis do newslettera, sprawdzenie warsztatów czy kontakt.
Łukasz odpowiedział od razu na pytanie “Po co mi tyle konwersji?” i na tym przykładzie zachęcił rozwijające się lub startujące firmy do zbierania różnych danych ze swojej strony internetowej, które mogą później zostać użyte w różnych (rozwojowych) celach. W dalszej części prezentacji prelegent opowiedział o kierowaniu zoptymalizowanym, rozwoju kanału YouTube oraz powiązaniu jej z GDN-em.
Ogólnie prezentacja podpowiadała jak rozwijać się startupom, ale może być przeniesiona również na inne firmy. A na sam koniec prelegent odpowiedział na pytania uczestników zadane przez sli.do, wśród których znalazło się m.in. pytanie o to, jaki rodzaj reklamy poleca na początek 🙂
SEO, AI oraz API – czyli nie zaśmiecaj Internetu – Łukasz Zelezny
Drugi Łukasz, aby wystąpić na semWAW#2, przyleciał aż z Londynu. W kowbojskim kapeluszu wyruszył z krucjatą przedstawienia kilku przykładów jak nie zaśmiecać internetu. Na swojej prelekcji rozruszał naszą publiczność i doprowadził niektórych uczestników do śmiechu 🙂 Przedstawił dobre case study “z neta” i opowiedział o problemach, z jakimi najczęściej spotyka się (on, jako seowiec) podczas współpracy z klientem.
Łukasz zwrócił uwagę na to jak dużą rolę odgrywają aktualnie tłumaczenia, opowiedział o przydatnych pluginach do WordPressa i … uciekł na swoją imprezę urodzinową na Śląsk! 🙂 20 minut prezentacji minęło niezwykle szybko, ale dało wszystkim seowcom dodatkowy zastrzyk motywacji do działania, a startupom pokazało, na czym warto skupić się pod kątem pozycjonowania i na co zwrócić aktualnie uwagę przy pracy z Klientem.
Analityczny framework LEGO™ – Przemysław Modrzewski
Druga prezentacja z motywem LEGO tego wieczoru 😉 Warto wspomnieć również o tym, że Przemek występował “u siebie”, ponieważ Campus Google jest jego miejscem pracy. Co za tym idzie, na naszej scenie czuł się jak ryba w wodzie i dosłownie płynął pomiędzy analitycznymi tematami, które niesamowicie mocno ciekawiły naszych uczestników (którzy bardzo wysoko w ankietach ocenili prezentację Przemysława). Cała prezentacja opierała się na protipach dotyczących tego, jak analizować dane z GA4 w taki sposób, aby szybko i powtarzalnie wyciągać biznesowe wnioski. Prelegent omawiał GA4 na przykładzie “zrębów LEGO” i opowiedział o tym, jak stworzyć własny zręb z unikalnymi raportami, które będą idealnie przystosowane do naszych potrzeb.
Ostatnia prezentacja to nie koniec!
Po ostatnim prelegencie tego wieczoru na scenie pojawili się Krzysztof Marzec i Kamil Leśniak z DevaGroup, którzy zaprosili wszystkich uczestników konferencji do wspólnego AfterParty w Barze „Moxy 24” w Hotelu Moxy Warsaw Praga oraz do udziału w kolejnym evencie przygotowywanym przez DevaGroup: semKRK#22 BIG już 29 maja 2024 r. w Starej Zajezdni w Krakowie. Nadszedł więc czas na ocenę wydarzenia przez uczestników w ankietach oraz na wspólną imprezę do późnych godzin!
Bacznie obserwujcie nasz blog, na którym już od 5 kwietnia pojawią się wywiady z osobami występującymi na scenie podczas semWAW#2 startup edition. Odpowiedzą oni na dodatkowe pytania ze sli.do, które zadaliście.
Dziękujemy Wam za udział w semWAW#2 i zapraszamy już 29.05 do Krakowa (impreza w formacie BIG jak zawsze: dzień przed Bożym Ciałem).