Strona zeskanowana, ale jeszcze nie zindeksowana – co oznacza ten komunikat?

Magdalena Kościółek
Magdalena Kościółek
Archiwum 11.2022
 
Strona zeskanowana, ale jeszcze nie zindeksowana – co oznacza ten komunikat?

Strona zeskanowana, ale jeszcze
nie zindeksowana - co oznacza ten komunikat?

W raporcie “Strony” w Google Search Console często można znaleźć informację, że podstrona lub nawet kilkadziesiąt z nich zostało zeskanowanych, ale jeszcze nie zindeksowanych. Warto więc wiedzieć, co to oznacza.

Co oznacza informacja strona zeskanowana, ale jeszcze nie zindeksowana?

Ten komunikat oznacza, że strona została zeskanowana (czyli przeanalizowana) przez roboty Google, ale nie znajduje się jeszcze w indeksie i nie będzie mogła się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Sytuacja ta jest czymś normalnym i nie należy się nią martwić – wystarczy obserwować. Ostateczna decyzja, czy strona znajdzie się w indeksie zależna jest od Google.

Co zrobić, gdy podstrona bardzo długo się nie indeksuje?

Może się jednak zdarzyć, że dana podstrona lub podstrony bardzo długo znajdują się na liście zeskanowanych, ale jeszcze nie zindeksowanych. Wówczas warto sprawdzić taką podstronę w Google Search Console oraz dodatkowych narzędziach (np. crawlerach), czy nie zawiera przypadkiem błędów utrudniających lub uniemożliwiających poprawne rozpoznanie przez roboty. Jeżeli takie się pojawią – należy je naprawić, a jeśli nie występują można od razu poprosić o zindeksowanie podstrony. Działanie to może, ale nie musi, wpłynąć na szybszą indeksację.

GSC - prośba o zindeksowanie

Dlaczego podstrona nie chce się zindeksować?

Powodów, dla których strona nie zostaje przez długi czas zindeksowana może być wiele. Oprócz technicznych aspektów wspomnianych wcześniej, przyczyną mogą być m.in. słabej jakości treści, duplikacje wewnątrz strony jak i z treścią zewnętrzną (na innych portalach), niska, wg Google, przydatność zawartości dla użytkowników, zbyt mało linków wewnętrznych czy zbyt głębokie osadzenie w strukturze strony.

Z tego powodu zaleca się zweryfikowanie zawartości i ocenę jej jakości, a także sprawdzenie linkowania wewnętrznego w strukturze serwisu, by boty mogły w łatwy sposób wrócić pod dany adres czy adresy URL.

Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/7440203?hl=pl

 

O innych komunikatach z GSC pisaliśmy tutaj:

 

Magdalena Kościółek
SEO i Content Specialist. Od 2016 roku pracuje z contentem, a od 2019 związana z branżą marketingu internetowego. Posiada doświadczenie działaniach off-site i on-site SEO, zarządzaniu stronami internetowymi oraz w tworzeniu content planów, redakcji i optymalizacji treści. Stale rozwija swoje umiejętności. Prywatnie książkoholiczka lubiąca, od czasu do czasu, zagrać w komputerowe gry RPG.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 4,20 / 5)
Loading...
Przewiń do góry