Co oznacza informacja strona zindeksowana, ale nieprzesłana w mapie witryny?

Magdalena Kościółek
Magdalena Kościółek
Archiwum 10.2022
 
Co oznacza informacja strona zindeksowana, ale nieprzesłana w mapie witryny?

Co oznacza informacja strona zindeksowana,
ale nieprzesłana w mapie witryny?

Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, także w nowym raporcie w Google Search Console “Strony” możemy znaleźć informację o treści: strona zindeksowana, ale nieprzesłana w mapie witryny. Co jednak oznacza ten komunikat?

Strona zindeksowana, ale nieprzesłana w mapie witryny – co to oznacza?

Komunikat o treści “Strona zindeksowana, ale nieprzesłana w mapie witryn” jest zwykłą informacją od Google Search Console, a nie informacją o błędzie.

Jak już wspominaliśmy w poprzednim wpisie, informacja o zindeksowaniu strony oznacza, że została ona umieszczona w indeksie Google, dzięki czemu użytkownicy mają szansę ją znaleźć przy pomocy tej wyszukiwarki. Natomiast druga część komunikatu informuje, że zindeksowana strona nie znajduje się w mapie witryny.

Co zrobić z tym komunikatem?

Każdy komunikat warto zawsze sprawdzić, ponieważ może zawierać cenną informację. W tym wypadku przyczyn tej sytuacji może być kilka m.in. mapa witryny jest generowana ręcznie i nie zawiera najnowszych adresów URL lub mapa jest generowana cyklicznie i strony po prostu jeszcze tam nie ma, co nie jest błędem. W pierwszym przypadku wystarczy ręcznie zaktualizować mapę, a w drugiej poczekać aż adres sam niej trafi.

W sytuacji, gdy strona nie powinna się znaleźć w mapie ani zostać zaindeksowana, to jest to sygnał do podjęcia działań. Wówczas trzeba odpowiednio oznaczyć stronę, bo samo nieumieszczanie jej w mapie nie wystarczy do zablokowania indeksacji. Najlepiej zablokować ją poprzez umieszczenie dyrektywy “noindex” w metatagu w jej kodzie lub w nagłówku HTTP.

 

O innych komunikatach z GSC pisaliśmy tutaj:

 

Więcej informacji można znaleźć tutaj:

https://support.google.com/webmasters/answer/7440203?hl=pl

Magdalena Kościółek
SEO i Content Specialist. Od 2016 roku pracuje z contentem, a od 2019 związana z branżą marketingu internetowego. Posiada doświadczenie działaniach off-site i on-site SEO, zarządzaniu stronami internetowymi oraz w tworzeniu content planów, redakcji i optymalizacji treści. Stale rozwija swoje umiejętności. Prywatnie książkoholiczka lubiąca, od czasu do czasu, zagrać w komputerowe gry RPG.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry