W raporcie “Stan” w Google Search Console możemy znaleźć także błąd “przesłany URL zawiera tag „noindex””. Co on oznacza, czy można go naprawić i czy zawsze będzie błędem?
Adres z tagiem „noindex”
Komunikat “Przesłany URL zawiera tag „noindex”” oznacza, że dany adres został zgłoszony do zaindeksowania, ale dyrektywa “noindex” znajdująca się w metatagu lub nagłówku HTTP uniemożliwia ten proces. Prośba i dyrektywa w tym wypadku wzajemnie się wykluczają, stąd pojawia się problem.
Sytuację tą należy sprawdzić ręcznie dla każdego adresu, który pojawia się na liście. Może się bowiem zdarzyć, że strony specjalnie zostały zablokowane, ponieważ nie powinny się zaindeksować, z różnych powodów. Wówczas ten błąd nie jest problemem i nie podejmujemy żadnych działań.
Jak naprawić ten błąd?
Gdy jednak uznamy, że ten błąd jest niepożądany, to jego naprawę najlepiej rozpocząć od sprawdzenia, w którym dokładnie miejscu na stronie umieszczono ten tag. Następnie należy go usunąć. Jeżeli jednak znalezienie go jest niemożliwe, koniecznie trzeba skontaktować się z deweloperem, aby sprawdził w czym tkwi problem.
Gdy błąd zostanie naprawiony, w raporcie wybieramy “Sprawdź poprawkę” i czekamy na wyniki, co może potrwać nawet kilkanaście, kilkadziesiąt dni.
Więcej informacji:
https://support.google.com/webmasters/answer/7440203?hl=pl#
O innych błędach w GSC pisaliśmy tutaj: