SEOpress – czerwiec 2022

seo press czerwiec 2022

SEOpress


- czerwiec 2022

Co nowego wydarzyło się w branży SEO w czerwcu? Przeczytaj o planach Ahrefs i Apple na własne wyszukiwarki oraz o zmianach w raportowaniu w Google Search Console. Miłej lektury!

O tym, że Apple pracuje nad własną wyszukiwarką było już głośno w 2020 roku. Temat wyszukiwarki wrócił w tym roku - poruszył go znany bloger Robert Scoble. Obecnie w systemie iOS domyślną wyszukiwarką jest Google, ale w przypadku gdy Apple zdecyduje się na wprowadzenie własnej może to oznaczać problem dla Google - zostaną odcięci od sporej grupy użytkowników Apple.
Ahrefs planuje przeznaczyć 60 milionów dolarów na własną wyszukiwarkę o nazwie "Yep". Wyszukiwarka ma mieć własny indeks wyszukiwania, a nie polegać na interfejsach API Google lub Bing. "Yep" póki co funkcjonuje w formie beta, ale docelowo ma być dostępna w każdym kraju, do ogólnego użytku.
9 czerwca 2022 Google oficjalnie ogłosiło zakończenie wdrożenia głównej aktualizacji algorytmu, które mają za zadanie ulepszyć trafność wyników wyszukiwania. Aktualizacja rozpoczęła się 25 maja.
Twitter jest jedną z największych sieci społecznościowych, dlatego wiadomość o usunięciu atrybutu "nofollow" ze wszystkich linków na platformie może szokować. W sieci zawrzało od dyskusji na temat tego jak będzie interpretować to samo Google. Ale ani Twitter, ani Google nie zabrało oficjalnego stanowiska w tym temacie.
W odpowiedzi na liczne sygnały od użytkowników Google Search Console uprości raport Stan indeksowania. Użytkownicy często zgłaszali, że nie rozumieją raportu "Ostrzeżenia", więc teraz dostępne będą tylko dwie zakładki - Nieprawidłowe zawierające problemy krytyczne i Prawidłowe. Według Google ułatwi to wybór priorytetów w wprowadzaniu poprawek na stronie. Sam sposób skanowania i indeksowania witryn przez wyszukiwarkę się nie zmieni.
Google testuje nowe widoki wyróżnionych elementów, pokazując nawet cztery różne featured snippets. Taka zmiana może wpłynąć na układ wyników w wyszukiwarce, zmieniając wartość organicznych wyników wyszukiwania i znacznie wpływając na współczynnik klikalności, ruch i konwersję na stronie.
Podczas aktualizacji wytycznych, Google umieściło w dokumencie informację, że Googlebot crawluje pierwsze 15MB treści, a następnie się zatrzymuje i bierze pod uwagę tylko te dane do indeksowania. Dobrą praktyką będzie zatem testowanie za pomocą URL Inspection tools w Google Search Console które części strony Google renderuje i indeksuje.
Google utrzymuje rekomendacje, aby unikać implementacji tagów kanonicznych za pomocą JavaScript. Jeżeli jednak nie ma innej możliwości, przedstawia sposób jak to zrobić poprawnie. Więcej informacji w linku źródłowym!
Użytkownik Twittera zadał pytanie, czy dobrym pomysłem jest publikowanie pustych stron bez contentu podczas tworzenia nowych podstron? Odpowiedź Johna Muellera była jednoznaczna - nie publikuj pustych stron! Będzie to przede wszystkim dużym utrudnienim dla użytkowników przeglądających twoją stronę.
Odpowiadamy: przy dużych zmianach algorytmu zmiany wdrażane są po kolei na różne języki, aby mieć pewność, że algorytm jest dobrze dopasowany do poszczególnego języka i kraju.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991