Co oznacza komunikat, że wystąpił duplikat, a wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik?

Magdalena Kościółek
Magdalena Kościółek
Archiwum 01.2023
 
Co oznacza komunikat, że wystąpił duplikat, a wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik?

Co oznacza komunikat, że wystąpił duplikat, a wyszukiwarka
Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik?

W sekcji “Strony” w Google Search Console może pojawić się kilka rodzajów komunikatów związanych z duplikatami strony. Jednym z nich jest informujący, że wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż ta wybrana przez użytkownika. Wiadomość tą należy koniecznie zweryfikować i podjąć odpowiednie kroki.

Duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik – co to znaczy?

Ten komunikat z sekcji “Strony” oznacza, że pomimo wybrania przez użytkownika strony strony kanonicznej dla danego adresu URL lub grupy adresów, wyszukiwarka Google wybrała inny, ponieważ uznała, że sprawdzi się on lepiej jako strona kanoniczna. W związku z tym wybrana przez nią strona została zaindeksowana zamiast tej wskazanej jako kanoniczna.

Sytuacja ta jest wynikiem faktu, że wybrana strona nie jest uznawana za duplikat wskazanego adresu URL. Dzieje się tak ze względu na zbyt małe podobieństwo zawartości znajdującej się pod adresem wskazanym przez użytkownika jako kanoniczny w stosunku do podstrony, która zawiera do niej odniesienie.

Jak naprawić ten problem?

Naprawę problemu należy rozpocząć od sprawdzenia, jaki dokładnie adres został uznany za kanoniczny i co znajduje się pod tym adresem. Jeśli faktycznie, lepiej pasuje on jako adres kanoniczny, należy ustawić link kanoniczny właśnie do niego.

W sytuacji, gdy wybrana przez wyszukiwarkę strona kanoniczna nie jest zgodna z intencjami działań właściciela strony, należy zadbać o to, by wyszukiwarka uznała jednak wskazany przez niego adres za kanoniczny. Przede wszystkim należy wówczas zadbać, aby pod adresem URL wybranym przez Google znalazła się zawartość unikalna. Jej zadaniem będzie odróżnienie tej strony od tej, dla której została uznana za kanoniczną. Chodzi o to, aby nie były do siebie podobne pod kątem zawartości. Można to zrobić poprzez przeredagowanie treści lub ich dopisanie z użyciem odpowiednich, charakterystycznych tylko dla tych adresów fraz kluczowych, dobranie innych nagłówków, tytułu meta czy meta opisu.

Po wprowadzeniu zmian należy wysłać poprawkę w panelu Search Console i poczekać na jej weryfikację.

Więcej informacji można znaleźć tutaj:
https://support.google.com/webmasters/answer/7440203?hl=pl

O innych komunikatach z GSC pisaliśmy tutaj:

Magdalena Kościółek
SEO i Content Specialist. Od 2016 roku pracuje z contentem, a od 2019 związana z branżą marketingu internetowego. Posiada doświadczenie działaniach off-site i on-site SEO, zarządzaniu stronami internetowymi oraz w tworzeniu content planów, redakcji i optymalizacji treści. Stale rozwija swoje umiejętności. Prywatnie książkoholiczka lubiąca, od czasu do czasu, zagrać w komputerowe gry RPG.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry