DevaGroup Blog SEOpress – czerwiec 2022
SEOpress – czerwiec 2022
SEOpress
- czerwiec 2022
Co nowego wydarzyło się w branży SEO w czerwcu? Przeczytaj o planach Ahrefs i Apple na własne wyszukiwarki oraz o zmianach w raportowaniu w Google Search Console. Miłej lektury!
Zostaw maila i bądź na bieżąco
Wyszukiwarka od Apple
31 maja 2022
O tym, że Apple pracuje nad własną wyszukiwarką było już głośno w 2020 roku. Temat wyszukiwarki wrócił w tym roku - poruszył go znany bloger Robert Scoble. Obecnie w systemie iOS domyślną wyszukiwarką jest Google, ale w przypadku gdy Apple zdecyduje się na wprowadzenie własnej może to oznaczać problem dla Google - zostaną odcięci od sporej grupy użytkowników Apple.
Firma Ahrefs także po cichu pracuje nad własną wyszukiwarką
3 czerwca 2022
Ahrefs planuje przeznaczyć 60 milionów dolarów na własną wyszukiwarkę o nazwie "Yep". Wyszukiwarka ma mieć własny indeks wyszukiwania, a nie polegać na interfejsach API Google lub Bing. "Yep" póki co funkcjonuje w formie beta, ale docelowo ma być dostępna w każdym kraju, do ogólnego użytku.
Zakończenie wdrożenia Core Update
9 czerwca 2022
9 czerwca 2022 Google oficjalnie ogłosiło zakończenie wdrożenia głównej aktualizacji algorytmu, które mają za zadanie ulepszyć trafność wyników wyszukiwania. Aktualizacja rozpoczęła się 25 maja.
Twitter usuwa atrybut nofollow z linków w tweetach
10 czerwca 2022
Twitter jest jedną z największych sieci społecznościowych, dlatego wiadomość o usunięciu atrybutu "nofollow" ze wszystkich linków na platformie może szokować. W sieci zawrzało od dyskusji na temat tego jak będzie interpretować to samo Google. Ale ani Twitter, ani Google nie zabrało oficjalnego stanowiska w tym temacie.
Google Search Console upraszcza raporty, aby były bardziej czytelne dla większości użytkowników
15 czerwca
W odpowiedzi na liczne sygnały od użytkowników Google Search Console uprości raport Stan indeksowania. Użytkownicy często zgłaszali, że nie rozumieją raportu "Ostrzeżenia", więc teraz dostępne będą tylko dwie zakładki - Nieprawidłowe zawierające problemy krytyczne i Prawidłowe. Według Google ułatwi to wybór priorytetów w wprowadzaniu poprawek na stronie. Sam sposób skanowania i indeksowania witryn przez wyszukiwarkę się nie zmieni.
Google testuje nowe układy polecanych fragmentów
16 czerwca
Google testuje nowe widoki wyróżnionych elementów, pokazując nawet cztery różne featured snippets. Taka zmiana może wpłynąć na układ wyników w wyszukiwarce, zmieniając wartość organicznych wyników wyszukiwania i znacznie wpływając na współczynnik klikalności, ruch i konwersję na stronie.
Google zaktualizowała swój dokument pomocy dotyczący Googlebota
23 czerwca
Podczas aktualizacji wytycznych, Google umieściło w dokumencie informację, że Googlebot crawluje pierwsze 15MB treści, a następnie się zatrzymuje i bierze pod uwagę tylko te dane do indeksowania. Dobrą praktyką będzie zatem testowanie za pomocą URL Inspection tools w Google Search Console które części strony Google renderuje i indeksuje.
Google zaktualizował swój dokument pomocy dotyczący JavaScript SEO
30 czerwca
Google utrzymuje rekomendacje, aby unikać implementacji tagów kanonicznych za pomocą JavaScript. Jeżeli jednak nie ma innej możliwości, przedstawia sposób jak to zrobić poprawnie. Więcej informacji w linku źródłowym!
Johnn Mueller odpowiada, czy publikowanie pustych lub pustych stron jest dobrym pomysłem?
17 czerwca
Użytkownik Twittera zadał pytanie, czy dobrym pomysłem jest publikowanie pustych stron bez contentu podczas tworzenia nowych podstron? Odpowiedź Johna Muellera była jednoznaczna - nie publikuj pustych stron! Będzie to przede wszystkim dużym utrudnienim dla użytkowników przeglądających twoją stronę.
John Muller odpowiada na pytanie czy Core Updates są wdrażane globalnie czy na poszczególne kraje czy języki?
14 czerwca
Odpowiadamy: przy dużych zmianach algorytmu zmiany wdrażane są po kolei na różne języki, aby mieć pewność, że algorytm jest dobrze dopasowany do poszczególnego języka i kraju.